هزینه ساخت فصل اول سریال Lord of the Rings نزدیک به ۴۶۵ میلیون دلار است

17 April 2021 - 14:52
The Lord of the Rings

کمپانی آمازون مبلغی‌ بالغ‌بر ۴۶۵ میلیون دلار را برای ساخت فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» هزینه خواهد کرد.

استوارت نش (Stuart Nash)، وزیر توسعه اقتصاد و گردشگری کشور نیوزیلند در رابطه با این سریال گفت:

(کمپانی) آمازون قرار است نزدیک به ۶۵۰ میلیون دلار نیوزیلند، تنها (برای ساخت) فصل اول این سریال هزینه کند. این (موضوع) بسیار شگفت‌انگیز است و به‌راستی این پروژه، بزرگ‌ترین سریال ساخته شده در تاریخ می‌باشد.

۶۵۰ میلیون دلار نیوزیلند تقریباً برابر با مبلغ ۴۶۵ میلیون دلار آمریکا می‌باشد و این مبلغ تنها برای ساخت فصل اول این سریال در نظر گرفته شده است. در سال ۲۰۱۷ نیز، کمپانی آمازون مبلغی بالغ‌بر ۲۵۰ میلیون دلار را برای به دست آوردن حقوق مربوط به ساخت این سریال و اقتباس از سری کتاب‌های بسیار محبوب نوشته شده توسط جی. آر. آر. تالکین (J.R.R. Tolkien) هزینه کرده است.

پیش از این نیز می‌دانستیم که کمپانی آمازون حدوداً ۵۰۰ میلیون دلار را برای ساخت این سریال کنار گذاشته است ولی به نظر می‌رسید که این مبلغ، مربوط به هزینه ساخت تمامی فصل‌های این سریال ‌باشد نه فقط یک فصل آن.

با توجه به میزان مالیات وضع شده برای ساخت فصل اول این سریال توسط کشور نیوزلند، به احتمال بسیار زیاد هزینه ساخت فصل اول آن حدود ۳۵۰ میلیون دلار می‌باشد که حتی با این وجود نیز، این سریال با فاصله بسیار زیادی، تبدیل به پرهزینه‌ترین سریال ساخته شده در تاریخ سریال‌‌های تلویزیونی خواهد شد.

برای مقایسه هزینه ساخت فصل اول این سریال با سریال‌های بزرگ دیگر می‌توان به سریال بسیار پرطرفدار شبکه HBO با نام Game of Thrones اشاره کرد چرا که میانگین هزینه ساخت هر یک از فصل‌های انتهایی این سریال مبلغی بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با هزینه ساخت فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها، مبلغی بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

البته این امکان وجود دارد که در فصل‌های بعدی این سریال، شاهد بودجه ساخت کمتری باشیم چرا که با ادامه پیدا کردن این پروژه، صحنه‌های ساخته شده پرهزینه آن، لباس‌‌های کاراکترها و لوازم صحنه در فصل‌های بعدی، دوباره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب هزینه‌های ساخت آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. با این وجود، درست کردن جهان این سریال مخصوصاً در پروژه‌ای با ژانر فانتزی و در این مقیاس، می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

براساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت هالیوود ریپورتر، آمار و ارقام مربوط به هزینه ساخت فصل اول این سریال را دولت کشور نیوزیلند به عنوان بخشی از اساسنامه آن‌ها با نام قانون اطلاعات رسمی منتشر کرده و برای اولین بار نیز، رسانه‌های این کشور این خبر را گزارش داده‌اند.

همچنین در این اسناد، تائید شده که کمپانی آمازون برنامه دارد تا پنج فصل از این سریال را در کشور نیوزلند تولید کند و به احتمال ساخت اسپین‌آفی از این سریال نیز در این اسناد منتشر شده اشاره شده است. البته کمپانی آمازون تا به حال خبر ساخت اسپین‌اف احتمالی را از این سریال اعلام نکرده است.

سریال The Lord of the Rings در حال حاضر در مرحله ساخت قرار دارد و کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس اسپانیایی با نام خوان آنتونیو بایونا (J.A. Bayona) قرار است وظیفه کارگردانی دو قسمت ابتدایی این سریال را بر عهده داشته باشد. داستان این سریال هزاران سال قبل از اتفاقات فیلم The Hobbit و The Lord of the Rings و در دوران دوم سرزمین میانه روایت خواهد شد. کاراکترهای حاضر در این سریال که شامل چهره‌هایی آشنا و جدید خواهند بود، قرار است با ظهور دوباره دشمن مخوف سرزمین میانه مقابله کنند.

از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش خواهند پرداخت می‌توان به رابرت آرمایو (Robert Aramayo)، اوین آرتور (Owain Arthur)،‌ نازنین بنیادی (Nazanin Boniadi)، اسماعیل کروز کردوا (Ismael Cruz Cordova)، جوزف ماول (Joseph Mawle)، مرفید کلارک (Morfydd Clark)، سینتیا آدایی-رابینسون (Cynthia Addai-Robinson)، بنجامین واکر (Benjamin Walker)، پیتر مولان (Peter Mullan)، ماکسیم بالدری (Maxim Baldry)، ایان بلکبرن (Ian Blackburn)، کیپ چپمن (Kip Chapman)، آنتونی کرام (Anthony Crum)، مکسین کانلیف (Maxine Cunliffe)، تریستان گرول (Trystan Gravelle)، لنی هنری (Lenny Henry)، توسیتا جیاسوندرا (Thusitha Jayasundera)، فابیان مک‌کالوم (Fabian McCallum)، سیمون مرلز (Simon Merrells)، جف مورل (Geoff Morrell)، لوید اوون (Lloyd Owen)، آگوستوس پرو (Augustus Prew)، پیتر تیت (Peter Tait)، الکس تارنت (Alex Tarrant)، لئون وادام (Leon Wadham) و سارا جوانبوبانی (Sara Zwangobani) اشاره کرد.

جی. دی. پین (J.D. Payne) و پاتریک مک‌کی (Patrick McKay) نیز به عنوان مدیران این سریال در ساخت این پروژه نقش خواهند داشت.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.