فیلم Godzilla vs. Kong همچنان در حال شکستن رکورد‌ های باکس آفیس است

19 April 2021 - 14:40
Godzilla vs. Kong

فیلم «گودزیلا در برابر کونگ» با تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، رکوردشکنی دیگری را از خود بر جای گذاشته است.

در حال حاضر میزان فروش این فیلم در سینماهای جهان از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرده و در سینماهای آمریکای شمالی نیز این فیلم توانسته‌ تا به حال بیش از ۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

در طی هفته گذشته نیز فیلم Godzilla vs. Kong موفق شده بود که از میزان فروش داخلی فیلم Tenet با کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) پیشی بگیرد و بدین ترتیب جایگاه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکای شمالی را (در دوران ویروس کرونا) از آن خود کند. با ادامه پیدا کردن این روند، فیلم Godzilla vs. Kong در حال بالا بردن سطح انتظارها از میزان فروش فیلم‌های بسیار بزرگ در دوران همه‌گیری ویروس کرونا است.

در طی این هفته، شاهد افزایش ۱۲.۲ میلیون دلاری میزان فروش این فیلم در سینماهای سراسر جهان (به غیر از آمریکای شمالی) و افزایش ۷.۷ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی بودیم و بدین ترتیب میزان فروش این فیلم در سینماهای جهان و آمریکای شمالی به ترتیب به رقم ۳۰۹.۷ و ۸۰.۵ میلیون دلار رسیده است.

در مجموع می‌توان به این نتیجه رسید که این فیلم تنها در طی این هفته توانسته است مبلغی بالغ‌بر ۱۹.۹ میلیون دلار را به فروش جهانی خود اضافه کرده و مجموع فروشش را در سینماهای جهان به رقم کلی ۳۹۰.۲ میلیون دلار برساند. البته آمار و ارقام فروش فیلم Godzilla vs. Kong هنوز هم، حتی نزدیک به میزان فروشی نیست که این فیلم می‌توانست در قبل از دوران همه‌گیری ویروس کرونا داشته باشد چرا که به علت ادامه داشتن شیوع ویروس کرونا، تنها ۵۶ درصد از سینماهای آمریکای شمالی باز هستند.

حتی در کشوری مانند کانادا نیز، بسیاری از سینماهای این کشور همچنان تعطیل هستند و بسته بودن آن‌ها در میزان فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی تأثیر بسیاری گذاشته است.

بخش بزرگی از میزان فروش این فیلم از کشور چین نشأت گرفته است چرا که فیلم Godzilla vs. Kong در سینماهای این کشور، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم پخش شده از دنیای Monsterverse کمپانی‌های Warner Bros و Legendary Pictures شده است. میزان فروش این فیلم در سینماهای خارج از آمریکای شمالی، از انتظارات اولیه‌اش نیز پیشی گرفته است که می‌توان علت آن را کاهش بهتر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در دیگر کشورها نسبت به آمریکا دانست.

علاوه بر این موارد، عملکرد فوق‌العاده این فیلم در افتتاحیه‌اش، باعث شده سلطه فیلم‌های تولیدی کمپانی برادران وارنر در باکس آفیس همچنان ادامه داشته باشد چرا که از پنج فیلم برتر باکس آفیس در آمریکایی شمالی از ابتدای دوران همه‌گیری ویروس کرونا، چهار فیلم آن، متعلق به کمپانی برادران وارنر می‌باشد.

همچنین فیلم Godzilla vs. Kong در رتبه اول پنج فیلم برتر باکس آفیس این هفته قرار گرفته است. فیلم دیگر کمپانی برادران وارنر با عنوان Tom & Jerry نیز در جایگاه سوم قرار دارد. جایگاه دوم نیز متعلق به فیلم اکشن و مهیج کمپانی Universal Pictures با عنوان Nobody و با نقش‌آفرینی باب ادنکیرک (Bob Odenkirk) می‌باشد که به‌تازگی در سینماها اکران شده است. دو جایگاه بعدی نیز به ترتیب در اختیار فیلم‌ ترسناک کمپانی Sony Pictures با نام The Unholy و انیمیشن کمپانی دیزنی با عنوان Raya and the Last Dragon می‌باشد.

کارگردان فیلم Godzilla vs. Kong پیش از این نیز در طی مصاحبه‌اش با وب‌سایت کولایدر مشخص کرده بود که حدود ۱۵۵ میلیون دلار از بودجه ساخت این فیلم تنها برای خلق کردن جلوه‌های ویژه‌اش به کار رفته که بهترین بخش این فیلم نیز همان جلوه‌های ویژه و سکانس‌های اکشنش می‌باشد.

میزان بودجه کلی این فیلم نیز ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. اکنون که این فیلم توانسته بیشتر از دو برابر میزان بودجه جلوه‌های ویژه‌اش فروش داشته باشد، به نظر می‌رسد که این پروژه برای کمپانی سازنده‌اش (در این دوران) فیلمی بسیار موفق به حساب آمده و بدین ترتیب امید‌ دیگر کمپانی‌ها را نیز برای پخش فیلم‌هایشان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا افزایش داده است.

این فیلم چنان موفقیتی را برای کمپانی برادران وارنر رقم زده که حتی این کمپانی، پخش فیلم مورد انتظار خود با عنوان Mortal Kombat را نیز با اندکی تأخیر مواجه کرده است چرا که آن‌ها نمی‌خواهند این دو فیلم بزرگ خود، با یکدیگر در باکس آفیس رقابت کنند.

با توجه به میزان موفقیت فیلم Godzilla vs. Kong، فیلم Mortal Kombat نیز این پتانسیل را دارد تا با پخش در هفته آینده، بتواند جایگاه اول فروش فیلم‌ها در باکس آفیس را از این فیلم گرفته و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم پخش شده در دوران همه‌گیری ویروس کرونا شود.

در حال حاضر می‌توان فیلم Godzilla vs. Kong را هم در سینماها و هم به صورت اینترنتی در شبکه HBO Max تماشا کرد، البته باید این نکته را در نظر داشت که این فیلم تنها تا پایان ماه آوریل (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در دسترس مشترکان این شبکه اینترنتی قرار خواهد داشت.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.