مرور تصویری عجیب ترین اتفاق تاریخ مراسم اسکار

25 April 2021 - 21:00

اسکار، مهم‌ترین جشنواره سینمایی سال است. مراسمی که با تمام عظمتش، کم شاهد اتفاقات عجیب نبوده است. به مانند پایان باورنکردنی مراسم سال ۲۰۱۷٫

در این مطلب قصد داریم با هم مروری کوتاه داشته باشیم به اتفاقات ۸۹مین دوره مراسم سالیانه اسکار و یادی بکنیم از یکی از عجیب‌ترین اشتباهات تاریخ این مراسم که بینندگان جهانی خود را شوکه کرد.

داستان از آنجایی شروع شد که وارن بیتی (Warren Beatty) به همراه فی داناوی (Faye Dunaway) به عنوان دو تن از بزرگان سینما و برای اهدای جایزه پایانی؛ یعنی جایزه بهترین فیلم سال، بر روی صحنه حاضر شدند.

بیتی و داناوی چند لحظه قبل از رقم خوردن یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ مراسم اسکار …

پس از اعلام اسامی نامزدین، بیتی شروع به باز کردن پاکت مربوطه می‌کند تا بهترین فیلم سال را معرفی کند. بیتی بعد از دیدن داخل پاکت و کاغذی که نام برنده روی آن درج شده است، یک لحظه جا می‌خورد اما بلافاصله جمله معروف “و جایزه آکادمی…” را به زبان می‌آورد. بیتی که کاغذ نام برنده را در دست دارد، به وضوح در حال گشتن داخل پاکت است. اتفاقی که عجیب به نظر می‌رسد.

“… برای بهترین فیلم سال …” بیتی جمله خود را در حالی ادامه می‌دهد که رو به پشت صحنه کرده و گویا دنبال کسی می‌گردد. حضار و البته داناوی فکر می‌کنند که بیتی در حال شوخی است و می‌خواهد با دیر اعلام کردن برنده، هیجان را بالا ببرد. به همین خاطر همگی در حال خندیدن هستند.

پس از چند لحظه مکث، بیتی پاکت نامه را به داناوی نشان می‌دهد و داناوی نیز بعد از دیدن کاغذ درون پاکت، نام فیلم لا لا لند (La La Land‎) را به عنوان بهترین فیلم سال اعلام می‌کند.

داناوی، فیلم لا لا لند را به عنوان بهترین فیلم سال، معرفی ‌می‌کند …

با خوشحالی عوامل سازنده، سالن غرق در شادی می‌شود و بسیاری از اعضای سازنده این فیلم، با خوشحالی به روی صحنه می‌آیند. گوینده مراسم نیز این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی می‌کند.

تهیه‌کنندگان فیلم نوبتی سخنرانی خود را انجام می‌دهند و همه چیز عادی به نظر می‌رسد تا اینکه ناگهان چند نفر از عوامل سازنده مراسم را در بین عوامل سازنده فیلم مشاهده می‌کنیم که در حال صحبت با یکدیگر می‌باشند.

در این بین، صدای اِما استون (Emma Stone) بازیگر این فیلم که بر روی استیج قرار دارد نیز به گوش می‌رسد که در حال گفتن “وای خدای من… وای خدای من” است.

عوامل سازنده مراسم در حال صحبت با عوامل سازنده فیلم لا لا لند. نفر سمت راست/بالای تصویر، دیمین شزل (Damien Chazelle)؛ کارگردان این فیلم است که در شوک به سر می‌برد.

توجه حضار به پشت فرد برگر (Fred Berger) -که به عنوان سومین تهیه کننده در حال صحبت و تشکر از خانواده خود است- جمع شده است که ناگهان برگر در انتهای صحبت کوتاه خود، می‌گوید:

در ضمن باید اشاره کنم که ما بازنده شدیم!

در حالی که کسی متوجه صحبت برگر نمی‌شود، جردن هوروویتس (Jordan Horowitz) دیگر تهیه کننده فیلم در کنار بیتی جلوی میکروفون می‌آید و جمله‌ای عجیب‌تر را به زبان می‌آورد:

ببخشید ولی اشتباهی رخ داده است. فیلم مهتاب (Moonlight‎) برنده جایزه بهترین فیلم سال شده است!

آنقدر صحبت هوروویتس عجیب است که حتی حضار به آن نمی‌خندند چرا که انتظار ندارند کسی چنین شوخی‌ای را انجام دهد. هوروویتس اما در ادامه رو به عوامل سازنده فیلم مهتاب می‌کند و می‌گوید:

ببینید، شوخی نمی‌کنم. شما برنده شدید!

در حالی که جیمی کیمل (Jimmy Kimmel)، مجری مراسم آن سال نیز روی صحنه آمده است، کسی هنوز حرف‌های هوروویتس را باور نکرده است. در نتیجه وی کاغذ برنده درست مراسم را رو به دوربین می‌گیرد و می‌گوید:

این یک شوخی نیست. مهتاب برنده بهترین فیلم سال شده است!

هوروویتس مجبور شد کاغذ برنده اصلی را به دوربین نشان دهد تا حضار حرف وی را باور کنند.

پس از چند ثانیه، دوربین عوامل سازنده فیلم مهتاب را نشان می‌دهد که همگی در شوک به سر می‌برند. سایر مهمانان مراسم نیز نمی‌دانند دقیقا چه اتفاقی رخ داده است و آنها نیز با حیرت صحنه را نگاه می‌کنند.

سرانجام بیتی مجددا در مقابل میکروفون قرار می‌گیرد و توضیح می‌دهد که دقیقا چه اتفاق تاریخی و عجیبی رخ داده است:

سلام! بگذارید توضیح دهم که چه اتفاقی رخ داده است. پاکت را که باز کردم، دیدم روی کاغذ نوشته شده است “اِما استون برای (بازی در) فیلم لا لا لند “. دلیل مکث کردن من، این بود و قصد نداشتم شوخی کنم!

موضوع از این قرار است که پاکت جایزه بهترین بازیگر زن سال که به اِما استون برای بازی در فیلم لا لا لند رسیده بود، به اشتباه به بیتی داده شده بود. لازم است به این نکته اشاره کنیم که در کاغذ اعلام نام برنده در تمام بخش‌ها، اسم فیلمی که آن شخص به خاطر کار در آن فیلم برنده شده است نیز، آورده شده است.

بیتی در حال توضیح دادن اتفاقات است. جیمی کیمل نیز نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد …

در ادامه، کارگردان خوش ذوق مراسم، حضار شوکه شده را نشان می‌دهد که به مانند بینندگان، آنها نیز باورشان نمی‌شود که چگونه شاهد رخ دادن اشتباهی عجیب در بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی سال بوده‌اند.

نکته جالب ماجرا وقتی است که اگر این قسمت مراسم را مجدد و با دقت بیشتر تماشا کنید، در همان ابتدای کار و در حالی که دوربین عوامل فیلم لا لا لند را در حال خوشحالی نشان می‌دهد، صدای بیتی کاملا در پس زمینه به گوش می‌رسد که به داناوی می‌گوید “(اما) روی کاغذ نوشته شده جایزه به اِما استون می‌رسد”!

در واقع بیتی خیلی زود متوجه شده بود که کاغذ اشتباه به وی داده شده است اما چون شخصی از عوامل پشت صحنه را پیدا نکرده بود، می‌خواست این موضوع را با داناوی در میان بگذارد. اما داناوی فکر می‌کند که بیتی از وی تقاضای خواندن برنده را کرده است و به اشتباه نام فیلم لا لا لند را به عنوان فیلم برنده اعلام می‌کند.

به هر حال، آکادمی چند روز بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد که شخصی که مسئول رساندن پاکت‌ها به ارائه دهندگان جوایز بوده است، مقصر رخ دادن این اتفاق بوده و آکادمی وی را اخراج کرده است.

نفر سمت راست، مسئول دادن پاکت‌ها به اهداکنندگان جوایز بود. آکادمی وی را مقصر این اتفاقات معرفی و در نهایت وی را اخراج کرد …

در حین این اتفاقات، کیمل به شوخی از بیتی انتقاد کرد و از وی پرسید که چرا چنین اشتباهی مرتکب شده است. این کار با انتقادات زیادی همراه شد. منتقدین معتقد بودند که کیمل با این کار خود، اشتباه آکادمی را گردن بیتی و داناوی انداخته است.

آکادمی ضمن قبول این انتقادات، در مراسم سال بعد و جهت دل‌جویی از وارن بیتی و فی داناوی، مجددا از آنها دعوت کرد و این دو مجددا جایزه بهترین فیلم سال را اهدا کردند.

پیش از برگزاری مراسم امسال، پیشنهاد می‌کنیم تا کلیپ این اتفاق عجیب به همراه واکنش و شوک بازیگران و سایر حضار را، از یوتیوب تماشا کنید.

لازم به ذکر است که مراسم اسکار ۲۰۲۱، از ساعت ۴:۳۰ بامداد دوشنبه، ۶ اردیبهشت، آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.