بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ مارگو رابی

26 April 2021 - 19:00

مارگو رابی، بازیگر استرالیایی است که در فیلم‌هایی چون گرگ وال استریت، جوخه انتحار و افسانه تارزان بازی کرده و تاکنون نامزد ۲ اسکار شده است.

مارگو الیز رابی (Margot Elise Robbie) در ۲ ژوئیه ۱۹۹۰ (۱۱ تیر ۱۳۶۹) در مزرعه‌ای در استرالیا به دنیا آمد. وقتی ۵ ساله بود، پدر و مادر وی از یکدیگر جدا شدند و مارگو به همراه ۲ برادر و یک خواهر خود، در کنار مادرش بزرگ شد.

مارگو که در دوران کودکی در یک مدرسه سیرک آموزش دیده بود، به تحصیل در رشته سینما پرداخت و تا قبل از اتمام تحصیل، در چند سریال و آگهی تبلیغاتی حضور پیدا کرد. وی از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۱، در بیش از ۳۰۰ قسمت از مجموعه همسایه‌ها (Neighbours) بازی کرد.

اما حرفه بازیگری مارگو رابی، در سال ۲۰۱۳ دگرگون شد و وی توانست با بازی در دو فیلم، به شهرت دست پیدا کند. در ابتدا فیلم دربارهٔ زمان (About Time) از رابی اکران شد که وی در آن به عنوان بازیگر نقش مکمل، ایفای نقش کرده بود.

سپس نیز فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) از وی اکران شد که این فیلم علاوه بر فروش ۳۸۹ میلیون دلاری، نامزد اسکار بهترین فیلم سال نیز شد.

مارگو رابی در کنار لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم گرگ وال استریت. این فیلم باعث به شهرت رسیدن مارگو رابی شد …

رابی در ادامه و در سال ۲۰۱۵، در تمرکز (Focus) بازی کرد که این فیلم نیز در گیشه به موفقیت نسبی دست پیدا کرد و به فروش ۱۶۸ میلیون دلاری دست یافت.

رابی در سال ۲۰۱۶، در دو فیلم موفق در گیشه بازی کرد. ابتدا فیلم افسانه تارزان (The Legend of Tarzan) از وی اکران شد که به فروش ۳۴۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

مارگو رابی سپس و برای اولین بار، به بازی در نقش هارلی کوئین (Harley Quinn) در فیلم ابرقهرمانی جوخه انتحار (Suicide Squad) پرداخت که این فیلم در گیشه موفق به فروش ۷۴۶ میلیون دلاری شد.

در سال ۲۰۱۷، رابی در فیلم من تونیا هستم (I, Tonya) به هنرنمایی پرداخت که در گیشه ۵۳ میلیون دلار فروش داشت. رابی برای بازی در این فیلم، توانست برای اولین بار، نامزد جوایز اسکار، گلدن گلوب و بفتا شود.

مارگو رابی در کنار الیسون جنی در فیلم من تونیا هستم. هر دو بازیگر نامزد اسکار شدند که جنی موفق به بردن این جایزه شد …

رابی در سال ۲۰۱۸ به صداپیشگی در انیمیشن پیتر خرگوشه (Peter Rabbit) پرداخت که در گیشه به فروش ۳۴۷ میلیون دلاری دست یافت. رابی در این سال در فیلم ماری ملکه اسکاتلند (Mary Queen of Scots) نیز بازی کرد و دومین نامزدی بفتا را کسب کرد.

مارگو رابی در سال ۲۰۱۹ در ابتدا در فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time… in Hollywood) بازی کرد که این فیلم در گیشه به فروش ۳۷۷ میلیون دلاری دست یافت و نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد و سومین نامزدی بفتا و دومین نامزدی گلدن گلوب را برای رابی به ارمغان آورد.

در ادامه آن سال، فیلم بامب‌شل (Bombshell) نیز از رابی اکران شد که در گیشه به فروش ۶۱ میلیون دلاری دست یافت. رابی برای این فیلم، دومین نامزدی اسکار خود را کسب کرد و نامزد گلدن گلوب و بفتا نیز شد.

مارگو رابی در کنار کیت مک‌کینون در فیلم بامب‌شل.

در سال ۲۰۲۰، رابی مجددا در نقش هارلی کوئین به بازی در فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey) پرداخت که در گیشه به فروش ۲۰۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

در سال ۲۰۲۱، قسمت‌های دوم از دو فیلم رابی اکران خواهند شد. ابتدا انیمیشن پیتر خرگوشه و سپس جوخه انتحار تا رابی برای سومین بار، در نقش هارلی کوئین بازی کرده باشد.

فیلم پرستاره اما بدون نام دیوید او. راسل (David O. Russell)، لایو اکشن باربی (Barbie)، فیلم بابل (Babylon) و در نهایت بازی در نقش هارلی کوئین در دو فیلم دیگر، پروژه‌های دیگر مارگو رابی هستند که به زودی از وی اکران خواهند شد.

در زندگی شخصی خود، رابی در سال ۲۰۱۳ با تام اکرلی (Tom Ackerley) آشنا شد و در سال ۲۰۱۶ با وی ازدواج کرد. رابی دارای ۱ خواهر و ۱ برادر بزرگ‌تر و ۱ برادر کوچک‌تر از خود است که برادر کوچک‌تر وی بعد از دیدن موفقیت مارگو، رو به بازیگری آورد.

مارگو رابی در کنار همسر خود؛ تام اکرلی.

رابی علاقه زیادی به ورزش هاکی روی یخ دارد و مدتی نیز این ورزش را بصورت نیمه حرفه‌ای بازی می‌کرده است. وی به موج‌سواری نیز علاقه زیادی دارد.

مارگوی رابی، از فیلم داستان عاشقانه واقعی (True Romance)، به عنوان یکی از فیلم‌های مورد علاقه خود نام برده است.

رابی با بازیگرانی چون سرشه رونان (Saoirse Ronan) و کارا دلوین (Cara Delevingne)، رابطه دوستانه نزدیکی دارد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.