نظر منتقدین درباره فیلم Wrath of Man چیست؟

11 May 2021 - 14:33
Wrath of Man

با به نمایش درآمدن فیلم جدید جیسون استاتهام با عنوان «خشم مردانه» در سینماها، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این فیلم انداخت.

با آغاز فصل تابستان و اکران فیلم‌های بزرگ برنامه‌ریزی شده برای این فصل، اکنون شاهد به نمایش گذاشته شدن اولین فیلم تابستانی کمپانی‌ها با عنوان Wrath of Man هستیم. این فیلم اکشن و مهیج، بازسازی از فیلم فرانسوی با عنوان Cash Truck (با نام فرانسوی Le Convoyeur) در سال ۲۰۰۴ می‌باشد.

در این فیلم بار دیگر شاهد همکاری دوباره جیسون استاتهام (Jason Statham) با فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان مطرح انگلیسی با نام گای ریچی (Guy Ritchie) هستیم.

داستان فیلم Wrath of Man بر روی کاراکتری مرموز با نام H و با نقش‌آفرینی جیسون استاتهام تمرکز دارد که به‌تازگی به عنوان گارد امنیتی در شرکت حمل پولی واقع در لس‌آنجلس مشغول به کار شده است. این کاراکتر با انگیزه‌های پنهانی مشغول به این کار می‌شود که بعدها در داستان این فیلم انگیزه‌های او مشخص می‌شود و اتفاقات جالبی رخ می‌دهد.

وظیفه کارگردانی فیلم Wrath of Man را گای ریچی بر عهده داشته است. فیلم‌نامه این فیلم را نیز او با همکاری ایوان اتکینسون (Ivan Atkinson) و مارن دیویس (Marn Davies) و براساس داستان فیلم Le Convoyeur به قلم درآورده‌ است. تولید‌کنندگان این فیلم را گای ریچی، ایوان اتکینسون و بیل بلاک (Bill Block) تشکیل می‌دهند. ایوان اتکینسون و بیل بلاک، پیش از این نیز در کنار گای ریچی جزء تولید‌کنندگان فیلم سال ۲۰۱۹ این کارگردان با نام The Gentlemen بوده‌اند و علاوه بر این، آن‌ها در ساخت پروژه آینده این کارگردان با عنوان Five Eyes نیز نقش داشته‌اند. فیلم Wrath of Man توسط کمپانی‌های MGM و Miramax ساخته شده است.

از بازیگرانی که در این فیلم اکشن و مهیج به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جیسون استاتهام، هولت مک‌کالانی (Holt McCallany)، جفری داناوان (Jeffrey Donovan)، جاش هارتنت (Josh Hartnett)، کریس رایلی (Chris Reilly)، لاز آلونسو (Laz Alonso)، رائول کاستیلو (Raúl Castillo)، دئوبیا اوپاری (DeObia Oparei)، ادی مارسن (Eddie Marsan)، اسکات ایستوود (Scott Eastwood)، نیام الگار (Niamh Algar)، ببز اولوسانموکن (Babs Olusanmokun)، جاش کاودری (Josh Cowdery)، اندی گارسیا (Andy García)، راب دلینی (Rob Delaney)، لین رنه (Lyne Renée) و پست مالون (Post Malone) اشاره کرد.

فیلم Wrath of Man گای ریچی نقد‌های ضد و نقیضی را از طرف منتقدین دریافت کرده است ولی با این حال بیشتر منتقدین از تماشای آن لذت برده‌اند. به نظر می‌رسد که اگر به فیلم‌های اکشن جیسون استاتهام علاقه داشته باشید و انتظار فیلمی ساختارشکن را از این پروژه نداشته باشید، امکان دارد که این فیلم مورد پسند شما واقع شود، مخصوصاً این‌که در این فیلم، جیسون استاتهام دقیقاً در همان‌گونه از نقش‌هایی که از او انتظار می‌رود، نقش‌آفرینی کرده است.

این فیلم در تاریخ ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در سینما‌های جهان و در تاریخ ۷ مه (۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) نیز در سینماهای آمریکا به نمایش گذاشته شده است. لازم به ذکر می‌باشد که این فیلم، تنها در سینماها پخش شده و گزینه‌ای برای تماشای آن به صورت اینترنتی در دسترس مخاطبین قرار نگرفته است.

فیلم اکشن و مهیج Wrath of Man از ۲۸ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۵۷ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۲۸ نقد، ۱۷ نقد آن مثبت بوده و ۸ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز تنها به عدد ۳ رسیده است. به نظر می‌رسد که بینندگان با نظرات منتقدین در رابطه با این فیلم موافق نیستند چرا که این فیلم در سایت راتن تومیتوز توانسته از ۱۵۳ نقد منتشر شده، امتیاز ۶۶ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد درحالی که میانگین نمرات مخاطبین به آن، عدد بالای ۹۲ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۸/۱۰۰ New York Post   |   منتقد: جانی اولکسینسکی»

Wrath of Man مانند فیلم The Gentlemen (گای ریچی) به صورت آشکار، (فیلمی) خنده‌دار نیست، هرچند لحظات خنده‌دار در آن وجود دارد ولی این فیلم بدون این‌که لحظه‌‌ای بیهوده‌ در آن وجود داشته باشد، بسیار هیجان‌انگیز و پرتنش است.

«۸۰/۱۰۰ We Got This Covered   |   منتقد: مارتین کار»

فیلم Wrath of Man، فیلم اکشن و مهیج جذابی از گای ریچی می‌باشد که تلافی کردن، تنها نیمی از (موضوع) داستانش است.

«۷۵/۱۰۰ San Francisco Chronicle   |   منتقد: میک لاسال»

اگر این فیلم نقطه ضعفی داشته باشد این است که حتی زمانی که همه‌چیز توضیح داده می‌شود نیز، (هنوز هم) کاملاً نمی‌توان از (داستان) آن سر درآورد ولی فیلمی مانند آن، (بیشتر) درباره لذت بردن (مخاطبان) از لحظه‌هایش است و (این فیلم) توانسته از این لحاظ موفق ظاهر شود.

«۷۰/۱۰۰ Screen Rant   |   منتقد: مای عبدالباکی»

فیلم Wrath of Man موفق شده است با (استفاده از) صحنه‌های اکشن پرتنش و مهیج‌اش، در خطوط داستانی متعدد خود توازن برقرار کند و علی‌رغم مشکلاتش در روند تعریف شدن داستان، این فیلم به ‌قدری هیجان‌انگیز و جالب است که توانسته مخاطبان را در جای خود میخکوب کند.

«۵۰/۱۰۰ IndieWire   |   منتقد: دیوید الریخ»

بزرگ‌ترین مشکل فیلم Wrath of Man این است که متوجه نمی‌شود داستانش در رابطه با غرور است.

«۵۰/۱۰۰  Chicago Suntimes  |   منتقد: ریچارد روپر»

(فیلم Wrath of Man) فیلمی خسته، فاقد انگیزه و نامنسجم می‌باشد و این فیلم برای گای ریچی قدمی رو به عقب، برای جیسون استاتهام قدمی به حاشیه (که پس از ۱۶ سال دوباره با گای ریچی در ساخت این فیلم همکاری کرده) و برای تمام کسانی که وقت و پولشان را صرف این فیلم کرده‌اند نیز، ۱۱۸ دقیقه مزخرفات پیچیده و فراموش‌شدنی است.

«۲۰/۱۰۰  Vulture  |   منتقد: بیلگه عبیری»

فیلم Wrath of Man می‌توانست فیلم خوبی باشد اگر سکانس‌های اکشن درست حسابی در آن وجود داشت ولی زمانی که سکانس‌های اکشنش شروع می‌‌شود، معمولاً یا (این سکانس‌ها) بی‌روح یا نامفهوم هستند.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.