کوئنتین تارانتینو قصد دارد کارگردانی را در اوج کنار بگذارد

6 June 2021 - 12:30

کوئنتین تارانتینو در مصاحبه جدید خود گفته است که خداحافظی در اوج به عنوان یک کارگردان، اتفاقی بسیار نادر است که می‌خواهد برای وی رخ دهد.

کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino)؛ کارگردان مطرح سینما که تاکنون ۷ بار نامزد اسکار شده و ۲ بار برای نوشتن فیلم‌نامه، این جایزه را دریافت کرده است، در مصاحبه اخیر خود گفته است که کماکان قصد دارد به زودی کارگردانی را کنار بگذارد.

تارانتینو چند سال قبل بود که اعلام کرد قصد دارد پس از ساخت فیلم دهم خود، حرفه کارگردانی را کنار بگذارد و اکنون و پس از ساخت ۹ فیلم، علاقه‌مندان سینما منتظر تصمیم وی هستند و امیدوار هستند تا وی از تصمیم خود صرف نظر کند.

با این حال این کارگردان در جدیدترین مصاحبه خود گفته است که کماکان قصد بازنشستگی از کارگردانی را دارد و دلیل اصلی این تصمیم خود را، ترس از بد بودن فیلم‌های بعدی خود عنوان کرده است.

وی در این باره گفت:

فیلم‌های آخر پرونده کاری اکثر کارگردانان، فاجعه بار است! معمولا فیلم‌های آخر کارگردانان مختلف، بدترین آثار آنهاست.

به دوران طلایی سینما نگاه کنید. کارگردانانی که فیلم‌های آخر خود را در دهه ۶۰ و ۷۰ سینمایی ساختند و در اکثر موارد این فیلم‌ها، بدترین فیلم‌های این کارگردانان بود. این مورد برای نسل جدیدتر که فیلم‌های پایانی خود را در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ ساختند نیز صدق می‌کند.

در واقع باور من این است که پایان یافتن پرونده کاری یک کارگردان با یک فیلم متوسط نیز، اتفاقی نادر است. حال این که یک کارگردان بتواند پرونده خود را با یک فیلم خوب به پایان ببرد، اتفاقی شگفت انگیز و فوق العاده محسوب می‌شود.

ولی واقعیت این است که فیلم‌های پایانی اکثر کارگردانان، افتضاح است!

تارانتینو چند ماه قبل نیز گفته بود که قصد دارد پس از ساخت فیلم دهم خود، کارگردانی را کنار گذاشته و تبدیل به یک نویسنده شود. وی که فرزند خردسالی دارد، گفته بود که خانواده وی نقش مهمی در این تصمیم دارند:

به عنوان یک تازه پدر و کسی که به تازگی ازدواج کرده است، کنار گذاشتن کارگردانی، اتفاقی خوبی است چرا که دیگر مجبور نیستم خانواده خود را به آلمان یا سری‌لانکا یا هر کشوری که در آن فیلم‌برداری خواهم داشت، ببرم.

در نتیجه می‌توانم اکثر وقت خود را در خانه و در کنار خانواده خود سپری کنم و دست به قلم شوم.

تارانتینو البته گفته است که بازنشستگی وی از کارگردانی، به معنی جدا شدن وی از سینما نیست و وی قصد دارد به عنوان فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، به تهیه آثار سینمایی و تلویزیونی بپردازد.

حال سوال این است که کوئنتین تارانتینو چه فیلمی را به عنوان فیلم دهم و پایانی خود انتخاب خواهد کرد؟ با وجود ابراز علاقه نسبت به ساخت یک فیلم از دنیای پیشتازان فضا (Star Trek)، تارانتینو بارها گفته است که دوست دارد تا قسمت سوم بیل را بکش (Kill Bill) را بسازد و بسیاری فکر می‌کنند که وی با تکمیل سه‌گانه بیل را بکش، به حرفه کارگردانی خود پایان خواهد داد.

لازم به ذکر است که آخرین ساخته تارانتینو، فیلم بسیار موفق روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time… in Hollywood) بود که علاوه بر موفقیت در گیشه، نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال نیز شد.

منبع: پادکست Pure Cinema

 

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.