نظر منتقدین در مورد فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It چیست؟

6 June 2021 - 13:19
The Conjuring

سرانجام با منتشر شدن جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های ترسناک «احضار»، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این فیلم انداخت.

پس از حضور در دو قسمت قبلی فیلم The Conjuring، اکنون خانواده وارن باید پرونده جدیدی را در قسمت سوم این فرنچایز مورد بررسی قرار دهند که با پرونده‌های قبلی‌شان تفاوت بسیاری دارد. داستان این فیلم به بررسی پرونده شخصیتی واقعی با نام آرن چیان جانسون (Arne Cheyenne Johnson) و ترکیب آن با عناصر ماوراءالطبیعه می‌پردازد. این فرد اولین کسی می‌باشد که در دادگاه خود ادعا کرده که علت جنایت‌هایش (قتل)، تسخیر شدن توسط موجودی شیطانی بوده است.

فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It اولین فیلمی از فرنچایز اصلی The Conjuring می‌باشد که وظیفه کارگردانی آن را کارگردان دیگری به غیر از جیمز وان (James Wan) بر عهده داشته است. با این حال، او همچنان در ساخت قسمت سوم این فیلم و خلق کردن داستان آن نقش داشته است.

وظیفه کارگردانی قسمت سوم این فرنچایز را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی با نام مایکل چاوز (Michael Chaves) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم ترسناک سال ۲۰۱۹ کمپانی برادران وارنر از دنیای سینمایی The Conjuring با عنوان The Curse of La Llorona اشاره کرد.

فیلم‌نامه این فیلم را فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی با نام دیوید لسلی جانسون-مک گلدریک (David Leslie Johnson-McGoldrick) با همکاری جیمز وان به قلم‌ درآورده‌اند. تولید‌کنندگان این فیلم را نیز جیمز وان و پیتر سفرن (Peter Safran) تشکیل ‌می‌دهند. از تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه نیز می‌توان به ریچارد برنر (Richard Brener)، دیو نوستادتر (Dave Neustadter)، ویکتوریا پالمری (Victoria Palmeri)، مایکل کلیر (Michael Clear)، جودسون اسکات (Judson Scott) و میشل موریسی (Michelle Morrissey) اشاره کرد.

در قسمت سوم این فرنچایز نیز مانند دو قسمت قبلی‌اش، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) در نقش محقق مسائل ماوراءالطبیعه با نام اد وارن (Ed Warren) و ورا فارمیگا (Vera Farmiga) نیز در نقش همسر او با نام لورن وارن (Lorraine Warren) نقش‌آفرینی کرده‌اند. علاوه بر آن‌ها، از دیگر بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به آندره آندراد (Andrea Andrade)، اشلی لوکونته کمپبل (Ashley LeConte Campbell)، شارلین آمویا (Charlene Amoia)، یوژینی بوندورانت (Eugenie Bondurant)، اینگرید بیسو (Ingrid Bisu)، جان نوبل (John Noble)، جولیان هلیارد (Julian Hilliard)، کیت آرتور بولدن (Keith Arthur Bolden)، لیندسی آلیف (Lindsay Ayliffe)، مگان اشلی براون (Megan Ashley Brown)، میچل هوگ (Mitchell Hoog)، ربکا لاینز (Rebecca Lines)، روآیری اوکانر (Ruairi O’Connor)، سارا کاترین هوک (Sarah Catherine Hook)، شانون کوک (Shannon Kook)، استیسی جانسون (Stacy Johnson)، استرلینگ جرینز (Sterling Jerins) و استیو کولتر (Steve Coulter) اشاره کرد.

فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It در ابتدا قرار بوده که در تاریخ ۱۱ سپتامبر سال گذشته (۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۹) در سینماها به نمایش گذاشته شود ولی با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، کمپانی برادران وارنر تاریخ پخش این فیلم را به سال ۲۰۲۱ موکول کرده است.

این فیلم سرانجام در تاریخ ۲۶ ماه مه ۲۰۲۱ (۵ خرداد ماه ۱۴۰۰) در سینماهای کشور انگلستان و در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰) نیز به صورت هم‌زمان در سینماهای کشور ‌آمریکا و شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شده است.

قسمت سوم این فرنچایز ترسناک تا به حال نقدهای متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین از نقش‌آفرینی دو بازیگر اصلی این فیلم یعنی پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا و جاذبه متقابل بین این دو بازیگر تعریف کرده‌اند در حالی که بیشترین انتقاد از این فیلم نیز، از داستان غیر متمرکز و شلوغ آن و همچنین کمبود در عنصر ترس این قسمت، صورت گرفته است.

این فیلم از ۳۶ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۵۳ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۳۶ نقد، ۱۰ نقد آن مثبت بوده و ۲۲ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز تنها به عدد ۴ رسیده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز کمی بهتر می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۱۶۱ نقد منتشر شده، امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و میانگین نمرات مخاطبین به این عنوان نیز عدد بالای ۸۳ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۰/۱۰۰  The Wrap  |   منتقد: کارلوس آگیلار»

فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It با سکانس بسیار ترسناکی که در سال ۱۹۸۱ اتفاق افتاده، آغاز می‌شود که (این سکانس) ترسناک‌ترین بخش این فرنچایز تا به این لحظه می‌باشد. (البته) این به این معنا نیست که زمان تقریباً دو ساعته این فیلم خالی از تنش و جامپ اسکر درست حسابی (نوعی تکنیک ترس در فیلم‌های ژانر وحشت که مخاطب را به یک باره به واکنش می‌اندازد) باشد چرا که از همان ابتدا، هرج و مرج و شرارت حاضر در آن را نمی‌توان در جایی (فیلمی) دیگر پیدا کرد.

«۸۰/۱۰۰  ScreenRant  |   منتقد: می عبدالباکی»

(قسمت سوم فیلم The Conjuring) فیلمی عملاً ترسناک می‌باشد که عنصر ترسش را با صحنه‌های احساساتی متعادل‌سازی کرده و داستان خانواده وارن را به جلو برده و نسبت به پرونده‌های معمولی‌شان، رویکرد متفاوتی را به کار برده است.

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: میک لاسال»

در قسمت جدید (فرنچایز) The Conjuring، تمامی صحنه‌های تسخیر شدن (افراد) توسط موجودی شیطانی، تمامی توهمات ناشی از تسخیر شدن و تمامی بازدیدها از دنیای دیگر، تأثیر ناخوشایند و (بسیار ترسناکی) را بر روی مخاطبان می‌گذارد. این صحنه‌ها به نوعی سکانس‌هایی اکشن (مانند) می‌باشند و (علاوه بر این‌که صحنه‌هایی) بسیار ترسناک و دلهره‌آور هستند، به خوبی نیز به تصویر کشیده شده‌اند.

«۶۷/۱۰۰  Original Cin  |   منتقد: جیم اسلاتک»

(قسمت سوم این فرنچایز)، قطعاً (نسبت به دو قسمت قبلی آن) فیلمی کوچک‌تر است ولی با این حال پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا به قدری در به تصویر کشیدن نقش‌های خود در این فیلم راحت و کارکشته ظاهر شده‌اند که (هنرنمایی فوق‌العاده) آن‌ها حواس ما را از ضعف‌های این فیلم پرت کرده است.

«۶۰/۱۰۰  The Telegraph  |   منتقد: تیم روبی»

مایکل چاوز بار دیگر (در این فیلم) خود را به عنوان جایگزینی زیرک و باهوش (برای جیمز وان) ثابت کرده‌ و به طریقی بینندگان را به باور کردن فیلم‌نامه احمقانه (این فیلم) با اضافه کردن چاشنی هنرنمایی خوب (بازیگران) آن و سبک خاصش، دعوت کرده است.

«۵۰/۱۰۰  Slant  |   منتقد: کیت واتسون»

این فیلم تقلیدی از سبکی است که جیمز وان موفق به خلق آن با فیلم اصلی The Conjuring شده، بدون این‌که بتواند هویت واقعی را برای خود ایجاد کند.

«۳۳/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: رابرت دنیلز»

به جای خلق کردن فیلمی بسیار جالب، مایکل چاوز و جانسون-مک گلدریک راه را برای درست کردن ادامه‌ این فیلم‌های درآمدزا باز کرده‌اند که کاملاً می‌توانست قابل قبول باشد اگر فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It از لحاظ هنری بی‌روح و کسل‌کننده نبود.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.