فیلم Dune در جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته خواهد شد

20 June 2021 - 12:39
Dune

فیلم « تل‌ماسه» قرار است قبل از اکرانش به صورت جهانی، در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز برای گروه خاصی به نمایش گذاشته شود.

البته پیش از این نیز شایعات متعددی در رابطه با پخش این فیلم در جشنواره فیلم ونیز (دومین جشنواره فیلم از نظر قدمت و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان بشمار می‌آید) منتشر شده بود ولی اکنون سازمانی که مسئول برگزاری این مراسم می‌باشد با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی توییتر، خبر اکران شدن این فیلم در جشنواره فیلم ونیز را تائید کرده است.

اکنون این فیلم قرار است تقریباً یک ماه قبل از به نمایش درآمدنش به صورت جهانی، در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز برای گروه خاصی اکران شود.

فیلم Dune در ابتدا قرار بوده که مانند دیگر فیلم‌های کمپانی برادران وارنر در سال جاری مانند فیلم‌های Godzilla vs. Kong و Mortal Kombat، به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شود ولی اکنون طبق گزارش‌های شنیده شده به نظر می‌رسد که با باز شدن اکثر سینماها و ادامه پیدا کردن روند واکسیناسیون مردم در مقابل ویروس کرونا، کمپانی برادران وارنر در تصمیم خود مبنی بر منتشر کردن این فیلم در شبکه اینترنتی HBO Max تجدید نظر کرده و قرار است این فیلم را فقط به صورت انحصاری در سینماها به نمایش بگذارد.

البته اخیراً یکی از مدیران اجرایی کمپانی برادران وارنر با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی توییتر ادعا کرده که فیلم Dune همچنان قرار است مانند قبل، به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شود، بنابراین این احتمال وجود دارد که این گزارش‌ها غلط باشند چرا که صحت آن‌ها هنوز تائید نشده است.

با توجه به وضعیت حال حاضر کمپانی WarnerMedia (ادغام شدنش با کمپانی Discovery)، اکنون شرایط کمی گمراه‌کننده به نظر می‌رسد و باید تا زمان منتشر شدن اعلامیه رسمی از طرف این کمپانی مبنی بر نحوه انتشار فیلم Dune منتظر ماند. خوشبختانه اکران شدن این فیلم در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به گروهی که این فیلم برایشان پخش خواهد شد، این فرصت را خواهد داد تا قبل از پخش جهانی‌اش به تماشای این فیلم بپردازند.

فیلم پرهزینه Dune که ستارگان بسیاری نیز در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند، اقتباسی از رمان علمی-تخیلی نوشته شده توسط نویسنده مشهور آمریکایی با نام فرانک هربرت (Frank Herbert) می‌باشد.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، جاش برولین (Josh Brolin)، استلان اسکاشگورد (Stellan Skarsgård)، دیوید باتیستا (Dave Bautista)، شارون دانکن-بروستر (Sharon Duncan Brewster)، استیون مَکینلی هندرسون (Stephen McKinley Henderson)، زندیا کلمن (Zendaya Coleman)، چانگ چن (Chang Chen)، دیوید دستمالچیان (David Dastmalchian)، شارلوت رمپلینگ (Charlotte Rampling)، جیسون موموآ (Jason Momoa) و خاویر باردم (Javier Bardem) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی-کانادایی با نام دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) بر عهده داشته است. او فیلم‌نامه این پروژه را با همکاری دو نویسنده دیگر با نام‌های جان اسپیتز (Jon Spaihts) و اریک روت (Eric Roth) به قلم درآورده است.

هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز در تاریخ یکم سپتامبر سال جاری (۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰)، کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد و تا تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰) نیز ادامه خواهد داشت. فیلم Dune قرار است در تاریخ ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۰) در این جشنواره به نمایش گذاشته شود.

تاریخ پخش جهانی این فیلم در سینماها نیز یکم اکتبر امسال (۹ مهر ماه ۱۴۰۰) می‌باشد. اگر این فیلم به صورت هم‌زمان در شبکه اینترنتی HBO Max پخش نشود، باید ۴۵ روز پس از اکران آن در سینماها منتظر ماند تا بتوان آن را در این شبکه اینترنتی تماشا کرد.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.