تاریخ اکران فیلم Dune عقب افتاد

26 June 2021 - 13:43
Dune

کمپانی برادران وارنر به‌تازگی تاریخ پخش فیلم آینده خود با عنوان «تل‌ماسه» را به مدت چند هفته به عقب انداخته‌اند.

این فیلم مورد انتظار قرار بوده در تاریخ یکم اکتبر سال جاری (۹ مهر ماه ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش گذاشته شود ولی اکنون تاریخ پخش آن به ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰) منتقل شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این فیلم قرار است به صورت انحصاری در سینماها اکران شود یا این‌که به صورت هم‌زمان در شبکه اینترنتی HBO Max نیز به نمایش درخواهد آمد.

تغییر تاریخ اکران فیلم Dune، بخشی از برنامه‌‌های جدید کمپانی برادران وارنر می‌باشد چرا که این کمپانی اکنون تاریخ پخش فیلم دیگر خود با عنوان The Many Saints of Newark را که در ابتدا قرار بوده در تاریخ ۲۴ سپتامبر امسال (۲ مهر ماه ۱۴۰۰) به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شود، به تاریخ یکم اکتبر منتقل کرده است.

علاوه بر این عنوان، تاریخ پخش فیلم دیگر این کمپانی با نام Cry Macho و با نقش‌آفرینی کلینت ایستوود (Clint Eastwood) نیز از ۲۲ اکتبر به ۱۷ سپتامبر امسال (۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰) منتقل شده است.

فیلم علمی-تخیلی Dune قرار است قبل به نمایش گذاشته شدنش به صورت جهانی، در جشنواره فیلم ونیز (دومین جشنواره فیلم از نظر قدمت و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان بشمار می‌آید) در ماه سپتامبر به نمایش گذاشته شود. این فیلم مدتی کوتاه پس از این جشنواره نیز قرار است در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (یک جشنواره فیلم غیررقابتی عمومی است که سپتامبر هر سال در تورنتو، انتاریو، کانادا برگزار می‌شود) به نمایش گذاشته شود.

تغییری که در تاریخ اکران این فیلم رخ داده، نسبت به جا به جا شدن تاریخ اکران اولیه آن از ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ به امسال، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد. با وجود این‌که هنوز خبری مبنی بر عوض شدن تصمیم کمپانی برادران وارنر مبنی بر پخش این فیلم در شبکه اینترنتی HBO Max منتشر نشده ولی امکان دارد که با ادامه پیدا کردن روند واکسیناسیون مردم در مقابل ویروس کرونا و بهتر شدن شرایط سینماها، پخش اینترنتی این فیلم به کل منتفی شود.

پیش از این نیز، تصمیم کمپانی برادران وارنر مبنی بر پخش تمام فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max، آشوبی را در صنعت سینما به وجود آورده بود و حتی فیلم‌ساز بسیار بزرگی مانند کریستوفر نولان (Christopher Nolan) نیز با انتقاد شدید از تصمیم این کمپانی، شبکه اینترنتی HBO Max را بدترین شبکه اینترنتی خوانده است. اگر فیلم Dune به صورت انحصاری در سینماها به نمایش گذاشته شد، کمپانی برادران وارنر نیز به احتمال بسیار زیاد، از استراتژی ۴۵ روزه برای پخش آن در شبکه اینترنتی خود استفاده خواهد کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی-کانادایی با نام دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) بر عهده داشته است. او فیلم‌نامه این پروژه را با همکاری دو نویسنده دیگر با نام‌های جان اسپیتز (Jon Spaihts) و اریک روت (Eric Roth) به قلم درآورده است.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، جاش برولین (Josh Brolin)، استلان اسکاشگورد (Stellan Skarsgård)، دیوید باتیستا (Dave Bautista)، زندیا کلمن (Zendaya Coleman)، جیسون موموآ (Jason Momoa) و خاویر باردم (Javier Bardem) اشاره کرد.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.