جیمز کامرون: آواتار یک فیلم خانوادگی است

24 April 2018 - 21:09

جیمز کامرون (James Cameron) فیلم آواتار خود را درام بلند خانوادگی نامیده است. کامرون هر بار این صنعت را با ساخت فیلم جدیدی تغییر می‌دهد و این دقیقا همان اتفاقی است که برای آواتار در سال ۲۰۰۹ افتاد. این فیلم حماسی علمی تخیلی سه بعدی از آخرین تکنولوژی برای ترکیب لایو اکشن و تصویر کامپیوتری استفاده کرده بود. آواتار عصر جدیدی از فیلم‌های سه بعدی را بوجود آورد و در گیشه عملکرد موفقی داشت و توانست ۲.۷ میلیارد دلار در سراسر دنیا بفروشد و پر فروش‌ترین فیلم تاریخ شود.‌ در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

حالا جیمز کامرون می‌خواهد مجددا پاندورا را ملاقات کند و امیدوار است مخاطبین نیز او را همراهی کنند. این فیلم‌ساز در حال حاضر مشغول فیلم‌برداری دو دنباله آواتار است و قصد دارد دو فیلم دیگر نیز بسازد. همانند اولین آواتار، فیلم‌های جدید تکنولوژی فیلم‌سازی را ارتقا خواهند داد. اولین فیلم برای کامرون به اندازه کافی برجسته نبود و حالا او قصد دارد عصر جدیدی ایجاد کند که بیشتر زیر آب است. علاوه بر محیط‌های جدید، آواتار ۲ و دنباله‌های آن شخصیت‌های جدیدی از جمله کودکی قهرمانان آواتار: جیک سالی و نیتیری را معرفی خواهند کرد. در اصل، خانواده تِم اصلی دنباله‌های جدید آواتار خواهند بود.

جیمز کامرون در مصاحبه اخیر خود درباره اهمیت خانواده صحبت کرده و گفته مجموعه داستان آواتار مجموعه گسترده‌ای است که مانند سه‌گانه پدرخوانده نمی‌باشد. کامرون اظهار داشته:

من پدر پنج بچه هستم و فکر می‌کنم چی می‌شد اگر آواتار درام خانوادگی بود، اگر پدرخوانده بود. قطعا آواتار ژانر و داستان خیلی متفاوتی دارد اما من واقعا تحت تاثیر این ایده قرار گرفتم. برای همین این چیزی است که اتفاق می‌افتد. این مجموعه خانوادگی گسترده‌ای است و با فیلم اول خیلی فرق دارد.

کامرون گفته می‌خواهد به دنبال اتفاقاتی باشد که وقتی جنگجویان بچه‌دار می‌شوند، رخ می‌دهند. این کارگردان گفته: آواتار داستان خیلی متفاوتی دارد. این اظهارات وقتی تغییر می‌کنند که کامرون درباره خسته شدن از انتقام‌جویان می‌گوید و امیدوار است فیلم‌سازان به دنبال داستان‌های متفاوتی باشند. کامرون اشاره بر عدم وجود داستان خانوادگی در فیلم‌های ابر قهرمانی داشته و می‌گوید: داستان‌های دیگری جز داستان مردهای ابر قهرمان بدون خانواده که دو ساعت کارهای مخرب انجام می‌دهند و شهرها را ویران می‌کنند، برای گفتن وجود دارند.

کاملا مشخص است که خانواده موضوع اصلی فیلم‌های جیمز کامرون است و اساس داستان آواتار اوست. جیمز کامرون جدید، جیمز کامرون قدیمی نیست که فقط به سایبرگ‌ها و کشتن یا زیر دریایی‌ها در مبارزات بزرگ با بیگانگان یا غرق شدن اد هریس در قعر اقیانوس و دیدن بیگانگان بپردازد. حالا دیدن این فیلم خانوادگی جالب است.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.