نظر منتقدین در مورد انیمیشن Soul چیست؟

31 December 2020 - 22:25
انیمیشن soul

نقدهای انیمیشن Soul «روح» با صداپیشگی جیمی فاکس منتشر شده‌اند و گویا دوباره با یک اثر عالی ساخته استودیوی پیکسار روبه‌رو هستیم. در ادامه مطلب با سینما فارس همراه باشید.

پیت داکتر (Pete Docter) و کمپ پاورز (Kemp Powers) کارگردانی انیمیشن Soul با صداپیشگی جیمی فاکس (Jamie Foxx) در نقش جو گاردنر، تینا فی (Tina Fey) در نقش ۲۲ و داوید دیگز (Daveed Diggs) در نقش پال را بر عهده دارند. در خلاصه داستان انیمیشن Soul آمده است:

جو گاردنر (جیمی فاکس) یک معلم موسیقی است که این شانس را به دست می‌آورد تا در بهترین کلوب جاز شهر نوازندگی کند. اما یک گام اشتباه، او را از خیابان‌های نیویورک به دنیای دیگری می‌برد – مکانی خیالی که روح‌های جدید در آن شخصیت و علایق خود را به دست می‌آورند و سپس به دنیا فرستاده می‌شوند.

این انیمیشن ۱۰۰ دقیقه‌ای که رده بندی سنی PG را دریافت کرده است، در تاریخ ۵ دی ۱۳۹۹ (۲۵ دسامبر ۲۰۲۰) در سینماها و به صورت دیجیتالی منتشر شده است.  بودجه‌ی انیمیشن به طور تقریبی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار گزارش شده است و تاکنون فروش جهانی ۷.۵ میلیون دلاری داشته است.

در نهایت انیمیشن Soul توانسته است از مجموع ۵۴ نقدی که تاکنون در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره‌ی عالی ۸۳ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۵۴ نقد منتشر شده تاکنون، ۴۸تای آن‌ها مثبت و ۶تای آن‌ها متوسط بوده است. همچنین این فیلم در سایت راتن تومیتوز توانسته امتیاز ۹۵ را از مجموع ۲۵۲ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

جیمی فاکس در انیمیشن soul پیکسار

«۱۰۰/۱۰۰ The Telegraph   |  منتقد: رابی کالین»

انیمیشن عالی می‌تواند ایده‌های پیچیده را به شکلی ساده بیان کند و پیت داکتر این را با انیمیشن Inside Out نشان داده بود. حالا Soul پا را فراتر گذاشته و مفاهیم مهم‌تری را به بیننده ارائه می‌دهد.

«۱۰۰/۱۰۰ Variety   |  منتقد: پیتر دبروژ»

این انیمیشن ترکیبی از فرمول ساده و همیشگی پیکسار با اتفاقات دنیای واقعی است. فیلمی که باعث می‌شود مخاطبان پیر و جوان بیش از پیش به زندگی و مرگ فکر کنند.

«۱۰۰/۱۰۰ Hollywood Reporter   |  منتقد: لزلی فلپرین»

این انیمیشن زیبا که خیلی خوب ساخته شده، نشانگر عملکرد پیکسار در بهترین حالت خودش است. این ترکیب هوشمندانه‌ای از داستان‌سرایی احساسی و پیچیده با کمک گرفتن از بهترین امکانات فنی انیمیشن‌سازی است.

«۹۱/۱۰۰ Polygon   |  منتقد: تاشا رابینسون»

این انیمیشن مثل بهترین فیلم‌های قدیمی پیکسار است – کاملا انسانی، همراه با شوخی‌های خانوادگی و گاهی مسخره و پیام‌هایی که کاملا برای مخاطب بزرگسال در نظر گرفته شده‌اند. داکتر و تیمش تمام این‌ها را در داستانی به تصویر می‌کشند که مفهوم زندگی را بررسی می‌کند.

«۸۵/۱۰۰ Slash Film   |  منتقد: مارک کرمود»

این انیمیشن با مفاهیمی سر و کار دارد که شاید برایش بیش از حد سنگین باشند. اینکه علایق شخصی به دلیلی برای ادامه زندگی تبدیل شوند مدام در آثار مختلف مشاهده شده است، اما Soul تلاش می‌کند این موضوع را به شکلی عمیق‌تر بررسی کند.

«۸۰/۱۰۰ Irish Times   |  منتقد: تارا بریدی»

جلوه‌های بصری به اندازه فیلمنامه اریجینال هستند، که توسط پیت داکتر، کمپ پاورز و مایک جونز نوشته شده است.

«۷۵/۱۰۰ SF Chronicle   |  منتقد: میک لاسال»

زیبایی Soul این است که پیکسار توسط آن به درخواست مردم پاسخ داده است. حالا انیمیشن به وسیله ایده‌آلی برای کاوش مفاهیم بزرگ و مهم تبدیل شده است.

«۷۰/۱۰۰ Slate   |  منتقد: دن کویس»

مانند هر فیلم دیگری از پیکسار، ‌Soul هم اثری سرگرم‌کننده، زیبا و جذاب است. اما فاقد نوآوری‌هایی است که بهترین آثار این استودیو را برای همیشه در ذهن مخاطبان ماندگار کرده است.

«۶۰/۱۰۰ Screen Rant   |  منتقد: مالی فریمن»

Soul بهترین و جذاب‌ترین فیلم پیکسار نیست، اما انیمیشن و موسیقی متن زیبای آن در کنار شخصیت‌های بامزه باعث می‌شود از تماشای آن لذت ببریم.

منبع: Metacritic

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.