شایعه: سریال Elder Scrolls در دست ساخت است

2 January 2021 - 15:37
Elder Scrolls

شایعه‌ی جدیدی پخش شده است که طبق آن ظاهراً کمپانی Netflix مشغول آماده‌سازی سریالی اقتباسی از روی یک فرانچایز ویدئو گیمی محبوب دیگر یعنی The Elder Scrolls از کمپانی بازی‌سازی Bethesda است. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

به گزارش ComicBook.com، این شایعات توسط دنیل ریچمن (Daniel Richtman) ملقب به DanielRPK چهره‌ای فعال درزمینه‌ی رسانه‌های اجتماعی که سابقه‌ی نسبتاً معتبری در پخش شایعات دارد، منتشر شده است. هنوز به‌طور رسمی هیچ‌کدام از کمپانی‌های نتفلیکس یا بتسدا این خبر را تأیید نکرده‌اند.

در پی موفقیت The Witcher، نتفلیکس ثابت کرده است که توانایی اقتباس از روی آثاری متعلق به مدیوم‌های محبوب دیگری نظیر دنیای بازی‌های ویدیویی را دارد. از طرفی دیگر، ماجراجویی‌های گرالت از ریوریا در بازی The Witcher برداشتی آزاد از روی رمان‌ها بود اما نتفلیکس درواقع اقتباسی مستقیم را از روی رمان‌های نوشته شده توسط آندری ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) انجام داد. پس می‌توان نتیجه گرفت سریال اقتباسی Elder Scrolls جزو آن دسته از آثاری خواهد بود که کاملاً بر مبنای بازی‌ها ساخته خواهند شد.

اولین نسخه از این سری بازی‌های نقش‌آفرینی به نام The Elder Scrolls: Arena نخستین بار در سال ۱۹۹۴ توسط بتسدا به نشر رسید. این استودیو از آن موقع چهار اثر اصلی دیگر به نام‌های «الدر اسکورولز ۲: دگرفال» (The Elder Scrolls II: Daggerfall)، «الدر اسکورولز ۳: موروویند» (The Elder Scrolls III: Morrowind)، «الدر اسکورولز ۴: آبلیویئن» (The Elder Scrolls IV: Oblivion) و «الدر اسکورولز ۵: اسکایرم» (The Elder Scrolls V: Skyrim) را نیز به همراه چند اسپین‌آف نظیر «الدر اسکورولز آنلاین» (The Elder Scrolls Online) منتشر کرده است. به‌عبارت‌دیگر منابع متعددی برای ارجاع و انجام هرگونه اقتباس از روی این مجموعه وجود دارد. بااین‌حال با در نظر گرفتن آنکه هر قسمت از مجموعه سال‌ها پس از دیگری و در سرتاسر قاره‌ی تامریل رخ می‌دهد، امکان تعریف یک داستان اوریجین محور نیز وجود دارد.

Elder Scrolls

اینکه نتفلیکس به توسعه‌ی سریالی از روی Elder Scrolls اقدام کند جالب به نظر می‌رسد آن‌چنان که دارایی محبوب دیگر بتسدا یعنی Fallout نیز مشغول طی کردن مراحل توسعه‌اش در قالب یک اقتباس تلویزیونی توسط Amazon است. همین مورد نشان می‌دهد که بتسدا به ساخت اثری اقتباسی از روی دارایی‌هایش بی‌تمایل نیست و دلیل خوبی است که نشان دهد با The Elder Scrolls نیز به همین شیوه رفتار خواهد کرد. با توجه به آنکه بتسدا مدت‌ها پیش ساخت The Elder Scrolls VI را رسماً تأیید کرده بود درعین‌حال گفته بود که راه زیادی تا انتشار این بازی در پیش است و آن را تا قبل از عنوان دیگرش یعنی Starfield منتشر نخواهد کرد، زمان‌بندی ساخت سریال نیز می‌تواند سودمند باشد. این مسئله می‌تواند به سریال اجازه دهد تا برای مدت طولانی‌تر ارتباط مستقیمش با بازی را حفظ کند تا همچنان منابع برای اقتباس در اختیار داشته باشد.

آن‌چنان که ذکر شد ریچمن سابقه‌ی معتبری در پخش شایعاتی دارد که بعداً به حقیقت مبدل می‌شوند اما بهتر است تا زمان اعلام رسمی توسط یکی از دو کمپانی بتسدا و نتفلیکس صبر کنیم. در پایان، دخیل بودن نتفلیکس در ساخت این اثر می‌تواند جذاب باشد و اگر با اقتباسی در مقیاس The Witcher روبه‌رو باشیم جذاب‌تر نیز خواهد شد. این سرویس استریمی مسئول ساخت اقتباسی دیگر از روی بازی‌های ویدیویی یعنی مجموعه‌ی انیمیشنی Castlevania نیز هست و در آینده آثاری را نیز از روی مجموعه‌ی Assassin’s Creed تولید خواهد کرد.

منبع: CBR

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.