از Harry Potter تا شکل‌گیری آینده‌ی سینما!

5 March 2021 - 22:33

بیش از ۹ سال از عرضه‌ی آخرین قسمت Harry Potter می‌گذرد و بسیاری از طرفداران (همچون اینجانب) دلتنگ بازگشت آن هستند. درست است که در سال‌های پس از اتمام ماجراجویی‌های Harry، ما شاهد عناوین سری Fantastic Beasts بودیم. با این وجود، فکر کنم تمامی ما بدانیم که این فیلم‌ها نتوانسته‌اند که در سال‌های اخیر جای خالی Harry Potter را پر کنند. با در نظر گرفتن علاقه‌ی طرفداران و صحبت‌های اخیر مبنی بر ساخت سریالی جدید از جهان Harry Potter، موضوع اصلی خبر امروز HP است.

آینده‌ی احتمالی جهان جادویی Harry Potter

رئیس اجرایی (CEO) شرکت WarnerMedia، آقای Jason Kilar در مورد توسعه‌ی جهان Harry Potter از طریق HBO Max و Warner Bros (طی دیداری با سرمایه‌گذاران) صحبت کرد. آقای Kilar طی جلسه‌ی Webcast خود با کنفرانس Morgan Stanley Technology، Media & Telecommunications اظهار داشت که:

ما یه چیز کوچولویی داریم به اسم Harry Potter، که یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ (در کنار STAR WARS و MCU) است! ما به شدت از همکاری با بانو J.K. Rowling لذت بردیم و قدردانیم. با در نظر گرفتن این موضوع، من باور دارم که پتانسیل خیلی بالایی توی این سری نهفته‌ست.

آقای Kilar توضیح دقیقی درباره‌ی پروسه‌ی توسعه و نقشه‌های اجرایی خود ارائه نداد. طی گمانه‌زنی‌های اخیر، برخی به Warner Bros (جهت توسعه‌ی این سری فیلم محبوب) اشاره کردند. این شرکت (همانطور که در ابتدای خبر گفته شد) ساخت سریالی سینمایی، بر اساس سری فیلم‌های Harry Potter را، به HBO Max سپرده است. در بخش فیلم‌های سینمایی نیز برخی باور دارند که شرکت Warner Bros با ساخت فیلمی بر اساس نمایش‌نامه‌ی Harry Potter and the Cursed Child ماجراجویی این شخصیت را ادامه خواهد داد (اگرچه من به شخصه، پس از مطالعه‌ی نمایش‌نامه‌ی مذکور، این حرکت را عاقلانه نمی‌بینم).

Harry Potter has an Uncertain Future

ممکن است نمایشنامه‌ی Harry Potter and the Cursed Child نقطه‌ی تمرکز داستان قسمت بعدی سری Harry Potter باشد.

سرمایه‌گذاری روی آینده‌ی HBO Max

مبحث ادامه‌های Harry Potter (که Warner Bros و J.K. Rowling حق انتشار و تولید آن را دارند) توسط آقای Kilar و در طول کنفرانس خود به میان کشیده شد. پیشرفت این سری با HBO Max بیشتر می‌شود. شرکت صاحب WarnerMedia یعنی AT&T روی سیستم استریم این شبکه حساب ویژه‌ای باز کرده است. آقای Kilar به این موضوع اشاره کرد که HBO و HBO Max (در حال حاضر) به صورت ترکیبی، بیش از ۴۱٫۵ میلیون کاربر/Subscriber دارند (عددی که فرای پیشبینی‌های این شرکت بود). Kilar در ادامه‌ی حرف‌های خود گفت:

تازه روزای اول کاره اما بر اساس شناخت و تجربه‌ی من از این صنعت، ما در هر زمینه‌ای جلوتر از حدانتظار عمل کردیم. مهم نیست بحث ارتباط، استفاده‌ی روزانه یا تعداد کلی کاربرا وسط باشه، ما عالی جلو رفتیم. HBO Max هم توی ماه ژوئن در آمریکای لاتین کار خودشو شروع می‌کنه. کاری که ما باید بکنیم اینه که استانداردهامون رو حفظ کنیم و منطقمون رو ارتقا بدیم.

او به ترس‌های موجود درباره‌ی کاهش ارزش HBO برای افزایش وسعت HBO Max نیز خاتمه داد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را آرام کرد. او به سریال‌های جدید HBO Max، همچون The Flight Attendant (و افزایش علاقه‌ی مخاطبین به مشاهده‌ی آنها) اشاره کرد. Kilar در مورد اضافه کردن تبلیغات به نسخه‌های ارزان‌تر HBO Max گفت:

معلوم شده که اکثر آدمای روی این سیاره پولدار یا ثروتمند نیستن. اگه ما دقت کنیم و از جنبه‌ی قیمت استفاده کنیم تا یه جورایی با نوآوری تو تبلیغات و دقت تو سرمایه‌گذاری، بتونیم قیمت کلی سرویسمون رو کم کنیم، طرفدارا خیلی خوشحال می‌شن.

Kilar در مورد نوسازی‌های محتاطانه برای پیشرفت شرایط کلی WarnerMedia، برای اتصال به شبکه‌های خود (به خصوص HBO Max) صحبت کرد. در ادامه‌ی صحبت‌های خود، Kilar این بحث را به میان آورد که:

ما خیلی وقته که توی این زمینه داریم کار می‌کنیم. ما با دادن License عناوین خودمون به اماکن یا مجموعه‌های فروش عمده، کارمون رو جلو می‌بردیم. این شیوه خیلی خوبه … ولی یه شیوه‌ی بهترم وجود داره که به نفع ماست. با همکاری کردن با شبکه‌هایی که در سطح بین‌المللی حضور دارن و صاحبشون هستیم، می‌تونیم محتوای خودمون رو تهیه، تولید و پخش کنیم. کنترل کامل رو به دست ما می‌ده (از تهیه تا پخش). این ایده‌ی بهتریه.

Theaters on Decline After Pandemic and Streaming

نمودار بالا نشان‌دهنده‌ی افت وحشتناک فروش سینماها پس از شروع کوید و سیستم‌های استریم است.

پیشبینی آینده در این نقطه از زمان، غیرممکن است

زمانیکه در مور شیوه‌ی مدیریت تاریخ انتشار عناوین WarnerMedia و سایر بازه‌های پس از کرونا از او سوأل پرسیده شد، Kilar گفت که با رئیس اجرایی Disney آقای Bob CHapek موافق است. به گفته‌ی این دو، بازه‌ی زمانی ماندن فیلم‌ها در سینما کوتاه‌تر خواهد بود (که خبر بسیار خوبی برای تمامی طرفداران است). Killar گفت:

من واقعاً با Bob Chapek موافقم. برگشتن به شرایط ۲۰۱۵، از لحاظ بازه‌ی زمانی حضور در سینماها، سخته. اتفاقات اخیر نشون دادن که اگه امکان مشاهده‌ی هرچه سریع‌تر عنوان باشه، مردم حاضرن تو خونه‌ی خودشون هم که شده ببینن.

به نظر من، مردم فهمیده‌اند که مشاهده‌ی این فیلم داخل فضای آرام و لذت‌بخش خونه‌ی خودشان خیلی بهتر است.

Kilar در ادامه بلافاصله گفت که یک صنعت عظیم به این انتخاب و تصمیم‌گیری شرکت‌های بزرگ متکی‌ست. با این وجود پیشرفت گزینه‌ی استریم را نیز باید در نظر داشت. Kilar اظهار داشت که:

من فکر می‌کنم مردم، به خلق کردن فضایی سالم و قدرتمند برای کاری که صد سال ادامه داشته باشد، احترام می‌ذارن. خیلی داینامیکه. مردم دارن تست می‌کنن.

اما سوأل مهم این است که “چگونه می‌توان تعادلی میان بازه‌ی پخش سینمایی و انتشار روی پلتفرم‌های دریافت آنی (Video-on-Demand) برقرار کرد؟” رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب برای هر ۲ صنعت بسیار زمان‌بر خواهد بود.

منبع: Hollywood Reporter

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.