نظر منتقدین در مورد سریال The Falcon and the Winter Soldier چیست؟

22 March 2021 - 01:39
The Falcon and the Winter Soldier

با گذشت چند روزی از پخش اولین قسمت از مجموعه‌ی «فالکون و سرباز زمستان»، در ادامه نظر منتقدان حول این عنوان را مرور خواهیم کرد.

«فالکون و سرباز زمستان» (The Falcon and the Winter Soldier) محصول ۲۰۲۱، نام مینی سریالی ۶ قسمتی است که توسط مالکوم اسپلمن (Malcolm Spellman) برای سرویس استریمی Disney+ خلق شده است. این مجموعه‌ی اکشن-ماجراجویی-درام حول محور دو تن از شخصیت‌های محبوب در دنیای داستان‌های مصور کمپانی Marvel یعنی سم ویلسون/فالکون و باکی بارنز/سرباز زمستان جریان دارد. این عنوان از آن دست سریال‌هایی است که وقایع آن‌ها مستقیماً بر روی دنیای سینمایی مارول (MCU) تاثیر خواهد گذاشت، ضمن آنکه وقایع آن پس از وقایع فیلم Avengers: Endgame محصول ۲۰۱۹ جریان دارد.

تهیه‌کنندگی این سریال را آریلا بلیِر (Ariella Blejer) و دان کاموش (Dawn Kamoche) انجام داده‌اند و Marvel Studios تولیدکننده‌ی آن است. کوین فایگی (Kevin Feige)، لویی دسپوزیتو (Louis D’Esposito)، ویکتوریا آلونسو (Victoria Alonso)، نیت مور (Nate Moore)، کری اسکاگلند (Kari Skogland) که کارگردانی سریال را نیز انجام داده است و مالکوم اسپلمن تهیه‌کنندگان اجرایی آن را تشکیل می‌دهند.

سباستین استن (Sebastian Stan)، آنتونی مکی (Anthony Mackie)، وایت راسل (Wyatt Russell)، ارین کلیمن (Erin Kellyman)، دنی رامیرز (Danny Ramirez)، جورج سنت پیر (Georges St-Pierre)، ادپرو اودیه (Adepero Oduye)، دان چیدل (Don Cheadle)، امیلی ونکمپ (Emily VanCamp) و دانیل برول (Daniel Brühl) ستارگان «فالکون و سرباز زمستان» هستند.

Anthony Mackie

پس از وقایع Avengers: Endgame، سم ویلسون/فالکون (با بازی آنتونی مکی) و باکی بارنز/سرباز زمستان (با بازی سباستین استن) با برخی دشمنان جدید و قدیمی روبه‌رو می‌شوند.

پخش این سریال از تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ۱۳۹۹) بر روی دیزنی پلاس آغاز شده است و تا ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) به‌صورت هفتگی، هر جمعه، به پخش خواهد رسید. پیش‌تر قرار بود تا سریال در ماه اوت ۲۰۲۰ به پخش برسد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شد. The Falcon and the Winter Soldier بخشی از فاز چهارم MCU است.

سریال در سایت متاکریتیک از میان ۲۷ نقد امتیاز ۷۴ را با ۲۲ نقد مثبت و ۵ نقد منفی دریافت کرده است. مخاطبان این سایت نیز از میان ۱۲۱ بررسی امتیاز ۶٫۸ از ۱۰ را به آن داده‌اند. «فالکون و سرباز زمستان» در سایت راتن تومیتوز نیز وضعیت بسیار خوبی دارد و امتیاز ۹۴ را توسط منتقدان این سایت دریافت کرده است. مخاطبان این سایت نیز به آن امتیاز ۷۹ از ۱۰۰ را داده‌اند. لازم به ذکر است که صرفاً قسمت نخست سریال برای نقد و بررسی در اختیار منتقدان قرار گرفته است.

The Falcon and the Winter Soldier

«۱۰۰/۱۰۰ Colorado Springs Gazette   |   منتقد: تری ترونز»

سریال با دقت و تمرکزی عمیق ساخته شده است که با داستانی غیرمنتظره، بُردی دیگر را برای مارول رقم می‌زند.

«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter   |   منتقد: دن فاینبرگ»

«فالکون و سرباز زمستان» دومین اثر اختصاصی و موفق مارول برای دیزنی پلاس است.

«۸۰/۱۰۰ Salon   |   منتقد: ملانی مک‌فارلند»

سریال حس یک فیلم سینمایی ۶ ساعته را (با ۶ قسمت تقریباً یک ساعته) منتقل می‌کند. مکی و استن فوق‌العاده هستند و هر صحنه‌ای که در آن حضور دارند را کاملاً مال خود می‌کنند. درحالی‌که فیلم‌ها باعث به وجود آمدن یک شیمی جذاب بین این دو بازیگر شد، دیدن این شیمی که اکنون در قالب یک سریال توسعه داده‌شده، جذاب است.

«۷۵/۱۰۰ The Detroit News   |   منتقد: آدام گراهام»

تعادل ایجادشده بین اکشن و داستان هوشمندانه است.

«۷۰/۱۰۰ TV Guide   |   منتقد: مگان ویک»

موفقیت سریال به شیوه‌ی بیان کردن چیزی بستگی دارد که در تلاش است آن را بیان کند؛ اینکه صرفاً تحسین‌برانگیز به نظر برسد کافی نیست. قسمت نخست، شروع خوبی بود اما هنوز هم فضا برای فراتر رفتن وجود دارد.

«۷۰/۱۰۰ Decider   |   منتقد: برت وایت»

پس از ده‌ها فیلم ماجراجویانه و سریال خلاقانه‌ی «وانداویژن»، به‌جرئت می‌توانم بگویم که «فالکون و سرباز زمستان» شگفت‌انگیز خواهد بود، اما هنوز اول راه هستیم.

«۵۰/۱۰۰ RogerEbert.com   |   منتقد: نیک آلن»

سریال پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد؛ اگر بیشتر به قابلیت‌های منحصربه‌فرد شخصیت‌هایش بپردازد، بهتر است تا اینکه صرفاً تلاش کند تا برای مدت کوتاهی آن‌ها را پر زرق‌وبرق نشان دهد.

منبع: Metacritic

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.