اکران فیلم سریع و خشن ۹ در چین

11 April 2021 - 16:29

شرکت یونیورسال توانسته است مجوز اکران سریع و خشن ۹ در چین را کسب کند. روز چهارشنبه هفته گذشته یونیورسال اعلام کرد بالاخره توانسته است از سانسور فیلم سریع و خشن ۹ در چین عبور کند و مجوز اکران این فیلم در چین را بدست آورد. البته هنوز تاریخ دقیق اکران در چین اعلام نشده است.

یونیورسال این خبر را با یک پوستر چینی از این فیلم اعلام کرده است.

سریع و خشن ۹ در تاریخ ۲۵ ژوئن (۴ تیر) برای اولین بار در ایالات متحده پخش می‌شود. اگر در همان زمان در چین نیز اکران شود، ممکن است مصادف با صدمین سالگرد حزب کمونیست چین در اول ژوئیه (۱۰ تیر) شود. این رویداد مهم سیاسی همراه با نمایش فیلم‌های مطرح وطن پرستانه داخلی برگزار خواهد شد. مقامات چینی که احتمالاً نگران هستند فیلم‌های آمریکایی عناوین محلی را که حزب کمونیست چین را مورد ستایش قرار می‌دهند در چنین مناسبت مهمی شکست دهد، به احتمال زیاد اجازه اکران سریع و خشن ۹ را در چنین رویدادی نخواهند داد.

تاکنون پنج فیلم از هشت فیلم فرانچایز «سریع و خشن» به همراه اسپین آف «هابز و شاو» محصول سال ۲۰۱۹ در چین به نمایش در آمده‌اند. از بین اینها دو فیلم در چین بیشتر از ایالات متحده سودآوری داشته است. یکی از آن‌ها، “سرنوشت خشمگین” ۲۰۱۷ است که در مقایسه با ایالات متحده که ۲۲۶ دلار سود داشت، موفق شد در چین ۳۹۳ میلیون دلاری فروش داشته باشد. این فیلم موفق‌ترین فیلم در این کشور بوده است. دومین فیلم موفق «هابز  و شاو» است که در چین ۲۰۱ میلیون دلار سودآوری داشته باشد؛ این رقم ۲۷ میلیون دلار بیشتر از سودآوری در ایالات متحده است.

با بررسی باکس آفیس این فرانچایز در چین متوجه می‌شویم که در گذر زمان محبوبیت روزافزونی را در پادشاهی میانه کسب کرده است. «سریع و خشمگین» ۲۰۰۹ فقط حدود ۴ میلیون دلار درآمد کسب کرد. Fast Five سال ۲۰۱۱ حدود ۳۸ میلیون دلار درآمد داشت، «سریع و خشن ۶» ۶۶٫۵ میلیون دلار درآمد و Furious 7 حدود ۱۴۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

جاستین لین (Justin Lin) متولد تایوان کارگردانی سریع و خشن ۹ را بر عهده دارد. در این فیلم بار دیگر شاهد بازیگرانی همچون وین دیزل (Vin Diesel)، میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)، تایریس گیبسون (Tyrese Gibson)، لوداکریس (Ludacris)، جان سینا (John Cena) و سانگ کانگ (Sung Kang) بازی خواهند کرد.

بسیاری از کاربران فضای مجازی در چین از شنیدن خبر اکران فیلم سریع و خشن ۹ در کشورشان ابراز خرسندی کرده‌اند، البته برخی‌ها هم اعلام کردند این فرانچایز بیش از حد تکراری شده است و رغبتی به آن نشان ندادند.

منبع: variety

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.