باکس آفیس هفته: صدرنشینی محافظ همسر هیتمن

20 June 2021 - 22:19

محافظ همسر هیتمن در حالی این هفته در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت که در مجموع شاهد آخر هفته‌ای ناامید کننده بودیم.

فیلم اکشن محافظ همسر هیتمن (Hitman’s Wife’s Bodyguard) که دنبال‌ای بر فیلم محافظ هیتمن است، توانست این آخر هفته با وجود فروش نه چندان موفق ۱۱٫۶ میلیون دلاری، در صدر جدول باکس آفیس آمریکا قرار گیرد. مجموع فروش تمام فیلم‌ها در این آخر هفته، حدود ۲۰ درصد کمتر از هفته گذشته بود.

البته فیلم محافظ همسر هیتمن، اکران خود را نه از روز جمعه که از چهارشنبه شب آغاز کرده بود و موفق شده بود تا پیش از آغاز آخر هفته خود، ۵٫۳ میلیون دلار فروش کند تا در مجموع، به فروش ۱۷ میلیون دلاری رسیده باشد.

این فیلم در حالی این هفته با چنین میزان فروشی در صدر جدول قرار گرفت که کمپانی والت دیزنی تصمیم گرفت تا جدیدترین اثر خود؛ انیمیشن لوکا (Luca) را تنها در یک سالن سینما اکران کند!

دلیل این تصمیم، انتشار همزمان این انیمیشن از طریق شبکه استریم این کمپانی بود و اگر این کمپانی چنین تصمیمی نگرفته بود، انیمیشن لوکا به راحتی می‌توانست با فروشی مناسب، در صدر جدول قرار گیرد.

اما در رده دوم، فیلم یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place 2) قرار گرفت. این فیلم توانست با فروش ۹٫۴ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در آمریکا را از عدد ۱۲۵ میلیون دلار عبور دهد.

این میزان فروش، تنها ۱۳٫۷ درصد کمتر از فروش نسخه اول فیلم در این مدت زمان است که با توجه به وضعیت کنونی دنیا، موفقیت عظیم این فیلم را نشان می‌دهد. یک مکان ساکت ۲ این هفته همچنین موفق شد میزان فروش جهانی خود را از مرز ۲۲۰ میلیون دلار عبور دهد.

انیمیشن پیتر خرگوشه ۲ (Peter Rabbit 2) نیز این آخر هفته به فروش ۶٫۱ میلیون دلاری دست یافت تا مجموع فروش خود در آمریکا را به بیش از ۲۰ میلیون دلار برساند. این فیلم تاکنون در مجموع به فروش ۹۱ میلیون دلاری در دنیا دست پیدا کرده است که با توجه به بودجه ۴۵ میلیون دلاری آن، عملکرد بدی محسوب نمی‌شود.

اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که نسخه نخست این انیمیشن به فروش ۱۱۵ میلیون دلاری در آمریکا و ۳۵۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کرده بود که حتی با در نظر گرفتن شرایط کرونا، بازهم انتظار فروش بهتری از این انیمیشن می‌رفت.

فیلم ترسناک احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)، با فروش ۵٫۱۱ میلیون دلاری در این آخر هفته، علاوه بر حضور در رده چهارم باکس آفیس، مجموع فروش خود در آمریکا را به عدد ۵۳٫۶ میلیون دلار رساند تا با توجه به فروش ۸۹ میلیون دلاری در گیشه بین‌الملل، مجموع فروش جهانی خود را به عدد ۱۴۲٫۸ میلیون دلار رسانده باشد.

در این بین، فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla Vs. Kong) نیز این آخر هفته سرانجام توانست میزان فروش خود در آمریکا را از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور دهد تا پس از یک مکان ساکت ۲، تبدیل به دومین فیلم دوران کرونا شود که موفق به انجام چنین کاری می‌شود.

اما قسمت نهم مجموعه سریع و خشن (Fast & Furious 9)، این هفته در ۱۳ کشور جدید اکران خود را آغاز کرد و توانست ۱۹٫۰۸ میلیون دلار دیگر فروش کند تا مجموع فروش بین‌الملل خود را از عدد ۲۹۲ میلیون دلار عبور دهد.

فیلم F9 به زودی فروش بین الملل خود را از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور خواهد داد تا تبدیل به سومین فیلم در دوران کرونا شود که موفق به انجام این مهم می‌شود. این فیلم برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی در دوران کرونا، باید مجموع فروش جهانی خود را از عدد ۴۴۱ میلیون دلار که مربوط به فیلم گودزیلا در برابر کونگ است، عبور دهد.

فیلم F9 که روز چهارشنبه یک اکران ویژه را با حضور بازیگران آن در آمریکا تجربه کرد، به صورت رسمی از روز جمعه اکران خود در آمریکا را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر پیش بینی افتتاحیه‌ای بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون دلاری برای این فیلم می‌شود.

افتتاحیه ۶۰ میلیون دلاری برای این فیلم، رقم قابل قبولی است اما اگر این فیلم بتواند به رقم ۹۰ میلیون دلار که نزدیک به افتتاحیه نسخه قبلی این مجموعه است، دست یابد، دست به یک شاهکار زده است.

رتبهفیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
۱Hitman’s Wife’s Bodyguard۱۱٫۶۷ میلیون دلار۱۷ میلیون دلار
۲A Quiet Place 2۹٫۴ میلیون دلار۱۲۵٫۲ میلیون دلار
۳Peter Rabbit 2: The Runaway۶٫۱ میلیون دلار۲۰٫۳ میلیون دلار
۴Conjuring: The Devil Made Me Do It۵٫۱۵ میلیون دلار۵۳٫۶ میلیون دلار
۵Cruella ۵٫۱ میلیون دلار۶۴٫۷ میلیون دلار
۶In the Heights ۴٫۲ میلیون دلار۱۹٫۶۶ میلیون دلار
۷Spirit Untamed ۱٫۶ میلیون دلار۱۳٫۸ میلیون دلار
۸۱۲ Mighty Orphans ۸۷۰ هزار دلار۱٫۲۵ میلیون دلار
۹House Next Door ۵۸۵ هزار دلار۵۸۵ هزار دلار
۱۰Wrath of Man ۴۴۸ هزار دلار۲۶٫۸ میلیون دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.