باکس آفیس هفته: تخته گاز به سمت رکوردها!

27 June 2021 - 20:57

همانطور که انتظار می‌رفت، قسمت نهم مجموعه سریع و خشمگین موفق شد افتتاحیه بسیار موفقی را تجربه کرده و چندین رکورد باکس آفیس را جابجا کند.

قسمت نهم مجموعه سریع و خشمگین (Fast & Furious) که با نام F9 منتشر شده است، این هفته اکران خود در کشور آمریکا را آغاز کرد و مطابق انتظار توانست به راحتی در صدر جدول قرار گرفته و چند رکورد باکس آفیس در دوران کرونا را نیز به نام خود ثبت کند.

فیلم F9 که اکران خود را از پنجشنبه شب آغاز کرده بود، در ساعات پایانی این روز موفق شد به فروش ۷٫۱ میلیون دلاری دست پیدا کند که بهترین میزان در دوران کرونا می‌باشد.

این فیلم در روز جمعه که نخستین روز اکران آن محسوب می‌شد نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و در حالی مجموع فروش این دو روز خود را به عدد رکورد شکن ۳۰ میلیون دلار رساند که اکثر فیلم‌های هالیوود در تمام دوران اکران خود، به این رقم نزدیک نشده بودند!

این میزان فروش برای فیلم‌های پرفروش قبل از دوران کرونا نیز یک عدد فوق‌العاده محسوب می‌شد. برای مثال نسخه اسپین‌آف همین مجموعه سریع و خشمگین که در سال ۲۰۱۹ و با نام هابز و شاو (Hobbs & Shaw) منتشر شده بود و در نهایت به فروش موفق ۷۶۰ میلیون دلاری دست یافته بود، در نخستین روز اکران خود، ۲۳٫۶ میلیون دلار فروش کرده بود.

فیلم F9 در روز شنبه نیز به فروش ۲۲٫۴ میلیون دلاری و در روز یکشنبه نیز به فروش ۱۷٫۶ میلیون دلاری دست یافت تا در نهایت با رقم ۷۰ میلیون دلار، افتتاحیه‌ای موفق و رکورد شکن را به نام خود ثبت کند.

فروش این فیلم در این دو روز نیز بهترین رکورد دوران کرونا بود و رکورد مجموع آخر هفته این فیلم نیز بهترین افتتاحیه باکس آفیس آمریکا در دوران نا امید کننده کرونا بود.

این فیلم که تا هفته گذشته در گیشه بین‌الملل به فروش ۲۹۷ میلیون دلاری دست یافته بود، این هفته در کشورهایی چون برزیل، مکزیک و بریتانیا نیز اکران خود را آغاز کرد و توانست به فروش ۳۸ میلیون دلاری دست پیدا کند تا در کنار افتتاحیه خود در آمریکا، مجموع فروش خود را از مرز ۴۰۰ میلیون دلاری عبور دهد.

فیلم F9 که هم اکنون بیش از ۴۰۵ میلیون دلار فروش را تجربه کرده است، سومین فیلم هالیوود است که در طی ۲ سال گذشته، میزان فروش خود را از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور می‌دهد.

قسمت نهم سریع و خشمگین، اکنون برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم آمریکایی ۲ سال اخیر سینما، تنها به ۴۴ میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا با شکست رکورد گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong‎)، در صدر این لیست نیز قرار گیرد.

اما فیلم یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place 2) که چند رو قبل تبدیل به نخستین فیلمی شد که در گیشه آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش می‌کند، این هفته نیز عملکرد خوبی داشت و توانست به فروش ۶٫۲ میلیون دلاری دست یابد تا مجموع فروش خود در آمریکا را به عدد ۱۳۶ میلیون دلار رسانده باشد و در رده دوم جدول باکس آفیس قرار گیرد.

فیلم محافظ همسر هیتمن (Hitman’s Wife’s Bodyguard) که هفته گذشته صدرنشین باکس آفیس شده بود، این هفته به فروش ۴٫۸ میلیون دلاری رسید تا به رده سوم سقوط کند. این فیلم هم اکنون ۲۵٫۸ میلیون دلار در گیشه آمریکا فروش کسب کرده است.

هفته آینده، قسمت جدید انیمیشن بچه رئیس (The Boss Baby) با نام کسب‌وکار خانوادگی (Family Business) منتشر خواهد شد که بسیار بعید به نظر می‌رسد که بتواند مزاحمتی برای صدرنشینی مجدد F9 ایجاد کند. اما از دو هفته دیگر، فیلم مورد انتظار بیوه سیاه (Black Widow) اکران خود را در آمریکا آغاز خواهد کرد.

به صورت میانگین، فیلم‌های مارول در گیشه آمریکا به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری و در مجموع جهانی به فروش ۱ میلیارد دلاری دست پیدا می‌کنند. با این وجود رسیدن فیلم بیوه سیاه به این آمار، کمی سخت به نظر می‌رسد چرا که این فیلم قرار است به صورت همزمان، از طریق سرویس استریم دیزنی پلاس نیز منتشر شود.

به همین دلیل باید صبر کرد و دید که آیا این فیلم می‌تواند با شکست رکورد F9، به افتتاحیه‌ای که از آن انتظار می‌رود، دست پیدا کند؟

با توجه به موفقیت فیلم F9 که نشان دهنده بازگشت مردم به سینما است و توجه به این موضوع که فیلم بیوه سیاه، اولین ساخته مارول پس از ۲ سال است، انتظار افتتاحیه‌ای حدود ۸۰ میلیون دلاری را برای این فیلم داریم.

رتبهفیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
۱F9۷۰ میلیون دلار۷۰ میلیون دلار
۲A Quiet Place 2۶٫۲ میلیون دلار۱۳۶٫۴ میلیون دلار
۳Hitman’s Wife’s Bodyguard۴٫۸۷ میلیون دلار۲۵٫۸ میلیون دلار
۴Peter Rabbit 2: The Runaway۴٫۸۵ میلیون دلار۲۸٫۸ میلیون دلار
۵Cruella ۳٫۷ میلیون دلار۷۱٫۳ میلیون دلار
۶Conjuring: The Devil Made Me Do It۲٫۹ میلیون دلار۵۹٫۱ میلیون دلار
۷In the Heights۲٫۲ میلیون دلار۲۴٫۱ میلیون دلار
۸Spirit Untamed۱٫۳ میلیون دلار۱۵٫۸ میلیون دلار
۹۱۲Mighty Orphans۵۹۱ هزار دلار۲٫۲۹ میلیون دلار
۱۰Nobody۵۶۰ هزار دلار۲۶٫۷ میلیون دلار
برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.