باکس آفیس هفته: صدرنشینی F9 در هفته رویایی یونیورسال

4 July 2021 - 22:44

سریع و خشمگین ۹ در حالی در صدر جدول باکس آفیس هفته قرار گرفت که کمپانی یونیورسال موفق به برابری با رکوردی شد که آخرین بار ۱۶ سال قبل زده شده بود.

قبل از بررسی آخر هفته، قصد داریم به روز چهارشنبه هفته قبل اشاره کنیم. سریع و خشمگین ۹ (Fast & Furious 9) در آن روز به فروش ۵٫۰۲ میلیون دلاری دست یافت که دومین رکورد برتر در دوران کرونا است. بهترین رکورد روز چهارشنبه مربوط به فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) است که به فروش ۹٫۷ میلیون دلاری رسیده بود.

اما در سه روز آخر هفته، این فیلم در روز جمعه به فروش ۸٫۲۶ میلیون دلاری، در روز شنبه به فروش ۹٫۲۶ میلیون دلاری و در روز یکشنبه به فروش ۶٫۴ میلیون دلاری رسید تا در مجموع با فروش ۲۴ میلیون دلاری، دومین آخر هفته خود را به پایان برده باشد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که قسمت نهم سریع و خشمگین، در نهایت با فروش حدود ۱۶۰ میلیون دلاری، به کار خود در گیشه آمریکا پایان خواهد داد اما این فیلم اگر بتواند در مقابل فیلم بیوه سیاه (Black Widow) کمی مقاومت کند، شاید حتی بتواند از فروش ۱۷۴ میلیون دلاری فیلم هابز و شاو (Hobbs & Shaw) نیز عبور کند.

این فیلم در گیشه بین‌الملل نیز این هفته به فروش ۲۳٫۸ میلیون دلاری رسید تا مجموع فروش جهانی خود را به عدد ۴۹۱ میلیون دلار برساند. بدین ترتیب فیلم F9 تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سینما در طی ۲ سال اخیر شد.

این فیلم تا پایان روز دوشنبه، فروش جهانی خود را از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور خواهد داد تا تبدیل به نخستین فیلم هالیوود در دوران کرونا شود که موفق به چنین کاری می‌شود. پیش از این نیز تنها دو فیلم چینی موفق به ثبت چنین رکوردی شده بودند.

فیلم F9 مسلما موفق به شکست رکورد ۸۲۵ میلیون دلاری فیلم چینی سلام، مامان (Hi, Mom) نخواهد شد اما اگر بتواند به فروش فعلی خود در هفته‌های آینده و زمان اکران فیلم بیوه سیاه ادامه دهد، می‌تواند به شکست رکورد ۶۸۵ میلیون دلاری فیلم چینی کارآگاه محله چینی‌ها ۳ (Detective Chinatown 3)، امیدوار باشد.

فیلم چینی "سلام، مامان"، پرفروش‌ترین فیلم سینما در طی 2 سال اخیر بوده است ...

فیلم چینی “سلام، مامان”، پرفروش‌ترین فیلم سینما در طی ۲ سال اخیر بوده است …

در این هفته، فیلم F9 همچنین موفق به ثبت یک رکورد دوران کرونایی دیگر نیز شد. این فیلم در حالی فروش خود در آمریکا را در طی ۸ روز از مرز صد میلیون دلار عبور داد که پیش از این فیلم یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place Part II)، به ۱۵ روز برای ثبت چنین رکوردی نیاز داشت.

اما در رده دوم جدول باکس آفیس هفته، قسمت دوم انیمیشن بچه رئیس (Boss Baby) قرار گرفت. این فیلم که با نام کسب‌وکار خانوادگی (Family Business) منتشر شده بود، توانست کمی بهتر از حد انتظار ظاهر شده و فروش ۱۷٫۳ میلیون دلاری را در نخستین آخر هفته خود تجربه کند.

پنجمین قسمت از مجموعه ترسناک پاکسازی (The Purge‎) نیز که با نام پاکسازی ابدی (The Forever Purge‎) منتشر شده است، این هفته اکران خود را آغاز کرد و با فروش ۱۲٫۷ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران خود، سومین فیلم پرفروش هفته شد.

آخرین قسمت از مجموعه پاکسازی، سومین فیلم پرفروش این هفته شد ...

آخرین قسمت از مجموعه پاکسازی، سومین فیلم پرفروش این هفته شد …

بدین ترتیب، هر سه فیلم نخست جدول باکس آفیس هفته، محصولات کمپانی یونیورسال بودند. آخرین بار در سال ۲۰۰۵ بود که یک کمپانی بزرگ موفق به انجام چنین کاری شده بود.

در آن سال کمپانی سونی با سه فیلم هیچ (Hitch)، لولوخورخوره (Boogeyman‎) و بالاخره رسیدیم؟ (Are We There Yet)، صدر جدول را در اختیار خود درآورده بود و اکنون و پس از گذشت پیش از ۱۶ سال، یونیورسال موفق به تکرار این رکورد شد.

همچنین در این هفته برای نخستین بار پس از آغاز همه گیری کرونا، هر ۱۰ فیلم برتر باکس آفیس، فروش بیش از ۱ میلیون دلار را تجربه کردند که اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود.

رتبهفیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
۱F9۲۴ میلیون دلار۱۲۵٫۹ میلیون دلار
۲Boss Baby: Family Business۱۷٫۳ میلیون دلار۲۳٫۰۷ میلیون دلار
۳Forever Purge۱۲٫۷ میلیون دلار۱۵٫۸ میلیون دلار
۴A Quiet Place Part II۴٫۲ میلیون دلار۱۴۵٫۷ میلیون دلار
۵Hitman’s Wife’s Bodyguard۳ میلیون دلار۳۲٫۲ میلیون دلار
۶Cruella۲٫۵ میلیون دلار۷۷٫۲ میلیون دلار
۷Peter Rabbit 2: The Runaway۲٫۲ میلیون دلار۳۵٫۲ میلیون دلار
۸The Conjuring: The Devil Made Me Do It۱٫۲۹ میلیون دلار۶۲٫۵ میلیون دلار
۹In the Heights۱٫۲۷ میلیون دلار۲۷٫۳ میلیون دلار
۱۰Zola۱٫۲۳ میلیون دلار۲٫۴ میلیون دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.