سرانجام فیلمبرداری فیلم جدید مارتین اسکورسیزی آغاز شد

20 April 2021 - 17:59

سرانجام و پس از بارها به تعویق افتادن، فیلم‌برداری فیلم جدید مارتین اسکورسیزی به‌نام “قاتلین ماه کامل” آغاز شد.

با شروع روند واکسیناسیون و واکسینه شدنِ آرام آرام مردم در آمریکا، تولید فیلم‌ها و سریال‌ها نیز سرعت بیش‌تری گرفته است. از جمله‌ی این فیلم‌ها، Killers of the Flower Moon (قاتلین ماه کامل)، فیلمِ جدید کارگردان بزرگ سینما، مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) است. کمپانی‌های The Oklahoma Film + Music Office (OF+MO) و Apple Original Films، به‌صورت رسمی امروز، ۹ آوریل، را تاریخ شروع فیلم‌برداری این فیلم اعلام کردند.

سیاست‌های جدید صنعت سینما در مورد پخش فیلم‌ها در سرویس‌های استریمینگ علاوه بر نمایش آن‌ها در سینماها، موجب شده تا فبلم‌های اخیر اسکورسیزی با بودجه‌های بسیار زیاد و البته اطمینان خاطر بیش‌تر او برای پیاده‌سازی ایده‌های شخضی خود در فیلم‌ها، تولید شود. فیلم قبلی اسکورسیزی، The Irishman، با بودجه‌ای قابل توجه توسط سرویس استریمینگ نتفلیکس تولید شد و موفق به کسب ۱۰ نامزدی در جوایز اسکار گردید. اکنون فیلم جدید او توسط سرویس استریمینگ تازه تاسیس اپل تولید می‌شود و اپل امیدهای زیادی به این فیلم بسته است. این فیلم، اقتباسی از کتاب غیرداستانی پرفروشی به‌همین نام اثر دیوید گرن (David Grann) است.

در “قاتلین ماه کامل”، بازیگران سرشناسی هم‌چون لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) و جسی پلمونز (Jesse Plemons) بازی می‌کنند و فیلم به روایتِ ماجرای قتل‌هایی خشن مرتبط با نفت در دهه‌ی ۱۹۲۰ در اوکلاهاما می‌پردازد. این سلسله جنایات که بعدا به “فرمان‌روایی وحشت” (Reign of Terror) مشهور شدند، موجب شروع تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در سطحی گسترده شد. در این فیلم نامِ تنی چند از همکاران قدیمی اسکورسیزی نیز به‌چشم می‌خورد: رابرت دنیرو (Robert de Niro)، لیلی گلدستون (Lily Gladstone)، پت هیلی (Pat Healy) و اسکات شپرد (Scott Shepherd). نویسنده‌ی فیلم نیز اریک راث (Eric Roth)، نویسنده‌ی برجسته‌ی فیلم‌هایی هم‌چون Forrest Gump و A Star is Born است. راث به‌تازگی اعلام کرد که قاتلین ماه کامل، “فیلمی متعلق به تمامی نسل‌ها” است.

اسکورسیزی هنگام شروع فیلم‌برداری این فیلم گفت:

ما از شروع فیلم‌برداری قاتلین ماه کامل در شهر اوکلاهاما، یعنی همان‌جایی که داستان واقعی فیلم اتفاق افتاده، بسیار خرسندیم. وقوع فیلم‌برداری در اوکلاهاما به‌خاطر به‌تصویر کشیدن دقیق اتفاقات در مکان‌های واقعی، برای ما ضروری و حیاتی بود. ما از کمپانی‌های اپل، Oklahoma Film و Music Office و The Osage Nation به‌ویژه مشاوران فرهنگی The Osage Nation برای کمک به ما در آماده‌سازی این فیلم بسیار سپاس‌گذاریم. امیدوارم که به هدف خود یعنی کار با بازیگران و عوامل محلی برای زنده کردن این قصه روی پرده‌ی بزرگ سینما و جاودانه ساختن دورانی خاص از تاریخ آمریکا که نباید فراموش شود، برسیم.

با بودجه‌ی قابل توجه ۲۰۰ میلیون دلاری، قاتلین ماه کامل قطعا پروژه‌ای جدی و بسیار مهم به‌شمار می‌رود. فیلم‌برداری از مکان‌هایی که داستان واقعا در آن‌جا اتفاق افتاده و هم‌چنین طراحی دقیق صحنه‌ها و لباس‌ها، اموری مهم در چنین پروژه‌ای به‌نظر می‌رسد و اسکورسیزی بارها ثابت کرده که به‌خوبی از پس چنین پروژه‌هایی برمی‌آید.

“قاتلین ماه کامل” توسط کمپانی Paramount و سرویس استریمینگ Apple TV+ پخش خواهد شد. هنوز تاریخ مشخصی برای اکران این فیلم تعیین نشده است.

منبع:  Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.