بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ هیلی استاینفلد

5 May 2021 - 19:00

هیلی استاینفلد بازیگر و خواننده آمریکایی است که در فیلم‌هایی چون بامبلبی، شجاعت واقعی و آوازخوان حرفه‌ای بازی کرده است و یک بار نیز نامزد اسکار شده است.

هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) در تاریخ ۱۱ دسامبر ۱۹۹۶ (۲۱ آذر ۱۳۷۵) در آمریکا به دنیا آمد. زمانی که هیلی ۸ ساله بود، دختر خاله وی در چند تبلیغ تلویزیونی بازی کرد و هیلی از این طریق به سینما و بازیگری علاقه‌مند شد.

هیلی بازیگری را از ۱۰ سالگی آغاز کرد و پس از بازی در چند فیلم کوتاه و چند سریال، در سال ۲۰۰۹ و در ۱۳ سالگی، در اولین فیلم سینمایی بلند خود با نام شجاعت واقعی (True Grit) بازی کرد.

استاینفلد شروع فوق‌العاده‌ای در سینما داشت و با همان فیلم نخست خود، نامزد جایزه اسکار و بفتا شد. آن فیلم نیز در گیشه به فروش ۲۵۲ میلیون دلاری رسید و نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد که البته موفق به کسب حتی یک جایزه نشد.

هیلی استاینفلد در کنار جف بریجز در فیلم شجاعت واقعی. استاینفلد یکی از جوان‌ترین نامزدان تاریخ اسکار در رده بازیگر نقش مکمل زن است …

استاینفلد در سال ۲۰۱۳ و پس از حضور در چند فیلم کوتاه دیگر، در دو فیلم بازی اندر (Ender’s Game) و دوباره شروع کن (Begin Again) به ایفای نقش پرداخت کرد که این دو فیلم در گیشه به ترتیب ۱۲۷ و ۶۷ میلیون دلار فروش داشتند.

در سال ۲۰۱۴، هیلی استاینفلد در ابتدا در فیلم مرد خانه (The Homesman) بازی کرد و سپس نیز در فیلم ۳ روز برای کشتن (۳Days to Kill) به ایفای نقش پرداخت.

استاینفلد در سال ۲۰۱۵ به بازی در قسمت سوم مجموعه آوازخوان حرفه‌ای (Pitch Perfect 2) پرداخت که عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه نخست داشت و در گیشه به فروش ۲۸۷ میلیون دلاری دست یافت.

هیلی استاینفلد در کنار الیزابت بنکس در پشت صحنه فیلم آوازخوان حرفه‌ای ۲.

استاینفلد در سال ۲۰۱۵، اولین مینی آلبوم موسیقی خود را نیز منتشر کرد که البته به موفقیت زیادی دست پیدا نکرد.

در سال ۲۰۱۶، استاینفلد در ۳ فیلم بازی کرد که مهم‌ترین فیلم وی در آن سال، فیلم در آستانه هفده سالگی (The Edge of Seventeen) بود که باعث شد تا استاینفلد برای اولین بار، نامزد جایزه گلدن گلوب شود.

آوازخوان حرفه‌ای ۳، تنها فیلم استاینفلد در سال ۲۰۱۷ بود که در گیشه به فروش ۱۸۵ میلیون دلاری دست یافت و نتوانست به موفقیت نسخه قبل دست پیدا کند.

هیلی استاینفلد در سال ۲۰۱۸، در دو فیلم موفق بازی کرد. ابتدا اسپین‌آف مجموعه تبدیل‌شوندگان (Transformers) با نام بامبلبی (Bumblebee)، از وی اکران شد که در گیشه عملکرد موفقی داشت و به فروش ۴۶۵ میلیون دلاری دست یافت.

هیلی استاینفلد در کنار خورخه لندبورگ جونیور در فیلم بامبلبی. این فیلم، موفق‌ترین فیلم استاینفلد در گیشه محسوب می‌شود.

استاینفلد سپس به صداپیشگی در انیمیشن بسیار موفق مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) پرداخت که این انیمیشن علاوه بر فروش ۳۷۵ میلیون دلاری، برنده اسکار بهترین انیمیشن سال نیز شد.

در سال ۲۰۱۹ نیز، استاینفلد در ابتدا نقش کوتاهی در بازسازی فیلم فرشتگان چارلی (Charlie’s Angels) داشت و سپس نیز به عنوان نقش اول، در فصل اول سریال دیکینسون (Dickinson) مشغول بازی شد.

استاینفلد اخیرا نیز فیلم‌برداری سریال ابرقهرمانی و مورد انتظار شاهین‌چشم (Hawkeye) را به پایان برده است.

هیلی استاینفلد یک برادر بزرگ‌تر دارد که راننده ناسکار است. مادرش طراح است و پدرش نیز مربی بدنسازی است. عموی وی نیز یکی از مربی‌های کهنه‌کار و مطرح بدنسازی است.

استاینفلد فیلم رفتن از ۱۳ به ۳۰ (۱۳Going on 30) را به عنوان یکی از فیلم‌های محبوب خود معرفی کرده است. همچنین از کتاب شیر و عسل (Milk and Honey) به عنوان کتاب محبوب خود نام برده است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.