نظر منتقدین در مورد فیلم Vanquish چیست؟

7 May 2021 - 13:51
Vanquish

با گذشت چند روزی از زمان پخش فیلم کمپانی Lionsgate با عنوان «غلبه»، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این فیلم انداخت.

داستان این فیلم جنایی و مهیج، بر روی مادری تنها با نام ویکتوریا تمرکز دارد که پس از گروگان گرفته شدن دخترش توسط پلیسی بازنشسته با نام دیمن، مجبور می‌شود که فرمان‌های او را اجرا کند. او که در گذشته به عنوان پیک مواد مخدر فعالیت کرده و قصد داشته تا گذشته تاریکش را پشت سر بگذارد، دوباره مجبور می‌شود که به گذشته‌اش بازگردد. اکنون این کاراکتر باید با استفاده از تفنگ خود، موتورسیکلت و شجاعتش، گروهی از گانگسترهای بسیار خشن را از بین ببرد و اگر در این راه شکست بخورد، امکان دارد که دخترش را برای همیشه از دست بدهد.

فیلم Vanquish توسط فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی با نام جورج گالو (George Gallo) کارگردانی شده است. این کارگردان در کارنامه‌اش وظیفه هدایت فیلم‌هایی از جمله فیلم مهیج The Poison Rose با نقش‌آفرینی جان تراولتا (John Travolta) و فیلم تحسین شده Midnight Run با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو (Robert De Niro) را بر عهده داشته است.

فیلم‌نامه این فیلم را نیز این کارگردان به همراه نویسنده‌ای با نام ساموئل بارتلت (Samuel Bartlett) براساس داستانی نوشته شده توسط این نویسنده، با همکاری یکدیگر به قلم درآورده‌اند. از تولید‌کنندگان این پروژه نیز می‌توان به ریچارد سالواتوره (Richard Salvatore)، دیوید ای. اورنستون (David E. Ornston) و نیت آدامز (Nate Adams) اشاره کرد.

از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به کریس مولیناکس (Chris Mullinax)، اکاترینا بیکر (Ekaterina Baker)، ال بردا (Ele Bardha)، هانا استوکینگ (Hannah Stocking)، جوئل مایکل (Joel Michaely)، جوجو جرنی برنر (Juju Journey Brener)، جولی لوت (Julie Lott)، مایلز دولاک (Miles Doleac)، مورگان فریمن (Morgan Freeman)، نیک واللونگا (Nick Vallelonga)، پاتریک مولدن (Patrick Muldoon)، پل سامپسون (Paul Sampson)، ریچارد سالواتوره (Richard Salvatore) و روبی رز (Ruby Rose) اشاره کرد.

این فیلم از نگاه منتقدین فیلمی بسیار ضعیف و شکست‌خورده می‌باشد و این موضوع را به وضوح می‌توان از نمرات داده شده به این فیلم مشاهده کرد. اکثر منتقدین از این فیلم انتقادات فراوانی کرده‌اند و آن را فیلمی بسیار ضعیف خوانده‌اند.

فیلم Vanquish در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۰) به صورت اینترنتی در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

این فیلم جنایی و مهیج از ۱۳ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره ضعیف ۲۲ از ۱۰۰ را به دست آورد. از این ۱۳ نقد منتشر شده، ۴ نقد آن، متوسط بوده و ۹ نقد دیگر نیز، نقد‌های منفی بوده‌‌اند. نمرات منتشر شده برای فیلم Vanquish در سایت راتن تومیتوز نیز به مراتب بدتر بوده چرا که این فیلم از ۵۴ نقد، امتیاز بسیار ضعیف و ناامیدکننده ۶ از ۱۰۰ را کسب کرده و میانگین نمرات مخاطبین به آن نیز، عدد ۱۵ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۵۵/۱۰۰ FilmThreat   |   منتقد: آلن نگ»

در نهایت فیلم Vanquish در بین فیلم‌های کلیشه‌ای اکشن قرار گرفته، (فیلم‌هایی) که تمرکزشان تنها بر روی عنصر اکشن بوده و از داستان، تنها به عنوان وسیله‌ای برای کنار هم قرار دادن صحنه‌های اکشن استفاده شده است.

«۵۰/۱۰۰ The Wall Street Journal   |   منتقد: جان اندرسون»

هدف این فیلم، آشفتگی و سردرگمی می‌باشد و حداقل از این بابت، فیلم Vanquish توانسته به این هدف خود دست پیدا کند.

«۵۰/۱۰۰  Chicago Suntimes  |   منتقد: ریچارد روپر»

بسیاری از صحنه‌های این فیلم در (پرده) سبزی تهوع‌آور خیس شده‌اند، طوری که انگار شما در حال تماشای آن‌ها از طریق یک جفت دوربین دید در شب ارزان‌قیمت هستید. بقیه (صحنه‌های این فیلم) نیز با قرمزی به رنگ خون رنگ‌آمیزی شده‌اند. فارغ از فیلتر‌های استفاده شده در (فیلم‌برداری) این فیلم،‌ نمی‌توان افتضاح بودن آن را مخفی کرد.

«۳۰/۱۰۰ ScreenRant   |   منتقد: دبوپریا دوتا»

فیلم Vanquish که پر از جلوه‌های بصری و صداگذاری زننده و افتضاح می‌باشد، موفق شده مانند روحی از فیلمی هیجان‌انگیز و اکشن با داستان‌سرایی خسته‌کننده و خشک ظاهر شود.

«۳۰/۱۰۰ Paste   |   منتقد: اندرو کرامپ»

تصور کنید که در حال تماشای فیلمی یک ساعت و خورده‌ای هستید و به محض این‌که به تیتراژ پایانی آن می‌رسید، مانند آب شدن پشمکی در آب داغ، (این فیلم) در ذهنتان حل و سپس ناپدید می‌شود. تمام اتفاقاتی که در خط داستانی این فیلم رخ می‌دهد، بدون هیچ دلیل درستی به تصویر کشیده شده‌اند.

«۲۵/۱۰۰ RogerEbert   |   منتقد: پیتر سوبچینسکی»

اگرچه فیلم Vanquish (فیلمی) بسیار فراموش‌شدنی می‌باشد ولی چیزی در مورد این فیلم وجود دارد که نمی‌توان آن را از ذهن خود بیرون کرد و آن هم نقش‌آفرینی مورگان فریمن در نقشی است که احتیاج به کمترین تلاش و زحمت را داشته و بسیار عجیب است که چرا بروس ویلیس (Bruce Willis) بازی در این نقش را قبول نکرده است.

«۲۵/۱۰۰ New York Post   |   منتقد: جانی اولکسینسکی»

(صحنه‌های) مبارزه این فیلم راضی‌کننده نیست و (همین مورد) باعث شده فیلم Vanquish تبدیل به فیلمی ناموفق و شکست‌خورده شود.

«۱۶/۱۰۰ IndieWire   |   منتقد: اریک کهن»

چه شما از فیلم‌هایی مانند The Shawshank Redemption ،Driving Miss Daisy ،Million Dollar Baby یا حتی سری فیلم‌های Almighty خوشتان بیاید چه نه، درخشش مورگان فریمن در آن‌ها باعث شده که این فیلم‌ها یک پله بالاتر بروند ولی این مورد، در هیچ قسمتی از فیلم Vanquish دیده نمی‌شود.

«۵/۱۰۰ ABC   |   منتقد: پیتر ترورس»

تماشای مورگان فریمن افسانه‌ای در این فیلم درهم و برهم، خشن، بی‌روح و گرفتار شدنش در آن، نوع دیگری از بازیگر آزاری می‌باشد که به شاگردان سینما یاد می‌دهد که چگونه تمام کارهای (ساخت یک فیلم) را به صورت فاجعه‌بار و اشتباه انجام دهند.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.