باکس آفیس هفته: غرش در مکانی ساکت!

31 May 2021 - 00:15

عملکرد فوق العاده یک مکان ساکت ۲ و جابجایی چند رکورد باکس آفیس توسط این فیلم، شروع خوب کروئلا و F9 که در گیشه بین‌الملل به سرعت می‌تازد!

قسمت دوم فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place Part II) با بازی امیلی بلانت (Emily Blunt) توانست با فروش فراتر از حد تصور و ۵۸٫۵ میلیون دلاری در آخر هفته نخست خود، نه تنها صدر جدول را از آن خود کند که باعث خوشحالی تمام صنعت سینما شود.

دلیل این موضوع، کرونا و نابود کردن این صنعت در طی ۱ و نیم سال اخیر سینما است که باعث شده بود فیلم‌های سینمایی در سالن‌های سینما اکران نشوند و یا با اکرانی محدود مواجه شده و به میزان کمی فروش داشته باشند و در مجموع، علاقه‌مندان هنر هفتم نمی‌توانستند به راحتی به سالن‌های سینمایی رفته و فیلم‌های جدید را تماشا کنند.

اما درخشش خیره کننده یک مکان ساکت ۲ نشان داد که وضعیت در حال رسیدن به شرایط عادی است و استودیوهای سازنده می‌توانند اکنون با خیال راحت‌تری، ساخته‌های خود را در سالن‌های سینمایی نمایش دهند.

یک مکان تاریک در روز جمعه به فروش ۱۹٫۳ میلیون دلاری و در روز شنبه به فروش ۱۴٫۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد تا مجموع فروش ۳ روزه خود را به عدد ۴۸٫۳ و مجموع آخر هفته خود را به عدد ۵۸٫۵ میلیون دلاری برساند.

اگر می‌خواهید بدانید که این عدد چقدر فروش خوبی برای این فیلم محسوب می‌شود، باید بدانید که ۵۸٫۵ میلیون دلار، تنها ۱٫۵ میلیون دلار کمتر از رقمی است که پیش بینی می‌شد این فیلم قبل از داستان کرونا و در شرایط عادی دنیا، به آن دست پیدا کند!

در ضمن تمام ارقامی که این فیلم در ۴ روز افتتاحیه خود کسب کرد، یک رکورد در دوران کرونا محسوب می‌شوند که این موضوع نیز میزان موفقیت چشمگیر این فیلم را نشان می‌دهد.

اما موفقیت یک مکان تاریک تنها به گیشه آمریکا مربوط نمی‌شد و این فیلم در گیشه بین‌الملل نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و ۲۲ میلیون دلار از نمایش خود در ۱۲ کشور به دست آورد تا مجموع فروش جهانی خود را به عدد ۷۰٫۴ میلیون دلاری رسانده باشد.

اما این فیلم، تنها فیلم جدید و موفق این آخر هفته نبود. فیلم کروئلا (Cruella) نیز اکران خود را این هفته در حالی آغاز کرد که برخلاف یک مکان تاریک، این فیلم به صورت همزمان از طریق سرویس استریم دیزنی نیز در حال پخش است.

با این وجود این فیلم نیز عملکرد موفقی در گیشه داشت و پس از فروش ۷٫۷ میلیون دلاری در روز جمعه و ۷٫۲ میلیون دلاری در روز شنبه، مجموع فروش ۳ روزه خود را به عدد ۲۱٫۳ و آخر هفته خود را به عدد ۲۶٫۵ میلیون دلاری رساند تا در رده دوم قرار گیرد.

اما با خروج از آمریکا و در گیشه بین‌الملل، این قسمت نهم مجموعه سریع و خشن یا همان F9 بود که به فروش موفق هفته قبل خود ادامه داد و در صدر جدول قرار گرفت.

این فیلم که در آخر هفته نخست خود به رقم و فروش خیره کننده ۱۶۳ میلیون دلاری رسیده بود، این آخر هفته نیز به فروش ۳۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد تا مجموع فروش خود در گیشه بین‌الملل را از رقم ۲۰۰ میلیون دلار عبور دهد.

با احتساب فروش روز یکشنبه این فیلم در ۸ کشوری که در آن در حال نمایش است، این فیلم تاکنون به فروش ۲۲۹ میلیون دلاری دست یافته تا پس از فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla Vs Kong)، تنها دومین فیلم دوران کرونا باشد که فروش خود را از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور می‌دهد.

همچنین این فیلم کماکان درخشش جالبی در کشور چین دارد و حتی فیلم یک مکان تاریک نیز با وجود فروش موفق و ۱۵ میلیون دلاری در این کشور، نتوانست مانع صدر نشینی F9 در کشور چین شود.

برای متوجه شدن میزان موفقیت F9 در کشور چین کافیست به این نکته اشاره کنیم که از ۲۲۹ میلیون دلار مجموع فروش این فیلم، ۱۸۵ میلیون دلار آن از این کشور به دست آمده است!

منبع: hollywoodreporter

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.