تریلر فیلم Nightmare Alley از گیرمو دل تورو منتشر شد

17 September 2021 - 23:26
فیلم Nightmare Alley

اولین تریلر فیلم Nightmare Alley که اولین فیلم گیرمو دل تورو از سال 2017 می‌باشد، منتشر شده است.

فیلم Nightmare Alley اولین فیلم گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) بعد از فیلم The Shape Of Water است که برنده بخش Best Picture از جایزه‌های اسکار شد و همچنین جایزه بهترین کارگردان را برای دل تورو به ارمغان آورد.

فیلم Nightmare Alley شاهد حضور بردلی کوپر (Bradley Cooper) در نقش استنتون کارلایل معروف به استن می‌باشد. استن فردی کنترل‌گر است که با یک روان‌پزشک خطرناک یعنی لیلیت ریتر با بازی کیت بلانشت (Cate Blanchett) متحد می‌شود. علاوه بر کوپر و بلانشت، فیلم Nightmare Alley همچنین شامل بازیگران دیگری از جمله تونی کولت (Toni Collette)، ویلم دافو (Willem Dafoe)، ریچارد جنکینز (Richard Jenkins)، رونی مارا (Rooney Mara)، ران پرلمن (Ron Perlman)، دیوید استراترن (David Strathairn)، کلیفتون کالینز جونیور (Clifton Collins Jr)، تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) و مری استینبرگن (Mary Steenburgen) می‌شود.
اولین تیزر این فیلم پیرامون این جمله می‌گردد “او یک مرد است یا یک هیولا؟” و این بدان معناست که کاراکتر کوپر ممکن است بیش از آن چه به نظر می‌رسد، باشد. فیلم Nightmare Alley دارای سبک آرت دکو جالبی است که شبیه به فیلم The Shape of Water است و در طول تریلر ما شاهد تصاویر مختصری از سیرک، بازیگران فوق‌العاده، آتش و خون هستیم. این عوامل تماما به فراخور فیلمی به کارگردانی گیرمو دل تورو هستند.

این فیلم که براساس رمانی با همین نام به نویسندگی ویلیام لیندسی گرشام (William Lindsay Gresham) در سال 1946 ساخته شده است، پیشتر در سال 1947 توسط فیلم دیگری اقتباس شده بود. این در حالی است که دل تورو می‌گوید برداشت او اقتباسی از روی کتاب است و نه از روی فیلم پیشتر ساخته‌شده. برخلاف فیلم‌های پیشین دل تورو، فیلم Nightmare Alley هیچ عنصری ماوراءالطبیعی ندارد. دل تورو پیشتر در مورد علاقه‌اش به کتاب و دور شدنش از آثار ماوراءالطبیعی با خبرگزاری Collider صحبت کرده است:

خب قضیه این فیلم از کجا شروع شد؟ این ماجرا به سال 1992 برمی‌گردد؛ زمانی که ران پرلمن کتاب آن را به من داد و این قبل از آن بود که من فیلم تایرون پاور (Tyrone Power) را تماشا کنم و باید بگویم که من کتاب را دوست داشتم. اقتباسی که من با نویسنده مشترک فیلم‌نامه یعنی کیم مورگان (Kim Morgan) انجام دادم الزاما در حیطه فیلم‌های با ژانر noir (نوعی از ژانر جنایی با نوعی بدبینی و ابهام) نیست. این نکته قابل ذکر است که تمام کتاب یک حماسه است، اما عناصری از کتاب وجود دارد که تاریکتر هستند و این اولین شانسی است که به من رسیده است. و در حال حاضر این اولین فرصتی است که من می‌توانم یک فیلم واقعی از متناسب با جامعه بسازم. [هیچ] عنصری ماوراء الطبیعی در این فیلم وجود ندارد؛ فقط یک داستان اصلی و واقعا تاریک.

فیلم Nightmare Alley قرار است 17 دسامبر (26 آذر 1400) در سینماها منتشر شود. تریلر این فیلم مهیج را در کانال یوتیوب مشاهده نمایید.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.