ستاره‌های فیلم‌های کمپانی برادران وارنر برای برنامه آن‌ها پاداش دریافت می‌کنند

10 December 2020 - 12:30

به ستاره‌های فیلم‌های کمپانی .Warner Bros برای به نمایش درآمدن فیلم‌هایشان به صورت اینترنتی در شبکه HBO Max از طرف این کمپانی پول بیشتری به عنوان پاداش و غرامت پرداخت می‌شود. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

کمپانی برداران وارنر در طی هفته پیش اعلام کرده است که تمامی ۱۷ فیلمی که آن‌ها برای انتشار در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده بوده‌اند به صورت هم‌زمان در همان روز انتشار هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max پخش خواهند شد. این تصمیم آن‌ها با توجه به پیش‌بینی وضع همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی سینماها گرفته شده است چرا که با توجه به سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا و افزایش شیوع این ویروس، اکثر بینندگان آماده نخواهند بود تا در سال ۲۰۲۱ به سینماها بازگردند. این فیلم‌های در همان روزی که قرار است در سینماها اکران شوند نیز در همان روز در شبکه HBO Max و به مدت یک ماه برای مشترکان این سرویس در دسترس قرار خواهد گرفت و پس از این بازه زمانی ادامه پخش این فیلم‌ها به همان شکل قدیمی در سینماهای آمریکا و جهان ادامه پیدا خواهد کرد. با وجود اینکه برخی از این فیلم‌ها شامل فیلم‌های بزرگی مانند Dune ،The Suicide Squad ،Godzilla vs Kong و ۴ The Matrix می‌باشد ولی همچنان از مشترکان شبکه اینترنتی HBO Max برای تماشا کردن این فیلم‌ها هیچ‌گونه هزینه اضافی دریافت نخواهد شد. تصمیم کمپانی برداران وارنر مبنی بر به نمایش درآوردن فیلم‌هایشان به این شکل موج شوکه کننده‌ای را به تمام صنعت سینما فرستاده است، مخصوصاً اینکه این کمپانی استودیوهای سازنده این فیلم‌ها را از این تصمیمشان زودتر آگاه نکرده است.

کمپانی برادران وارنر در ابتدا این برنامه‌شان را بر روی نحوه اکران قسمت دوم فیلم مورد انتظار Wonder Woman با نام Wonder Woman 1984 اجرا کرده‌اند. پس از تأخیرهای متعدد برای اکران این فیلم، این کمپانی در طی ماه پیش به صورت رسمی اعلام کرده است که این فیلم کارگردانی شده توسط پتی جنکینز (Patty Jenkins) به صورت هم‌زمان در روز کریسمس هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max پخش خواهد شد. به تازگی نیز گزارش شده است که کمپانی برادران وارنر به علت مذاکراتی که با نماینده‌های پتی جنکینز و گل گدوت در این باره داشته‌اند، به کارگردان این فیلم پتی جنکینز و ستاره آن گل گدوت (Gal Gadot) مبلغ ۱۰ میلیون دلار را بابت پخش این فیلم‌ها در شبکه اینترنتی HBO Max پرداخت کرده است. کمپانی برادران وارنر این مبلغ را به عنوان جبران خسارت و پاداش به این دو نفر پرداخت کرده است چرا که اگر این فیلم در زمانی بدون همه‌گیری ویروس کرونا در سینماها اکران می‌شد مبلغ بسیار زیادی را می‌توانست در باکس آفیس جهانی کسب کند. تصمیم این کمپانی برای پرداخت مبلغی به عنوان پاداش به ستاره‌های اصلی فیلم‌های بزرگ خود این سؤال را به وجود آورده است که آیا به دیگر ستاره‌های اصلی که در فیلم‌های دیگر این کمپانی نقش‌آفرینی کرده‌اند و قرار است که فیلم آن‌ها به همین شکل اکران شود نیز مبلغی مانند آن پرداخت خواهد شد یا خیر. گزارش‌ها حاکی از آن است که کیانو ریوز (Keanu Reeves) ستاره اصلی فیلم ۴ The Matrix و ویل اسمیت (Will Smith)‌ ستاره فیلم King Richard هیچ‌گونه پاداشی را برای تصمیم این کمپانی مبنی بر پخش شدن فیلم‌هایشان در شبکه اینترنتی HBO Max تا به حال دریافت نکرده‌اند.

بر اساس گزارش وب‌سایت Variety کمپانی برادران وارنر در حال تشکیل دادن برنامه‌ای است تا به ستاره‌های اصلی و کارگردان‌های فیلم‌هایی که قرار است در شبکه HBO Max پخش شوند نیز مبلغی را به عنوان پاداش به آنان پرداخت کند. نماینده‌های ستاره‌هایی مانند ویل اسمیت، کیانو ریوز، دنزل واشنگتن (Denzel Washington)، مارگو رابی (Margot Robbie) و آنجلینا جولی (Angelina Jolie) این سؤال برایشان پیش آمده است که چرا به این ستاره‌ها مبلغی به عنوان پاداش برای به نمایش درآمدن فیلم‌هایش به این صورت پرداخت نشده است درحالی که به گل گدوت مبلغ ۱۰ میلیون دلار پاداش داده شده است.

علاوه بر این، واکنش فیلم‌سازها و مالک‌های سینماها به برنامه‌ای که این کمپانی برای پخش کردن فیلم‌هایش در نظر گرفته است مثبت نبوده است. کارگردان فیلم Tenet کریستوفر نولان (Christopher Nolan) تصمیم این کمپانی را در این باره محکوم کرده است و گفته است که این برنامه آن‌ها هیچ توجیه اقتصادی ندارد و این کمپانی را به این صورت خطاب کرده است که آن‌ها نمی‌فهمند که دارند چه چیزی را از دست می‌دهند. همچنین واکنش منفی از طرف استودیو سازنده فیلم‌های Dune و Godzilla vs. Kong یعنی استودیو Legendary Entertainment به تصمیم این کمپانی داده شده است و گزارش نشان می‌دهد که احتمال دارد این استودیو شکایت قضایی را از این کمپانی بکند. بزرگ‌ترین سینماهای زنجیره‌های در آمریکا با نام AMC نیز از تصمیم این کمپانی انتقادات فراوانی کرده است.

در حال که پخش فیلم Wonder Woman 1984 در شبکه اینترنتی HBO Max برای این کمپانی حرکتی سودمندانه خواهد بود ولی به نظر می‌رسد که انتشار بقیه فیلم‌های آن‌ها به این صورت نیز برای صنعت سینما تعجب‌آور بوده است. با توجه به اینکه هنوز با تاریخ انتشار اکثر از این فیلم‌ها فاصله زیادی داریم، ستاره‌های این فیلم‌ها زمان لازم برای مذاکره کردن با این کمپانی را در اختیار خواهند داشت. به نظر مشکوک می‌رسد که ستاره‌هایی بزرگی مانند آنجلینا جولی و دنزل واشنگتن پاداش مناسبی را از این کمپانی دریافت نکرده‌اند چرا که به نظر می‌رسد این کمپانی در حال انجام دادن تمام تلاش خود است تا ستاره‌های فیلم‌های خود را راضی نگه دارد.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.