Game of Thrones در حد و اندازه جنگ ستارگان و مارول نیست

23 December 2020 - 14:00
Game of Thrones

کیسی بلایز (Casey Bloys) رئیس محتوای تولید شبکه HBO بر این باور است که هیچ‌وقت دنیای Game of Thrones به حد و اندازه دنیای سینمایی مارول و جنگ ستارگان نخواهد رسید. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

سریال Game of Thrones یکی از پرطرفدارترین سریال‌های شبکه HBO بوده است. این سریال به صورت منظم با پخش هر قسمت جدید، رکوردهای تعداد بینندگان را در این شبکه پشت سر هم شکسته و حتی دانشمندان نیز چندین دلیل را برای محبوبیت فوق‌العاده این سریال در میان مردم نام برده‌اند. با این حال زمانی‌ که این سریال به پایان کار خود رسید، بسیاری از نحوه به پایان رسیدن آن ناامید و سرخورده شده بودند.

اغراق نمی‌کنیم اگر بگوییم که فصل پایانی سریال Game of Thrones، فصلی اختلاف‌برانگیز بوده است. برای پدیده فرهنگی عظیمی مانند آن و با توجه به اتفاقات فصل پایانی‌اش، این سریال به سرعت از ذهن مردم پاک شد. البته شبکه HBO همچنان به دنبال ساخت سریال‌های اسپین‌آفی از این سریال می‌باشد. در مقطعی حداقل پنج سریال مختلف و مربوط به دنیای Game of Thrones در حال توسعه قرار داشته ولی بعدها تنها یک سریال از آن‌ها توانست با موفقیت روند ساختش رو به جلو حرکت کند و برنامه‌ریزی شد که در سال ۲۰۲۲ در این شبکه پخش شود. این سریال House of Dragon نام دارد و داستان خاندان تارگرین‌ها را پیش از اتفاقات سریال Game of Thrones روایت می‌کند. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد ساخت بقیه اسپین‌آف‌های احتمالی سریال Game of Thrones کنسل شده ولی با این حال کیسی بلایز گفته است که احتمال ساخت آن‌ها در آینده وجود دارد.

این اسپین‌آف‌ها راه درازی برای تولید دارند و احتمالاً ساخت آن‌ها مشروط بر موفقیت سریال House of the Dragon می‌باشد ولی کیسی بلایز همچنان گفته است که حتی اگر این اسپین‌آف‌ها ساخته شوند، هرگز فکر نمی‌کند که آن‌ها بتوانند جهانی مانند دنیای گسترده و بزرگ جنگ ستارگان و دنیای سینمایی مارول را بسازند. در طی مصاحبه‌ اخیری که با وب‌سایت Variety انجام داده، کیسی بلایز گفته است با توجه به اینکه این دو فرنچایز (جنگ ستارگان و دنیای سینمایی مارول) دهه‌ها قدمت دارند، او اعتقاد ندارد که دنیای Game of Thrones بتواند به موفقیت این دو فرنچایز نزدیک شود. کیسی بلایز حتی مطمئن نیست که جهان وستروس بتواند به اندازه جنگ ستارگان و یا دنیای سینمایی مارول داستان‌های زیاد و همچنین چندین خط داستانی پراکنده را در خود جای دهد.

او در این‌باره گفت:

این‌ها فرنچایزهای خارق‌العاده‌ای (جنگ ستارگان و دنیای سینمایی مارول) هستند که چندین دهه قدمت دارند. من فکر نمی‌کنم که دنیای Game of Thrones بتواند در حد و اندازه آن‌ها ظاهر شود ولی قطعاً دنیای آن منبعی عالی و جهانی شگفت‌انگیز برای ما خواهد بود؛ بنابراین فکر نمی‌کنم که دنیای Game of Thrones بتواند تا آخر عمرش به موفقیت و بزرگی این دو فرنچایز برسد.

کیسی بلایز پیش از این نیز گفته که هرگز ادامه‌ای برای اتفاقات سریال Game of Thrones و یا اسپین‌آف آن ساخته نخواهد شد و بدین ترتیب او امید طرفداران برای تجدید دیدار دوباره آن‌ها با کاراکتر مورد علاقه‌شان را از بین برده و به احتمال زیاد این تصمیم او به نفع Game of Thrones است. پس از پایان تفرقه‌انداز این سریال، هرگونه دیدار مجدد با کاراکترهایی که طرفداران می‌شناسند و به آن‌ها علاقه دارند امکان دارد که بحث‌برانگیز باشد. انتظارات از آن بسیار بالا خواهد رفت و بنابراین کوچک‌ترین اشتباهی در این سریال باعث به وجود آمدن اشتباهی غول‌پیکر در بین طرفداران و بینندگان می‌شود. سرنوشت این است که خاندان استارک تنها گذاشته شود.

در مورد بقیه سریال‌های دنیای Game of Thrones مانند سریال House of the Dragon نیز به احتمال بسیار زیاد آن‌ها به چند دلیل موفق ظاهر خواهند شد. با توجه به اینکه دیوید بنیاف (David Benioff) و دی. بی. ویس (D.B. Weiss) دیگر در ساخت این سریال دخیل نیستند و همچنین با توجه به پایانی که آن‌ها برای سریال اصلی رقم زده‌ بودند، به احتمال زیاد روند ساخت این سریال بدون حضور آن‌ها به خوبی پیش خواهد رفت. کاوش در جهان شناخته شده سریال Game of Thrones، آسان‌ترین دستور عمل برای موفقیت سریال House of the Dragon است. جهان وستروس و قاره‌های اطراف آن مملو از داستان‌هایی با پتانسیل بالا می‌باشد. در حالی که سریال Game of Thrones در تاریخ به عنوان پرطرفدارترین سریال تمام دوران‌ها شناخته خواهد شد، در عین حال نیز از این سریال به عنوان شلخته‌ترین پایان سرهم‌بندی شده یک سریال نیز یاد خواهد شد. ساخت دنیای گسترده از کاراکترهای سریال Game of Thrones به جای استفاده از دنیای عظیمی که جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) خلق کرده، اشتباه بزرگی خواهد بود.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.