برادران روسو در حال توسعه فیلم مدرن A Christmas Carol هستند

26 December 2020 - 13:00
فیلم A Christmas Carol

برادران روسو با نام‌های جو روسو (Joe Russo) و آنتونی روسو (Anthony Russo) در حال توسعه نسخه مدرنی از داستان A Christmas Carol در قالب فیلمی هستند. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

رمان کوتاه A Christmas Carol را چارلز دیکنز (Charles Dickens) به قلم درآورده و برای اولین بار این داستان در سال ۱۸۴۳ منتشر شده است. A Christmas Carol داستان مرد خسیس تنها و سالخورده‌ای با نام ابنزر اسکروج را روایت می‌کند که پس از ملاقات با ارواح گذشته، حال و آینده‌اش تبدیل به مردی مهربان و دلسوز می‌شود.

این رمان کوتاه طی سال‌ها تبدیل به منبع اقتباس بی‌شماری از فیلم‌ها و سریال‌ها شده است از جمله فیلم The Muppets Christmas Carol سال ۱۹۹۲ و فیلم انیمیشنی A Christmas Carol با بازی جیم کری (Jim Carrey) و کارگردانی رابرت زمکیس (Robert Zemeckis). همچنین کمپانی اپل در حال کار بر روی فیلم موزیکال و کمدی از این رمان با نقش‌آفرینی ویل فرل (Will Ferrell) و رایان رینولدز (Ryan Reynolds) می‌باشد. قطعاً هیچ‌گونه کمبودی در اقتباس‌های انجام شده از داستان مشهور چارلز دیکنز وجود ندارد و اکنون کارگردان‌های فیلم Avengers: Endgame در حال توسعه نسخه مدرنی از این داستان می‌باشند.

مارک سوئیفت (Mark Swift) و دیمین شنون (Damian Shannon) که پیش از این برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم‌های Friday the 13th و Baywatch شهرت خود را به دست آورده‌اند، روز پیش در توییتر اعلام کردند که برادران روسو به آن‌ها مأموریت نوشتن فیلم‌نامه نسخه مدرنی از داستان A Christmas Carol را محول کرده‌اند و آن‌ها امیدوارند که این فیلم در سال ۲۰۲۱ ساخته شود. علاوه بر آن، این دو نفر فیلم اقتباس شده The Muppets Christmas Carol از این داستان را تحسین کرده‌اند و آن را جزء ۳ نسخه برتر اقتباس شده از این رمان نامیده‌اند.

متن کامل توییتی که آن‌ها در توییتر منتشر کرده‌اند را می‌توانید در ادامه بخوانید:

برادران روسو مأموریت نوشتن نسخه مدرنی از داستان A Christmas Carol را به ما سپرده‌اند و ما تمام اقتباس‌هایی که از این داستان ساخته شده است را مشاهده کرده‌ایم. از نظر ما فیلم The Muppets Christmas جزء ۳ اقتباس برتری است که تا به حال از این رمان انجام شده است. فیلمی که باید آن را در کریسمس هر سال دید. این فیلم فوق‌العاده است. (امیدواریم که اقتباس ما از این رمان کوتاه در سال ۲۰۲۱ ساخته شود)

داستان A Christmas Carol معمولاً در شب کریسمسی در قرن ۱۹ میلادی اتفاق می‌افتد ولی اگر برادران روسو قصد تولید نسخه‌ای مدرن از این داستان را داشته باشند، زمانی اتفاق افتادن داستان آن تغییر خواهد کرد. بسیار جالب خواهد بود تا ببینیم نسخه برادران روسو از این داستان چه قدر به منبع اصلی آن وفادار خواهد ماند و اینکه آیا برادران روسو وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهند داشت یا فقط تولیدکننده آن خواهند بود.

مارک سوئیفت و دیمین شنون قطعاً انتخاب‌های جالبی برای نوشتن فیلم‌نامه این پروژه هستند چرا که آخرین فیلمی که فیلم‌نامه آن را نوشته‌اند یعنی فیلم Baywatch، نه تنها با داستان A Christmas Carol بسیار متفاوت بود بلکه هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ نقدهای منتقدین فیلم شکست‌خورده‌ای به حساب می‌آید. علاوه بر این پروژه، بیل کاندن (Bill Condon) قرار است که فیلم موزیکالی را بر اساس این رمان برای کمپانی دیزنی نیز کارگردانی کند. مخاطبان تنها باید منتظر بمانند و ببینند که نسخه مدرن برادران روسو از این داستان به چه شکل خواهد بود ولی اگر روند تولید این فیلم در سال ۲۰۲۱ کلید بخورد، قطعاً اطلاعات جدیدی از آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.