استیون سودربرگ بر روی دنباله‌ی فیلم Contagion کار می‌کند

29 December 2020 - 23:06
دنباله‌ی فیلم Contagion

بیش از ۹ سال از ساخت فیلم Contagion می‌گذرد، اما مسائل پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا اثر استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) به یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌ها در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. با سینما فارس همراه باشید.

سودربرگ در طی مصاحبه‌ی اخیر خود با پادکست Happy Sad Confused، این موضوع را فاش کرد که وی در حال ساخت دنباله‌ای فلسفی در کنار اسکات برنز (Scott Burns)، برای فیلم Contagion است. این خبر در حالی منتشر شد که پیش از این صحبت‌هایی در مورد ساخت فیلم Let Them All Talk نیز به گوش رسیده بود. به‌نظر می‌رسد این پروژه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و بعید است دنباله‌ی مستقیم فیلم قبلی باشد، اما سودربرگ خاطرنشان کرد که ممکن است به موضوعات و ایده‌های مشابه در این اثر پرداخته شود. سودربرگ در این مورد گفت:

من پروژه‌ای در دست توسعه دارم که اسکات برنز در حال کار با من است، این نوعی دنباله‌ی فلسفی برای فیلم Contagion است، اما زمینه‌ای متفاوت را دنبال می‌کند. شما این دو فیلم را مانند آثاری از یک مجموعه خواهید دید که مسیری متفاوت را دنبال می‌کنند. من و اسکات در مورد ایده‌های خودمان صحبت کرده بودیم، این‌که بخواهیم فقط دنبال تکرار ایده‌ی فیلم Contagion باشیم سودی نخواهد داشت. ما باید به ابعاد بیشتر ماجرا بپردازیم.

فیلم Contagion با محوریت شیوع ویروسی خیالی در ایالات متحده ساخته شده بود که باعث ایجاد هرج و مرجی بزرگ در این کشور می‌شود. ایده‌ی فیلم شامل چندین ویژگی مشترک با نشانه‌های بیماری کرونا بود و همین موضوع باعث محبوبیت این اثر در اوایل سال ۲۰۲۰ شد. اندکی پس از شروع شیوع بیماری کووید-۱۹ در سراسر ایالات متحده، آمار تماشای فیلم Contagion از طریق فانداگوناو (FandangoNOW) و آیتیونز (iTunes) بسیار افزایش پیدا کرد.

دنباله‌ی فیلم Contagion

من پروژه‌ای در دست توسعه دارم که اسکات برنز در حال کار با من است، این نوعی دنباله‌ی فلسفی برای فیلم Contagion است، اما زمینه‌ای متفاوت را دنبال می‌کند. شما این دو فیلم را مانند آثاری از یک مجموعه خواهید دید که مسیری متفاوت را دنبال می‌کنند.

سودربرگ و گروه بازیگران فیلم Contagion نظرات خود را در مورد ویروس کرونا در ماه‌های اخیر بارها ‌به اشتراک گذاشته‌اند. سودربرگ در این مورد اظهار نظر کرد که اوایل سال جاری از واکنش ایالات متحده به این بیماری همه‌گیر متعجب شده است. او در ماه آوریل کمیته‌ی انجمن صنفی کارگردان‌های آمریکا را در مورد روش‌های ایمن فیلمبرداری هدایت کرد. تیم بازیگری Contagion، مانند مت دیمون (Matt Damon)، لورنس فیشبرن (Laurence Fishburne)، کیت وینسلت (Kate Winslet)، ماریون کوتیار (Marion Cotillard) و جنیفر اهله (Jennifer Ehle)، ویدیوئی آموزشی برای رعایت اصول بهداشتی دوران کرونا، در اوایل سال ۲۰۲۰ ضبط کردند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد زمان انتشار و شروع فیلمبرداری این اثر منتشر نشده است. باید دید استیون سودربرگ چگونه می‌تواند ابعاد روانشناسی، چنین بحرانی را در اثر جدیدش به‌خوبی نمایش دهد.

منبع: ایندی‌وایر

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.