اسکورسیزی از داشتن انگیزه برای ساخت فیلم بعدیش مطمئن نیست

30 December 2020 - 10:29

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) در حال تلاش برای به‌دست آوردن جرقه‌ی خلاقانه‌ی موردنیاز، برای ساخت فیلم بعدیش، Killers of the Flower Moon، با بازی رابرت دنیرو (Robert De Niro) و لئوناردو دی‌کاپریو ( Leonardo DiCaprio) است. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

سال ۲۰۲۰، خسارت روانی شدیدی را به همگان وارد کرد. تعطیلی کسب و کارها، نگرانی مداوم در مورد وضعیت اضطراری بهداشت جهانی و شرایط سخت قرنطینه‌ی خانگی، کم‌تر کسی را از آسیب‌های فیزیکی و روانی در امان نگاه داشت. مارتین اسکورسیزی که فیلم‌برداری فیلم جدید خود، Killers of the Flower Moon، را قبل از به‌تعویق افتادن فیلم‌برداری‌های ناشی از همه‌گیری کووید_۱۹ شروع کرده بود، در مصاحبه‌ای با سایت Empire اذعان داشته که مطمئن نیست بتواند با همان انرژی سابق، کار تولید فیلم جدیدش را پی‌بگیرد.

او در این مصاحبه گفت:

من از این‌که مردم فیلم قبلیم [The Irishman] را دوست داشتند، بسیار خرسندم. من بسیار تحت‌تاثیر این موضوع قرار گرفتم. متاسفانه این همه‌گیری جهانی، روند خلاقیت را متوقف کرده است. من انگار به درون خودم فرورفتم؛ مخصوصا آن چندماه اول که در خانه حبس شده بودم، حواس‌پرتی شدیدی را در من به‌وجود آورد. من در تلاش برای بازیابی آن انگیزه‌ی خلاقانه‌ای هستم که با آن فیلم قبلیم، The Irishman، را ساختم. قصد دارم که ارتباط خودم با تمام آن مراسم‌ها و باقی چیزها را قطع کنم، دوباره در اتاقم با پروژه تنها شوم و ببینم که آیا دوباره می‌توانم کاری کنم یا نه.

فیلم جدید اسکورسیزی با همراهی چهره‌‌های بزرگی ساخته می‌شود: رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو. این نخستین همکاری این سه نفر با همدیگر است. فیلم Killers of the Flower Moon، براساس کتاب غیرداستانی Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI، نوشته‌ی خبرنگار آمریکایی، دیوید گرن (David Grann)، ساخته خواهد شد.

ساخت فیلم جدید اسکورسیزی، حتی قبل از شروع همه‌گیری نیز، با مشکلاتی مواجه شده بود؛ از‌جمله عدم تامین بودجه‌ی موردنیاز فیلم از جانب استودیوهای سنتی هالیوود. خوش‌بختانه، Apple TV + به کمک پروژه آمد و بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری موردنیاز آن را تامین کرد.

البته این نخستین‌بار نیست که اسکورسیزی برای تامین هزینه‌های مالی فیلمش به استودیوهای سنتی پشت کرده و به سرویس‌های استریمینگ روی می‌آورد. ساخت فیلم قبلی او، The Irishman، نیز با کمک مالی و تهیه‌کنندگی کمپانی نتفلیکس ممکن شد. با توجه به این تجربه، به‌نظر می‌رسد که او کاملا از روند ساخت فیلم قبلیش رضایت دارد.

او می‌گوید:

در The Irishman، ما کاملا به آن چیزی که می‌خواستیم، رسیدیم. این‌که نتیجه‌ی کار خوب بود یا نه را نمی‌دانم، ولی می‌دانم که توانستم تا آخر تماشایش کنم. منظورم این است که من دنبال بازگشت به عقب و یافتن آن انگیزه‌ی موردنیاز هستم. نمی‌دانم در این کار موفق می‌شوم یا نه؛ اما شرایط بعد از همه‌گیری، مرا مجاب کرده که بروم و آن انگیزه را به‌دست آورم؛ چون زندگی عادی از بین رفته، همه‌چیز از حالت طبیعی خارج شده و… . پس چه‌چیزی برای آدم باقی می‌ماند؟ عشق به اشخاصی که دوست‌شان دارد، عشق به خانواده و امید به یک جرقه‌ی خلاقانه و احتمالا نجات فیلم جدید. من حتما دوباره به The Irishman برمی‌گردم و به آن فکر خواهم کرد. من از تجربه‌ی The Irishman به‌عنوان یک درس استفاده خواهم کرد.

امیدواریم که این فیلم‌ساز بزرگ دوباره انگیزه‌ی خود را به‌دست آورده و برای ساختن فیلم بعدی خود بجنگد؛ مخصوصا این‌که سینمادوستان، به‌شدت منتظر تماشای مجدد رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو، یک‌بار دیگر پس از فیلم  This Boy’s Life محصول سال ۱۹۹۳ هستند.

منبع: MovieWeb

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.