فیلم Bad Boys for Life رسما بالاترین فروش داخلی ۲۰۲۰ را داشت

2 January 2021 - 10:29
فیلم Bad Boys for Life

برخلاف انتظار، فیلم Bad Boys for Life در راس نمودار، بالاترین فروش را در گیشه‌های داخلی در سال ۲۰۲۰ داشت. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

در هر سال معین، بزرگ‌ترین موفقیت فروش در گیشه‌ها اغلب در ماه‌های تابستان به سینما‌ها می‌آمد، اما با توجه به این که سال ۲۰۲۰ بنا به دلایلی سال بی سابقه‌ای بود، پرفروش‌ترین فیلم در گیشه‌های داخلی، فیلم Bad Boys for Life بود که در ماه ژانویه منتشر شد و در راس نمودار، فروشی معادل ۲۰۴٫۴ میلیون دلار داشت. جالب این جاست که فیلم ۱۹۱۷ که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ بود چرا که به فروشی معادل ۱۵۷٫۹ میلیون دلار رسید و با اکران خود در ماه دسامبر موفق به کسب تعداد زیادی از جوایز و تقدیر‌ها شده و باعث شد رقابت میان فیلم‌ها بالا بگیرد.

وقتی مخاطبان در سال ۲۰۲۰ به درآمد گیشه نگاه می‌کنند، با اطمینان می‌دانند که کلیت آن‌ با تعدادی ستاره همراه بوده است. به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، سینما‌های سراسر جهان در ماه مارس سال ۲۰۲۰ در‌های خود را بستند، در حالی که اکران‌های جهانی فقط در ماه‌های ژانویه و فوریه مشاهده می‌شد. فیلم‌هایی مثل The Hunt و Bloodshot به طور مختصر در سینما‌ها به نمایش در آمدند، اگرچه با بسته شدن سالن‌های نمایش به سرعت در سرویس‌های Premium VOD منتشر شدند.

با گذشت ماه‌ها، سینما‌های بین‌المللی شروع به بازگشایی کردند زیرا کشور‌های مختلف کنترل بهتری در مورد همه‌گیری داشتند. فیلم Tenet از کریستوفر نولان (Christopher Nolan) که قرار بود یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سال باشد، اکران خود را برای هفته‌ها به تاخیر انداخت، در حالی که سایر فیلم‌های بزرگ ماه‌ها اکران خود را به تعویق انداختند. کمپانی برادران وارنر و حتی خود نولان امیدوار بودند که اکران فیلم Tenet در ۲۶ اوت (۵ شهریور) در سینما‌های گلچین خارجی قبل از اکران داخلی در ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور)، بتواند باعث بازگشت مخاطبان به سینما و احیای علاقه به تجربه سینمایی شود.

متأسفانه، با افتتاح سالن‌های محدود و عملکرد سینماهای باز با ظرفیت کم ، Tenet نتوانست تأثیر عمده‌ای در گیشه داشته باشد. مسئله‌ای که بیشتر پیچیده است این است که فیلم، دارای چندین شرط در مورد مکان نمایش آن بود و نولان دیدن آخرین ماجراجویی خود را در سینما، حتی برای باتجربه‌ترین طرفداران نیز دشوار کرد.

با توجه به اینکه هنوز در میان همه‌گیری این بیماری هستیم، آینده صنعت فیلم هنوز کاملاً مشخص نیست. مطمئناً وعده توزیع واکسن این امیدواری را ایجاد می‌کند که سال ۲۰۲۱ می‌تواند احساس عادی بودن را در سرتاسر جهان از سر بگیرد ، اما در این زمان معین تا به وقوع پیوستن این رویداد، استودیوهایی مانند برادران وارنر متعهد به انتشار فیلم‌های خود نه تنها در سینماهای منتخب، بلکه در HBO Max در همان روز اولین نمایش آنها هستند، و این احتمالاً به این معنی است که ممکن است تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ شاهد بازگشت صنعت فیلم به تعداد قبل از همه‌گیری نباشیم.

منبع: Comicbook

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.