سریال WandaVision تبلیغات عجیبی را در داستان خود خواهد داشت

11 January 2021 - 13:06
سریال WandaVision

رئیس استودیوهای مارول کوین فایگی (Kevin Feige) مشخص کرده که در داستان سریال WandaVision تبلیغاتی وجود خواهد داشت که هر کدام از آن‌ها، دارای پیچش‌های داستانی از دنیای سینمایی مارول و اشاراتی به فیلم‌های گذشته آن‌ها خواهد بود. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

پس از فتح سینماها و باکس آفیس با داستان‌سرایی فاز سوم دنیای سینمایی مارول، استودیوهای مارول در حال گسترش پروژه‌های خود و ورود به عرصه تلویزیون بوده‌اند. تمرکز این سریال‌های تلویزیونی که در شبکه دیزنی پلاس پخش خواهند شد، بیشتر بر روی کاراکترهای مکملی از جمله سم ویلسون، باکی بارنز و لوکی خواهد بود.

تمرکز سریال WandaVision نیز بر روی کاراکتر واندا ماکسیموف ملقب به اسکارلت ویچ با نقش‌آفرینی الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) خواهد بود که داستان آن در پی اتفاقات دردناکی که برای او در دو فیلم قبلی Avengers رخ داده، تعریف خواهد شد. اسکارلت ویچ در کنار کاراکتر ویژن با نقش‌آفرینی پل بتانی (Paul Bettany) که در قسمت اول فیلم Avengers جان خود را از دست داده بود و در این سریال به صورت اسرارآمیز و مبهمی دوباره بازگشته، خود را در دنیا و واقعیت جدیدی پیدا می‌کند که در ابتدا به نظر می‌رسد زندگی ایده‌آل حومه شهری این زوج می‌باشد.

سریال WandaVision از سیت‌کام‌های مختلفی از سریال Bewitched گرفته تا The Office الهام گرفته است. در همین راستا، تلاش بسیاری صورت گرفته تا تمام عنصرهایی که در سیت‌کام‌های تلویزیونی وجود داشته نیز در این سریال وجود داشته باشد. همه‌چیز از لباس‌های طراحی شده برای کاراکترها گرفته تا صحنه‌های فیلم‌برداری این سریال و موردهایی دیگر، حال و هوای این ژانر محبوب (سیت‌کام) را در این سریال تداعی خواهد کرد و حتی این جو سیت‌کامی نیز در پایان اکشن این سریال حفظ شده است.

برخی از قسمت‌های این سریال نیز درست مانند سیت‌کام‌ها، در استودیویی زنده با بینندگان حاضر در آن، فیلم‌برداری شده است. در عین حال نیز، تعدادی از قسمت‌های آن مانند سیت‌کام‌های کلاسیک دارای صدای خنده بینندگان می‌باشد. با این وجود، عنصر کاملاً جدیدی نیز در این سریال وجود دارد که این فرمت جدید (سیت‌کام بودن) را در آن تقویت کرده است.

در طی مصاحبه مطبوعاتی جدید این سریال با وب‌سایت ComicBook، کوین فایگی اعلام کرده که در داستان این سریال تبلیغاتی وجود خواهد داشت که این تبلیغات، برخلاف تبلیغات تلویزیونی خواهد بود که به ترویج نام تجاری یک برند یا به تلاش برای فروختن محصولی به بینندگان آن (کاراکترهای موجود در این سریال) می‌پردازد. به جای آن، این تبلیغات با کاراکتری خاص در دنیای سینمای مارول یا اتفاقاتی که در گذشته واندا و ویژن رخ داده یا با دنیای سینمای مارول به صورت کلی ارتباط خواهد داشت.

به همین علت، این عنصر به عنوان حواس‌پرتی و سرگرمی خاص در داستان این سریال به کار برده شده و باعث به وجود آمدن ایستر اگ‌هایی (موارد مخفی که سازندگان فیلم، بازی و … در آثار خود قرار می‌دهند) در این سریال خواهد شد که طرفداران قدیمی دنیای سینمایی مارول را تشویق می‌کند.

متن کامل صحبت کوین فایگی را می‌توانید در ادامه بخوانید:

وجود تبلیغات در داستان این سریال، ایده‌ای بوده که در ابتدای ساخت آن مطرح شده بود. اگر این سریال اولین پروژه‌ای از دنیای سینمایی مارول باشد که شما قصد تماشای آن را دارید، تبلیغات موجود در داستان آن، نسخه عجیبی از تبلیغاتی خواهد بود که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی پخش شده و اگر شما پیش از این، تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را تماشا کرده باشید، می‌توانید به کشف ارتباط بین این تبلیغات با اتفاقاتی که تا به حال در دنیای سینمایی مارول رخ داده بپردازید.

علاوه بر آن، این تبلیغات به عنوان عاملی جهت داستان‌سرایی بسیار خاصی که در داستان این سریال استفاده شده به کار برده شده و با وجود اینکه واندا و ویژن در ابتدا با خوشحالی در این دنیای عجیب زندگی می‌کنند، بعدها آهسته آهسته مشخص می‌شود که این زندگی‌شان نادرست است.

اگر تئوری طرفداران مبنی بر اینکه خود واندا مسئول به وجود آمدن این دنیای جدید است درست باشد، این تبلیغات با داستان این سریال تناسب پیدا می‌کند. به هر حال سریال WandaVision، قرار است سرگرمی‌های سیت‌کامی را با بررسی ضربه روحی که به کاراکتر واندا وارد شده ترکیب کند؛ بنابراین، این تبلیغات می‌تواند خاطرات واقعی این کاراکتر باشد که به صورت ناخودآگاه به دنیای به وجود آمده توسط او رخنه کرده، در حالی که او تلاش می‌کند آن‌ها را سرکوب کند.

این خبر قطعاً طرفداران را بیش از پیش مشتاق تماشای این سریال خواهد کرد. قرار بود تا به این لحظه، فاز ۴ دنیای سینمایی مارول شروع شده باشد و تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی این فاز نیز منتشر شده باشد، ولی با این حال به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، تمام برنامه‌های مارول به هم ریخته است. با این وجود، کوین فایگی اطمینان داد، داستان‌هایی که قرار است در فاز ۴ دنیای سینمایی مارول در سریال‌ها و فیلم‌های آن‌ها روایت شود تغییری نخواهد کرد.

در عین حال نیز، غایب بودن پروژه‌های دنیای سینمایی مارول طی این مدت، انتظار طرفداران را برای پخش این سریال بیشتر کرده و آن‌ها به شدت برای پخش آن هیجان‌زده هستند. نقدهای زودهنگام منتشر شده از این سریال تا به حال بسیار مثبت بوده است. وجود ایستر اگ‌های طراحی شده در این سریال، به افزایش لذت طرفداران از آن منجر خواهد شد.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.