کوین فایگی: مشغول بحث بر سر ورود X-Men به دنیای سینمایی مارول هستیم

12 January 2021 - 14:48
X-Men

به گفته‌ی مغز متفکر MCU کوین فایگی (Kevin Feige)، صحبت بر سر نحوه‌ی معرفی و ورود X-Men به دنیای سینمایی مارول همچنان در جریان است. مجموعه فیلم‌های X-Men سابقاً توسط کمپانی ۲۰th Century Fox تولید می‌شدند. این استودیو ۱۳ فیلم از این فرنچایز تولید کرد که فروش کلی بیش از ۶ میلیارد دلاری را کسب کردند.

فیلم‌های «افراد ایکس» که سابقاً توسط کمپانی فاکس تولید می‌شدند پدر معنوی فیلم‌های ابرقهرمانی امروزی هستند. در این فیلم‌ها، ایان مک‌کلن (Ian McKellen) در نقش مگنیتو، پاتریک استوارت (Patrick Stewart) در نقش چارلز اگزاویر و هیو جکمن (Hugh Jackman) در نقش ولورین بازیگران اصلی بودند. این شخصیت‌ها در اسپین‌آف‌هایی از این فرنچایز نیز حضور پیدا کردند که در آن باعث معرفی شخصیت‌های جدیدی شدند.

Disney در سال ۲۰۱۹ طی اقدامی کم‌سابقه کمپانی ۲۰th Century Fox را به دست آورد و این موضوع تبدیل به بمبی خبری شد که تمام رسانه‌ها آن را پوشش دادند. با ادغام کمپانی فاکس در ابرکمپانی دیزنی، حقوق مادی و معنوی تمام «آی‌پی» های متعلق به آن نیز به دیزنی رسید که در میان آن‌ها حقوق X-Men و سایر شخصیت‌هایی که تا پیش از آن در اختیار دیزنی/مارول نبودند نیز قرار داشت.

پس از انعقاد این قرارداد بزرگ، همه می‌خواستند بدانند که چه زمانی شخصیت‌های X-Men و Fantastic Four در MCU حضور پیدا خواهند کرد. دیزنی طی کنفرانس روز سرمایه‌داران خود رسماً اعلام کرد که فیلم «چهار شگفت‌انگیز» در دست ساخت است اما هنوز خبری از آی‌پی «افراد ایکس» نیست.

حال، فایگی به اسکرین رنت گفته که مارول مشغول بررسی بهترین گزینه‌های ممکن برای جای دادن X-Men در دنیای سینمایی مارول است. فایگی علاقه‌ای شدیدش را به X-Men ابراز کرد و گفت که دارد به نقطه‌ی ورود آن‌ها به MCU فکر می‌کند. او گفت که دلیل اعلام نکردن خبری از این فرنچایز، بحثی طولانی‌مدت در استودیو بر سر آن‌ها است که همچنان نیز ادامه دارد.

اسکرین رنت: در روز سرمایه‌گذاران دیزنی، شما اعلام کردید که فیلم Fantastic Four ساخته خواهد شد. کی شاهد حضور X-Men خواهیم بود؟

کوین فایگی: می‌دانید که چقدر عاشق «افراد ایکس» هستم. قبلاً هم گفتم که کارم را از فیلم‌های آن‌ها آغاز کردم. نمی‌توانم تا اعلام رسمی چیزی از آن به شما بگویم اما مطمئن باشید که داریم بر سر ورود آن‌ها بحث می‌کنیم.

X-Men

معرفی «مردان ایکس» در دنیای سینمایی مارول چیزی است که بسیار انتظارش را می‌کشیم. این مسئله فقط به خاطر کامیک‌های خاطره‌انگیز آن‌ها نیست بلکه به خاطر فیلم‌های جریان‌ساز آن‌ها نیز هست. فیلم‌های اوریجینال X-Men در کنار سه‌گانه‌ی اوریجینال Spider-Man سم ریمی، فیلم‌های کامیک بوکی را به عموم مردم معرفی کرد. بی‌تعارف باید گفت که به خاطر آن‌هاست که ما امروزه شاهد MCU و DCEU هستیم؛ درست است که همه‌ی فیلم‌هایشان موفقیت‌آمیز نبودند اما آثار بسیار بزرگی نیز در میانشان قرار دارند.

آن‌ها لحن متفاوتی داشتند که از بسیاری جهات از MCU جدایشان می‌کند، پرداختن به تم‌ها و داستان‌هایی که MCU هیچ‌وقت نتوانسته به آن‌ها بپردازد. اکنون که MCU می‌تواند برداشت خودش از X-Men را داشته باشد، دیدن چگونگی معرفی و ورود شخصیت‌های مشهوری نظیر ولورین، روگ، میستیک و پروفسور ایکس می‌تواند جذاب باشد. آن‌طور که معلوم است، ددپولِ رایان رینولدز (Ryan Reynolds) ریکَست (انتخاب مجدد بازیگر) نخواهد شد اما با اطمینان می‌توان گفت که سایر شخصیت‌ها به‌احتمال بسیار زیادی ریکست خواهند شد. طبق گزارش‌ها کار جکمن با ولورین با فیلم تحسین‌شده‌ی Logan و سایر حضورهایش در فیلم‌های دیگر فرنچایز مذکور طی سالیان زیاد به پایان رسیده است.

X-Men دنیای سینمایی مارول چهره‌های تازه‌ای را با خود به همراه خواهد آورد و احتمالاً در میان آن‌ها ستاره‌های بزرگی نیز حضور خواهند داشت که همین مسئله ارزش غیبت چندساله‌ی فیلمی از این فرنچایز را خواهد داشت.

منبع: Screen Rant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.