افتتاحیه رکورد شکن گودزیلا در برابر کونگ در دوران کرونا

29 March 2021 - 18:14

گودزیلا در برابر کونگ تنها در کشور چین موفق به فروش ۷۰ میلیون دلاری شد تا رکورد بهترین افتتاحیه در گیشه بین‌الملل در دوران کرونا را، ثبت کرده باشد.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) که از این هفته اکران خود را در چندین کشور آغاز کرده است، توانست افتتاحیه بسیار موفقی را تجربه کند. این فیلم در این آخر هفته، در مجموع توانست به فروش ۱۲۲ میلیون دلاری دست پیدا کرده و رکورد بهترین افتتاحیه از زمان کرونا را برای خود ثبت کند.

از این میزان، ۷۰٫۳ میلیون دلار آن سهم کشور چین بود. پیش از این فیلم تنت (Tenet) ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بود که با مجموع فروش ۵۳ میلیون دلاری، بهترین افتتاحیه را در گیشه بین‌الملل ثبت کرده بود.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ که توسط آدام وینگارد (Adam Wingard‎) کارگردانی شده است، توسط ۸۲ درصد از مردم چین که این هفته به سینما رفته بودند، دیده شد. این در حالی است که فیلم تنت، افتتاحیه‌ای ۳۰ میلیون دلاری در این کشور داشت.

همچنین این میزان فروش، نزدیک به فروش نسخه قبلی این مجموعه یعنی فیلم گودزیلا: سلطان هیولاها (Godzilla: King of the Monsters) است که ۷۰٫۶ میلیون دلار در کشور چین فروش کرده بود. این فیلم موفق به ثبت رکورد بهترین میزان پیش فروش نیز شد.

گودزیلا در برابر کونگ در سینماهای آیمکس نیز به فروش ۱۲٫۴ میلیون دلاری رسید که بهترین میزان فروش یک فیلم از دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در سینمای آیمکس است. فروش آیمکس این فیلم در کشور چین در حالی ۱۴ درصد (۹٫۴ میلیون دلار) از مجموع فروش آن  بود که سهم سینماهای آیمکس در کشور چین، تنها ۱ درصد از سینماهای این کشور می‌باشد.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ این هفته در ۳۹ کشور مختلف اکران شد هرچند هنوز در کشور ژاپن منتشر نشده است. گودزیلا برای اولین بار در سینمای ژاپن به نمایش داده شد و بنوعی محصول این کشور می‌باشد!

در سایر کشورها نیز، عملکرد گودزیلا در برابر کونگ، موفق بود. این فیلم در دو کشور مکزیک و استرالیا، ۶٫۳ میلیون دلار و در کشور روسیه نیز ۵٫۸ میلیون دلار فروش کرد که در این کشورها نیز، این بهترین افتتاحیه یک فیلم در دوران کرونا می‌باشد.

همچنین فروش ۵٫۲ میلیون دلاری این فیلم در کشور تایوان و فروش ۴٫۸ میلیون دلاری در کشور هند، دومین افتتاحیه برتر تاریخ فیلم‌های ساخته شده توسط کمپانی برادران وارنر در این دو کشور می‌باشد. اکران این فیلم، از ۲ روز دیگر در کشور آمریکا آغاز خواهد شد.

منبع: هالیوودریپورتر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.