Avengers: Endgame دلیل دو قسمتی شدن نسخه پایانی Fast and Furious است

16 January 2021 - 18:23

اخیراً وین دیزل (Vin Diesel) اعلام کرده که تصمیم برای دو بخشی شدن قسمت پایانی سری فیلم‌های Fast & Furious با الگوبرداری از اقدام استودیوهای مارول در ساخت Avengers: Endgame انجام گرفته است.

این فرنچایز که برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ و با حضور وین دیزل و با تمرکز بر اتومبیل و رانندگی روی پرده‌ی سینماها آمد، توانسته پس از گذشت سال‌ها طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. درحال حاضر، قرار است نسخه‌ی نهم این سری در سال ۲۰۲۱ اکران شود و سپس دو فیلم‌ پایانی با عنوان Fast & Furious 10 و یازده ساخته شوند. از قرار معلوم این تصمیم بر اساس تجربه‌ی وین دیزل و حضور وی در MCU صورت گرفته است.

با اینکه دیزل به صورت فیزیکی در فیلم‌های سینمایی مارول نقشی نداشته، اما از سال ۲۰۱۴ و با معرفی فیلم سینمایی Guardians of the Galaxy ساخته‌ی جیمز گان (James Gunn) وظیفه‌ی صداگذاری شخصیت محبوب گروت را برعهده داشته است. از آن زمان، ایشان در دنباله‌ی سال ۲۰۱۷ و همچنین Avengers: Infinity War و Endgame که به عنوان پایان‌بندی داستان‌های مربوط به سنگ‌های ابدیت محسوب می‌شوند نیز حضور داشته است. با توجه به موفقیت در باکس‌آفیس و جلب نظر منتقدین توسط این دو فیلم نهایی؛ دیزل و تیمش تصمیم گرفتند همین شیوه را برای پایان‌بندی فیلم‌های Fast and Furious در پیش بگیرند، بنابراین جمع‌بندی نهایی با دو فیلم انجام خواهد شد.

Fast

طی مصاحبه‌ای با EW، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی این سری فیلم‌ها که تحت مالکیت یونیورسال قرار دارند، گفته که همیشه برنامه به شکلی بوده تا نسخه‌ی دهم آخرین فیلم از این فرنچایز باشد. اما ظاهراً بعد از دیدن Endgame محصول استودیوهای مارول، آن‌ها متقاعد شده‌اند تا آخرین فیلم را در دو قسمت منتشر کنند و اگر داستان کشش لازم را داشته باشد، می‌توان گفت تصمیم عاقلانه‌ای بوده است.

خب، به نوعی از همان اول در موردش صحبت کرده بودیم. حتی سال‌ها پیش در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، این چیزی بود که سر آن با پال واکر به توافق رسیدیم، یعنی جمع‌بندی مجموعه با فیلم دهم. حس درستی داشت. و بعد با نقش داشتن در دنیای سینمایی مارول و دیدن اینکه می‌توان با دو قسمت داستان بهتری را نقل کرد، نظرمان عوض شد. رؤیایی بود که به حقیقت پیوست. دوره‌ی واقعاً شگفت‌انگیزی داشتیم و همیشه پیش‌بینی کرده بودیم که فیلم دهمی قرار است قسمت پایانی باشد، پایان‌بندی و داستانی که در نظر داریم به این سمت حرکت می‌کند.

مجموعه فیلم‌های بسیار کمی توانسته‌اند همانند Fast & Furious پس از سال‌های متوالی محبوبیت خود را حفظ کنند. شروع این فیلم‌ها با تمرکز بر مسابقات غیرقانونی خیابانی استارت خورد و با گذشت زمان و تغییر ذائقه‌ی ببیندگان تکامل پیدا کرد. حالا، با یکی از بهترین‌ها در ژانر اکشن و بدل‌کاری‌های فوق‌العاده آن طرف هستیم.

با تمام تغییرات، تقریباً همیشه روایت داستان حول محور گروه دامینیک تورتو بوده است. این یکی دیگر از مواردی است که به دنیای مارول شباهت دارد؛ مردم به شخصیت‌های حاضر در هر فرنچایز وابسته شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود فشار برای یک جمع‌بندی راضی‌کننده بیشتر باشد. با اینکه دام مرکز اصلی ماجراهای سری Fast محسوب می‌شود، درمورد سایر شخصیت‌ها نیز سوالاتی به وجود آمده که نیاز به پاسخ دارند، یکی از این شخصیت‌ها هان است که بعد از چندین فیلم به این سری بازگشته است.

احتمالاً جمع‌بندی دو قسمتی مارول تنها چیزی نباشد که قرار است در Fast & Furious نیز آن را مشاهده کنیم؛ شاید از نحوه‌ی روایت داستان قهرمان‌های اصلی نیز الگوبرداری شده باشد. بسیاری گمان می‌کنند که در نهایت دام نیز مجبور می‌شود همانند مردآهنی فداکاری کند. با اینکه این پیش‌بینی تراژدیک به نظر می‌رسد، دور از انتظار نیست که با چنین داستانی طرف باشیم، مخصوصاً اگر این کار برای حفظ خانواده‌ی او انجام شود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.