بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ گل گدوت

15 March 2021 - 19:00

گل گدوت، بازیگر هالیوودی می‌باشد که به خاطر بازی در نقش زن شگفت‌انگیز، به شهرت جهانی رسیده است.

گل گدوت (Gal Gadot) متولد ۳۰ آوریل ۱۹۸۵ می‌باشد. گدوت که در دوران کودکی و نوجوانی، به مدت ۱۲ سال آموزش رقص دیده بود، در ۲۰ سالگی به سربازی رفت که همین موضوع باعث حضورش در اولین فیلم سینمایی وی شد.

گدوت ۲۴ ساله، در حالی که در حال تحصیل و مدلینگ بود، مورد توجه جاستین لین (Justin Lin) قرار گرفت و در چهارمین قسمت از مجموعه سریع و خشن (Fast & Furious) به کارگردانی لین بازی کرد. گل گدوت در سال ۲۰۰۷ و با بازی در دو سریال، بازیگری را آغاز کرده بود.

بعد از بازی به عنوان بازیگر مهمان در ۲ سریال و نقش‌هایی کوتاه در ۲ فیلم دیگر، گدوت در قسمت پنجم سریع و خشن با نام سریع پنج (Fast Five) بازی کرد. وی سپس در دو سریال دیگر بازی کرد و در سال ۲۰۱۳ در قسمت ششم مجموعه سریع و خشن به بازی پرداخت. قسمت ۵ این فیلم ۶۳۰ و قسمت ششم آن ۷۸۹ میلیون دلار فروش داشتند.

گل گدوت در کنار سانگ کانگ در فیلم سریع و خشن ۶٫

گدوت در سال ۲۰۱۵ و برای آخرین بار در مجموعه سریع و خشن بازی کرد. قسمت هفتم این فیلم با نام سریع و خشن ۷ (Fast & Furious 7)، با فروش ۱٫۵۱۷ میلیارد دلاری، موفق‌ترین فیلم کارنامه بازیگری وی در گیشه می‌باشد.

گل گدوت در سال ۲۰۱۶ و برای اولین بار، در نقش واندر وومن (زنِ شگفت‌انگیز) به بازی در فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) پرداخت. گدوت با بازی در این فیلم، تبدیل به اولین بازیگری شد که در یک فیلم سینمایی، در نقش زن شگفت‌انگیز بازی کرده است. این فیلم به فروش ۸۷۲ میلیون دلاری رسید و بازی موفق گدوت در این نقش، راه را برای ساخت فیلم مستقل واندر وومن هموار کرد.

فیلم واندر وومن (Wonder Woman) در سال ۲۰۱۷ و به کارگردانی پتی جنکینز (Patty Jenkins‎) اکران شد و با فروش ۸۱۸ میلیون دلاری، به موفقیت عظیمی دست پیدا کرد. گدوت در آن سال در فیلم لیگ عدالت (Justice League) نیز به بازی در نقش زن شگفت‌انگیز پرداخت.

گدوت و کریس پاین در فیلم موفق واندر وومن.

گل گدوت در سال ۲۰۱۸ به صداپیشگی در انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند (Ralph Breaks the Internet) پرداخت که این انیمیشن به فروش ۵۲۹ میلیون دلاری رسید.

بعد از دوری دو ساله از سینما، گدوت مجددا با بازی در نقش زن شگفت‌انگیز در فیلم واندر وومن ۱۹۸۴ (Wonder Woman 1984‎) به سینما بازگشت که البته این فیلم با توجه به شیوع ویروس کرونا، نتوانست به موفق نسخه اول برسد و تنها ۱۸۸ میلیون دلار فروش کرد. گدوت با حقوق ۳۰ میلیون دلاری خود برای این فیلم، در لیست گرانقیمت‌ترین بازیگران زن سال، در رده سوم قرار گرفت.

از فیلم‌های آینده وی، می‌توان به واندر وومن ۳ و لیگ عدالت ۲ اشاره کرد که وی در هر دو فیلم در نقش زن شگفت‌انگیز بازی خواهد کرد. همچنین گدوت در فیلم کلئوپاترا (Cleopatra) نیز قرار است برای بار چهارم با جنکینز همکاری داشته باشد. واندر وومن ۳ نیز، پنجمین همکاری این دو با یکدیگر خواهد بود.

در زندگی شخصی خود، گدوت در سال ۲۰۰۸ با یارون ورسانو ازدواج کرد که در کار املاک است. این دو صاحب ۲ دختر می‌باشند که در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ بدنیا آمده‌اند.

گدوت در کنار همسر و فرزند خود.

گل گدوت به انجام ورزش‌هایی چون بسکتبال، والیبال و تنیس علاقه دارد. همچنین به خاطر بازی در نقش‌های اکشن، با ورزش‌های رزمی چون کونگ فو و کیک‌بوکسینگ نیز آشنایی دارد. گدوت به ندرت از بدل استفاده می‌کند.

دو فیلم زیبایی آمریکایی (American Beauty) ساخته سم مندس (Sam Mendes) و باشگاه مبارزه (Fight Club) به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher)، از فیلم‌های محبوب وی می‌باشند.

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.