پتی جنکینز و داستان های حذف شده ی Wonder Woman!

17 March 2021 - 13:41
پتی جنکینز و داستان های حذف شده ی Wonder Woman!

این‌طور که به نظر می‌رسد کارگردان عنوان Wonder Woman، پتی جنکینز، برای ساخته شدن این فیلم جنگیده است.

فیلم اکشن مذکور، ساخته ‌شده در سال ۲۰۱۷، چهارمین عنوان DCEU می‌باشد. عنوان Wonder Woman، گل گدوت (Gal Gadot) را در نقش شخصیت اصلی قرار داد. در کنار گدوت، کریس پاین (Chris Pine)، رابین رایت (Robin Wright) و کانی نیلسن (Connie Nielsen) در نقش‌های جانبی حاضر شدند. Wonder Woman توسط منتقدین تحسین و از سوی طرفداران به شدت حمایت شد.

پتی جنکینز و موفقیت بی‌اندازه‌ی Wonder Woman

با وجود موفقیت بی‌اندازه‌ی Wonder Woman، ادامه‌ی آن، WW84 به شکلی وحشتناک شکست خورد. دلایل بسیاری برای این شکست وجود دارد اما قضاوت آن به عهده‌ی مخاطب است.

پتی جنکینز، آغازی درخشان

برخی از اتفاقات در پشت صحنه رکورد زدند. تم‌های این عنوان در حین فمینیستی بودن به سطح افراطی نمی‌رسند (البته دنباله‌اش این کار را کرد). شخصیت واندر وومن اولین قهرمان زنی بود که، میان MCU و DCEU، فیلم اختصاصی خود را به دست آورد. اولین فیلم زن ابرقهرمانی‌ست که توسط یک شرکت بزرگ ساخته و توسط یک زن کارگردانی شده است (در ۱۰ سال اخیر). هنگام عرضه، پتی جنکینز به دومین کارگردان زنی تبدیل شد که فیلمی با فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را مدیریت کرده بود.

این فیلم یکی از پرفروش‌ترین عناوین سال است و رکورد پرفروش‌ترین فیلم ساخته شده توسط یک کارگردان زن را دارد. در مصاحبه‌ای که کانی نیلسن (بازیگر نقش هیپولیتا، ملکه‌ی زنان آمازونی جزیره‌ی تمیسکرا) با سایت Collider داشت، از سختی‌های بی‌شماری که پتی جنکینز برای ساخت این عنوان با آنها روبه‌رو شده بود گفت. نیلسن در ادامه به داستان اصلی زنان آمازونی پرداخت. داستان اصلی که شخصیت‌های زن قدرتمند فیلم را به عنوان قربانی به تصویر می‌کشید.

پتی جنکینز Wonder Woman و Amazons

نتیجه‌ی کار پتی جنکینز به سریال اسپین آف Amazons رسیده است. این سریال برای HBO Max در دست ساخت می‌باشد.

داستانی که برای DCEU هم بیش از حد تاریک بود!

کانی نیلسن در مصاحبه‌ی خود اظهار داشت که:

پتی تصور خیلی دقیق و با جزئیاتی از آمازونی‌ها داشت. فکر می‌کنم یه جایی از داستان به این قضیه اشاره شده بود که تمام آمازونی‌ها به شدت، از یه واقعه‌ی وحشتناک که تمرکز روی تجاوز داشت، آسیب دیدن. ولی با گذر زمان پتی گفت: “نه، نه، نه، چرا ما باید این کار رو با آمازونی‌ها بکنیم؟! ما نمی‌خوایم اونا به عنوان قربانی دیده بشن، می‌خوایم؟ بذارید اون یک بخش رو حذف کنم و مطمئن بشم که همشون قهرمان هستن. اونا بخشی از فرهنگ و تاریخ قربانی شدن زن‌ها نبودن. این زن‌ها قهرمانان دلیر و باورنکردنی داستان هستن. ما نمی‌خوایم از همون اول کار فشار روحی و روانی بهشون بدیم.”

ما می‌خوایم مردم اونا رو همونطور که هستن بپذیرن. زنان قوی و شکست‌ناپذیر. فرهنگشون چیه؟ چرا اینقدر خشن هستن؟ زندگی کردن روی یک جزیره که هیچ مردی نیست چه حسی داره؟ همش منطقیه، مگه نه؟ ما نیاز داریم که پیشینه‌ی این شخصیت‌های قدرتمند تا جای ممکن ساده و قابل‌درک باشه و بشه به راحتی اون‌ها رو به چشم قهرمان دید. همه‌ی زنان آمازون قهرمان هستند.

از Wonder Woman تاکنون، کانی نیلسن نقش هیپولیتا را در دنباله این عنوان (Wonder Woman 1984) نیز ایفا کرده است. شایان ذکر است که ملکه‌ی آمازونی‌ها بار دیگر برای فیلم Justice League Snyder Cut احیا خواهد شد. در اسپین‌آف Wonder Woman، تحت عنوان The Amazons نیز شاهد بازگشت این کاراکتر خواهیم بود. مطمئناً، جنکینز با موفقیت فیلم Wonder Woman توجه هالیوود را به خود جلب کرده است. این فیلم زمینه‌ی کارگردانی کارهای رده بالا را برای او فراهم کرد. پتی جنکینز در فیلم Wonder Woman 3، با گل گدوت باز می‌گردد. در کنار این پروژه، پتی جنکینز فیلم Cleopatra را نیز کارگردانی خواهد کرد.

جنکینز، ناجی زنان هالیوود

در طول رونمایی‌های دیزنی از محتواهای مورد انتظار اوریجینال خود، این شرکت پتی جنکینز را مسئول و مدیر پروژه‌ی اسپین‌آف STAR WARS به نام STAR WARS: Rogue Squadron قرار داد. پتی جنکینز اولین زن در لیست اولین‌های هالیوود می‌باشد. سالی که این اثر اکران شد، اولین سالی بود که جشنواره‌ی Golden Globe Awards سه زن کارگردان را نامزد کرد (با وجود مورد انتقاد قرار گرفتن آنها). یکی از این کارگردان‌ها کلویی ژائو بود که جایزه‌ی بهترین کارگردان را دریافت کرد.

پیش از این، در طول تاریخ ۸۰ ساله‌ی جوایز Golden Globes، تنها ۵ زن در بخش بهترین کارگردان نامزد شده بودند و این موضوع تاسف‌آور است. باید گفت که پیشرفت زنان، در صنعت به شدت سیاسی هالیوود، در حال افزایش می‌باشد. پتی جنکینز هنوز با سینما کار دارد. داستان Wonder Woman به این موضوع اشاره می‌کند که زنان باید بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرند (اگرچه این مرکز نباید ضد مردان باشد). بانوان لایق کنترل داستان و مسائل مربوط به پشت صحنه هستند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.