فیلم Top Gun به مناسبت سالگرد ۳۵ سالگیش دوباره اکران می شود

7 May 2021 - 15:01

فیلم مشهور تاپ گان با بازی تام کروز قرار است در سالگرد ۲۵ سالگیِ اکرانش، مجددا در سینماها به‌نمایش دربیاید.

بسیاری از علاقه‌مندان به سینما چند روزی است که به‌خاطر شنیدن خبر اکران مجدد یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های اکشن دهه‌ی هشتاد در تاریخ ۱۳ مه، بسیار ذوق‌زده شده‌اند. تام کروز (Tom Cruise) و هوادارانش قرار است ۳۵ ساله شدنِ فیلم Top Gun که به Top Gun Day (روز تاپ گان) نیز مشهور است را با هم جشن بگیرند. این فیلم قرار است به‌طور انحصاری در بیش از ۱۵۰ سینمای دالبیِ AMC در سراسر آمریکا به‌نمایش در بیاید. در نسخه‌ای که قرار است به نمایش دربیاید، از فناوری صوتی Dolby Atmos audio استفاده شده است. این فناوری صوتی موجب می‌شود تا در صحنه‌های پروازِ فیلم، حس واقعی‌تری به مخاطب القا شود.

این فیلمِ هم‌‌چنان محبوب، در تاریخ ۱۶ مه سال ۱۹۸۶ در سینماها اکران شد و اکنون تنها سه روز دیگر تا رسیدن به آن تاریخ و اکران مجدد آن باقی مانده است. این فیلم در زمانِ خودش به فروشی بالغ بر ۳۵۶ میلیون دلار دست یافت که با احتساب گذشت زمان، تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا می‌شود.

کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند در اکران مجدد تاپ گان شرکت کنند، می‌توانند خودشان در خانه برای این فیلمِ محبوب مراسم سالگرد برگزار کنند! این فیلم اکنون با کیفیت‌های Digital ،۴K Ultra HD و Blu-ray در دسترس می‌باشد. در این نسخه‌ها، علاوه‌بر تعداد زیادی محتوای اضافه، شامل مصاحبه با تام کروز و تهیه‌کننده‌ی فیلم، جری بروک‌هایمر (Jerry Bruckheimer)، نسخه‌ای کامل و باکیفیت از این فیلم وجود دارد.

همان‌طور که بسیاری از شما مطلعید، دنباله‌ی تاپ گان به‌نام Top: Gun Maverick به‌زودی اکران خواهد شد. اکران این دنباله بارها به دلیل همه‌گیری ویروس کووید_۱۹ به تعویق افتاده است. در Top Gun Maverick، تام کروز و وال کیلمر (Val Kilmer) در نقش‌های قبلی خود ایفای نقش می‌کنند و هم‌چنین بازیگران جدیدی چون: جان هم (Jon Hamm)، مایلز تلر (Miles Teller)، جنیفر کانلی (Jennifer Connelly)، گلن پاول (Glen Powell) و اد هریس (Ed Harris) در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

خلاصه‌ی رسمی فیلم Top Gun: Maverick از این قرار است:

پس از سی سال خدمت به‌عنوان یکی از برترین خلبانان نیروی هوایی، پیت ماوریک میچل (با بازی تام کروز) در همان جایگاه قدیمی خود مشغولِ خدمت به نیروی هوایی است و پیشنهاد ارتقای رتبه‌ای که توسط مافوقانش به او داده می‌شود را قبول نمی‌کند. او به‌عنوان معلمِ گروهی از فارغ‌التحصیلان جوان Top Gun انتخاب می‌شود و وظیفه دارد که آن‌ها را برای رفتن به ماموریتی که پیش‌تر هیچ خلبانی از آن زنده بیرون نیامده، تعلیم دهد. در میان این فارغ‌التحصیلان جوان، او با ستوان بردلی بردشاو (با بازی مایلز تلر) که پسر دوست قدیمیش، افسر رهگیری رادار، ستوان نیک بردشاو است، روبه‌رو می‌شود. در ادامه، ماوریک با وحشت از آینده‌ای نامشخص، با عمیق‌ترین ترس‌هایش روبه‌رو می‌شود و مجبور است تا انتخابی سخت را انجام دهد.

فیلم Top Gun: Maverick، در تاریخ ۱۹ نوامبر، در سینماها اکران خواهد شد.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.