اکران دوباره‌ی شاهکار اسپیلبرگ، “Schindler’s List” در بیست و پنجمین سالگردش

31 August 2018 - 23:30

علاوه بر یکی از بهترین فیلم‌های تاریخی و یکی از بهترین فیلم‌ها در تمام دوران‌ها، Schindler’s List (فهرست شیندلر) یکی از پر افتخار فیلم‌‌ها در کارنامه‌ی کاری درخشان کارگردان پرآوازه‌ی هالییود، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) نیز هست که تا به حال گرامیداشت‌ها و سالگردهای زیادی برای آن برگزار شده است. امسال نیز به مناسبت ۲۵ ساله شدن این فیلم، قرار است دوباره در سینماها اکران شود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

«فهرست شیندلر» که در سال انتشارش برنده‌ی هفت جایزه‌ی اسکار از جمله در بخش‌های بهترین فیلمبرداری و بهترین کارگردانی شد، داستان اسکار شیندلر را روایت می‌کند که در زمان وقوع هولوکاست جان بیش از ۱۱۰۰ یهودی را نجات داد. دیگر افرادی که به سبب همکاری در این فیلم به یاد ماندنی اسکار گرفتند عبارتند از: جان ویلیامز (John Williams) در بخش بهترین موسیقی متن، استیون زیلیان (Steven Zaillian) در بخش بهترین فیلمنامه، الن استارسکی (Allan Starski) و اوا براون (Ewa Braun) در بخش بهترین کارگردان هنری، مایکل کان (Micheal Kahn) در بخش بهترین تدوین و اسپیلبرگ، جرالد آر مولن (Gerald R.Molen) و برانکو لاستینگ (Branko Lusting) در بخش بهترین تهیه کنندگی.

این فیلم، نمایش موفقیت و پیروزی مردی است که تفاوت‌ها را رقم زد و با کارهایی که انجام داد برای کسانی که از یکی از تاریک‌ ترین فصل‌های تاریخ جان سالم به در بردند، به یک افسانه تبدیل شد. «فهرست شیندلر» اسپیلبرگ یک داستان قوی است که حاوی درس‌هایی از ایمان و شجاعت برای نسل‌های آینده است.

شاهکار استیون اسپیلبرگ، که اقتباسی است از کتاب توماس کنیلی (Thomas Kenealy)، داستان واقعی و باورنکردنیِ شجاعت اسکار شیندلر (لیام نیسون Liam Neeson) را به تصویر می‌کشد. شیندلرِ کاتولیک که در ابتدا یکی از اعضای حزب نازی بود، کار و زندگی خود را با استخدام ۱۱۰۰ یهودی در کارخانه‌اش طی دوران هولوکاست به خطر می‌اندازد و در نهایت هم همین امر منجر به ورشکستگی‌اش می‌گردد. زمانی که شیندلر در حال کنار آمدن با فرمانده‌ی لجباز، کله شق و بی‌رحم یهودی‌ای (رالف فاینس Ralph Fiennes) است که بطور وحشیانه‌ای از روی بالکنی که بالای سر کمپ زندانیان قرار دارد، به زندانیان یهودی شلیک می‌کند؛ حسابدار او (بن کینگزلی Ben Kingsley) حواسش به امور کارخانه و یهودیان است.

«فهرست شیندلر» در لهستان و بصورت کاملا سیاه و سفید فیلمبرداری شده است؛ فیلم سعی در کوچک نشان دادن خطاهای قهرمانش را ندارد، چرا که موضوع چیز مهم‌تری است، «فهرست شیندلر» به دنبال به تصویر کشیدن روح والای انسانی در مواجه با تراژدی‌ها و ویرانگری‌ها است.

یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) دوباره این شاهکار را با صدا و تصویری که توسط ۴K، Dolby Cinema و Dolby Atoms بصورت دیجیتالی تنظیم شده است، منتشر خواهد کرد. بدین ترتیب «فهرست شیندلر» در تاریخ هفتم دسامبر سال ۲۰۱۸ در سینماهای سراسر آمریکا و کانادا اکران خواهد شد.

منبع: Comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.