باکس‌آفیس هفته: صدرنشینی آکوامن ادامه دارد

25 December 2018 - 12:22

آخر هفته طولانی کریسمس با صدرنشینی آکوامن، جدیدترین محصول استودیو برادران وارنر، با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار طی پنج روز به پایان رسید. با این‌حال، فیلم‌های بازگشت مری پاپینز محصول دیزنی و بامبلبی محصول پارامونت دیگر رتبه‌های فروش را از آن خود کرده‌اند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

آکوامن همانطور که انتظار می‌رفت عمل کرد و فیلم شماره یک باکس‌آفیس آخر هفته با فروش ۶۷.۴ میلیون دلار در آخر هفته سه روزه است و با احتساب ۴.۷ میلیون دلار فروش خالص در آمازون پرایم، ۷۲.۱ میلیون دلار فروخته است. حالا انتظار می‌رود این فیلم به فروش ۱۰۵ میلیون دلار طی ۵ روز برسد که با روز کریسمس که شلوغ‌ترین روز سال است به پایان می‌رسد. این فیلم امتیاز -A از CinemaScore را از مخاطبین روز افتتاحیه‌اش دریافت کرد و طبق آمار بدست آمده مخاطبین ۲۵ سال و بالاتر داشتند و ۵۵ درصد آن‌ها مرد و ۵۸ درصد زن بودند.

روی هم رفته، این فیلم یکی از ده افتتاحیه دسامبر را داشت، هرچند ششمین افتتاحیه بزرگ دنیای گسترده دی‌سی برادران وارنر است. شایان ذکر است که نمرات فیلم آکوامن جالب است و این فیلم توانسته امتیاز ۸۶ درصدی راتن تومیتوز را از آن خود کند.

در بازار بین‌المللی، این فیلم شماره یک باکس‌آفیس جهانی به مدت سه هفته است و ۹۱.۳ میلیون دلار فروش جهانی داشته و حالا به فروش ۴۱۰.۷ میلیون دلار رسیده و در مجموع توانسته ۴۸۲.۸ میلیون دلار بفروشد.

با مقایسه بازارهای بین‌المللی، این فیلم پیشتاز پرفروش‌ترین فیلم دنیای دی‌سی بوده (۲۲+ درصد بالاتر از بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت، ۵۲+ درصد بالاتر از لیگ عدالت و ۸۶+ درصد بالاتر از زن شگفت‌انگیز). بالاترین فروش بین‌المللی فیلم متعلق به فروش در چین با ۲۳۲.۸ میلیون دلار است که هفتمین فروش خالص کلِ تاریخ است.‌ این فیلم در کره جنوبی ۹.۹ میلیون دلار و در فرانسه ۶.۲ میلیون دلار، آلمان ۴.۲ میلیون دلار، اسپانیا ۲.۸ میلیون دلار و هونگ کانگ ۲.۷ میلیون دلار فروش داشته است. آکوامن در تاریخ ۲۶ دسامبر (فردا) در استرالیا و اول ژانویه (۱۱ دی) در ایتالیا و ۸ فوریه (۱۹ بهمن) در ژاپن به نمایش در می‌آید.

فیلم دیزنی، بازگشت مری پاپینز، رده دوم آخر هفته سه روزه را بعد از افتتاحیه‌اش در روز چهارشنبه از آن خود کرده است. این فیلم ۲۲.۲ میلیون دلار از جمعه تا یکشنبه فروخته و ۳۱ میلیون دلار در بازه پنج روزه فروش داشته است. این بیشتر از آنچه است که انتظار می‌رفت و بنظر می‌رسد این فیلمی است که باید کل تعطیلات و سال جدید روی پرده باشد. فیلم بازگشت مری پاپینز، نمرات بالاتی دریافت کرده: نمره ۶۵ از Metacritic و امتیاز ۷۷ درصد از راتن تومیتوز، به همراه امتیاز -A از مخاطبین در روز افتتاحیه. مخاطبین این فیلم در روز اول ۵۹ درصد زن و ۶۱ درصد مرد در سنین ۲۵ سال و بالاتر بودند.

در بازار بین‌المللی، بازگشت مری پاپینز ۲۰.۳ میلیون دلار در ۱۷ کشور فروخته که بیشترین فروش متعلق به انگلیس با فروش ۹.۴ میلیون دلار است. دیگر افتتاحیه‌ها عبارتند از: ایتالیا ۲.۸ میلیون دلار، فرانسه ۲ میلیون دلار، آلمان ۱.۹ میلیون دلار و اسپانیا ۱.۴ میلیون دلار. این فیلم هفته آینده در کشورهای بیشتری به نمایش در خواهد آمد و از مکزیک، دانمارک، فنلاند، نروژ آغاز شده و اوایل ژانویه در استرالیا، روسیه و ماه فوریه در ژاپن و کره جنوبی روی پرده می‌رود.

فیلم بامبلبی محصول کمپانی پارامونت، ششمین سری از فرنچایز Transformers است که رده سوم جدول را با فروش ۲۱ میلیون دلار به خود اختصاص داده و نمره -A از مخاطبین خود در روز افتتاحیه دریافت کرده است. همانطور که گفته شده، تنها سوال پیش آمده درباره این فیلم و همچنین آکوامن و انیمیشن مرد عنکبوتی این است که چطور این فیلم‌ها می‌توانند کنار هم عملکرد خوبی داشته باشند و روی باکس‌آفیس هم تاثیر نداشته باشند. بامبلبی طی ۵ روز بیش از ۳۲ میلیون دلار فروش داشته است.

در بازار بین‌المللی، این فیلم در ۳۸ سینمای جهانی به نمایش درآمده و ۳۱.۱ میلیون دلار فروخته که روسیه و اندونزی با ۴.۹ میلیون دلار پیشتاز این فروش هستند. علاوه بر این کشورها، مکزیک ۳.۹ میلیون دلار، استرالیا ۲.۸ میلیون دلار، مالزی ۲.۶ میلیون دلار، آلمان ۱.۸ میلیون دلار، تایلند ۱.۲ میلیون دلار و سنگاپور ۱.۲ میلیون دلار فروش داشته‌اند. این فیلم از هفته آینده در ۱۷ کشور؛ فرانسه، بریتانیا، برزیل، کره، اسپانیا اکران می‌شود، چهار ژانویه در چین و ۲۲ مارس در ژاپن روی پرده می‌رود.


فیلم‌های هفته آینده:

هفته آینده با اکران‌‌های کریسمس همراه است. کمدی Holmes and Watson ساخته‌ی ویل فرل و جان سی. ریلی محصول سونی و Vicein به ترتیب در ۲۷۰۰ و ۲۳۰۰ سینما اکران می‌شوند. فیلم نیکول کیدمن، Destroyer، نیز در سه سینما اکران شده و کمپانی Focus فیلم On the Bas is of S*x را به نمایش در  می‌آورد.

منبع: Box Office Mojo

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.