کوین اسمیت قرار بود فیلم ابرقهرمانی The Fly را کارگردانی کند

2 January 2021 - 13:00
Kevin Smith

فیلم‌ساز کوین اسمیت (Kevin Smith) به تازگی مشخص کرده که در سال ۲۰۰۰ از او درخواست شده بود که وظیفه کارگردانی فیلم ابرقهرمانی The Fly با نقش‌آفرینی کریس راک (Chris Rock) را بر عهده بگیرد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

تا به امروز کوین اسمیت فیلمی را بر اساس کمیک بوک، علیرغم اکتشاف ژانر ابرقهرمانی با کارگردانی قسمت‌هایی از سریال‌های Supergirl و The Flash شبکه The CW، کارگردانی نکرده است.

کریس راک نیز تا به حال در فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی حاضر نشده و ترجیح داده که تمرکز خود را بیشتر بر روی فیلم‌های کمدی و هر از گاهی ژانر درام بگذارد. برخلاف کوین اسمیت، کریس راک یکی از عاشقان کمیک بوک‌ها و ابرقهرمان‌ها نیست. تا به امروز، داستان کوین اسمیت درباره فروختن تمام کلکسیون کمیک بوک‌های خود برای تأمین سرمایه فیلم Clerks، او را تبدیل به فیلم‌ساز افسانه‌ای مستقل کرده است.

بارها و بارها کوین اسمیت خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرفداران کمیک بوک‌ها نشان داده و به همین علت بسیاری از طرفدارانش منتظر بوده‌اند که این مرد ۵۰ ساله، به صورت رسمی به ساخت فیلم‌ها و فرنچایزهای ژانر ابرقهرمانی وارد شود. مسلماً راهی برای فهمیدن اینکه او چه زمانی قصد ورود به ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیک بوکی را دارد وجود نخواهد داشت یا حتی اینکه اصلاً این اتفاق خواهد افتاد یا خیر ولی با این حال سخت می‌باشد که فیلم‌سازی دیگری به مانند او با این میزان علاقه به کمیک بوک‌ها را برای کار در فیلم‌های ابرقهرمانی هالیوودی تصور کرد.

با این حال در مقطعی، کوین اسمیت بسیار نزدیک بوده تا فیلم ابرقهرمانی با نقش‌آفرینی کریس راک را کارگردانی کند. در طی قسمت جدیدی از پادکست Fatman Beyond، کوین اسمیت نامه‌ای که در سوم آوریل سال ۲۰۰۰ به او مبنی بر پیشنهاد کارگردانی اقتباس سینمایی از سری کمیک بوک‌های خلق شده توسط جو سایمن افسانه‌ای با نام The Fly فرستاده شده بود را به صورت کامل خواند. انتظار می‌رفت که این فیلم مانند سری فیلم‌های Men in Black ترکیبی از صحنه‌های اکشن و کمدی به همراه مقداری از تفسیرهای اجتماعی باشد.

متن نامه‌ای که به او فرستاده شده بود به شکل زیر می‌باشد:

فیلم‌نامه این فیلم از سری کمیک بوک‌های نوشته شده توسط جو سایمن در سال ۱۹۵۹ با نام The Fly الهام گرفته است. همان‌طور که شما آگاه هستید، کریس راک علاقه دارد که در این فیلم نقش‌آفرینی کند. ما درباره این فیلم بسیار هیجان‌زده هستیم و همچنین ما این پروژه را فیلمی اکشن و کمدی مانند فیلم Men in Black به همراه دوزی از تفسیرهای اجتماعی که کاملاً این فیلم را منحصر به فرد می‌کند می‌دانیم.

فیلم‌نامه این فیلم اکنون کمی گسترده می‌باشد ولی هم ما و هم کریس راک دوست داریم که کمدی این فیلم را باهوش‌تر و ظریف‌تر جلوه دهیم. علاوه بر این، ما علاقه داریم که جهان این فیلم و قواعد حاکم بر آن مانند عنکبوت‌ها و مردمی که می‌توانند پرواز کنند را بهتر تعریف کنیم. از همه مهم‌تر ما دوست داریم بدانیم که نظر کوین اسمیت در رابطه با این فیلم چیست.

داستان سری کمیک بوک‌های The Fly بر روی مرد یتیمی با نام تامی تروی تمرکز دارد که او نحوه پرش به بعدهای مختلف را کشف کرده و در این راه تبدیل به ابرقهرمانی با نام The Fly می‌شود. این کاراکتر تنوع گسترده‌ای از ابرقدرت‌ها را دارا بوده که بسیاری از این قدرت‌ها به طرز حال به هم زنی نسخه به شدت تقویت ‌شده‌ای از کارهایی است که یک مگس در دنیای واقعی می‌تواند انجام دهد. در بین قدرت‌های عجیب این کاراکتر، پرواز با سرعت چند میلیون مگس، قابلیت خرد کردن اجسام با استفاده از بال‌هایش و تولید تارعنکبوت نیز وجود دارد. احتمالاً کریس راک قرار بوده که در نقش تروی در این فیلم نقش‌آفرینی کند.

دقیقاً مشخص نیست که چرا کوین اسمیت وظیفه کارگردانی این فیلم را قبول نکرده چرا که به نظر ‌رسیده او بهترین کارگردانی در نظر گرفته شده برای این پروژه می‌باشد. احتمالاً مشکل او با این پروژه به جای یک مورد خاص، موردهای مختلفی بوده است. در پایان، کوین اسمیت و کریس راک هر دو تصمیم گرفتند که این پروژه مناسب آن‌ها نبوده است. به نظر رسیده که فیلم The Fly می‌توانست فیلمی بسیار جالبی باشد و ایده تولید آن نیز زمانی مطرح شده بود که ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی فاصله بسیار زیادی با محبوبیتی که امروزه دارند را داشته است.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.