جرج لوکاس علت فروش فرنچایز جنگ ستارگان را توضیح داد

8 December 2020 - 14:00

از زمانی که آخرین سه‌گانه از سری فیلم‌های Star Wars و خط داستانی Skywalker Saga با انتشار فیلم Rise of the Skywalker در سال ۲۰۱۹ به پایان کار خود رسیده است، بسیاری از طرفداران این فرنچایز از خود این سؤال را پرسیده‌اند که چه می‌شد اگر خالق این فرنچایز یعنی جرج لوکاس (George Lucas) به جای دیزنی این سه‌گانه را کارگردانی و تولید کرده بود، مخصوصاً اینکه بسیاری از طرفداران این فرنچایز از نحوه رویکرد دیزنی از لحاظ داستانی و توسعه کاراکترهای این فیلم‌ها از سه‌گانه جدید این فرنچایز مأیوس و ناامید شده‌اند. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

اکنون طرفداران این موضوع را فهمیده‌اند که چرا جرج لوکاس تصمیم گرفته بود تا وظیفه کارگردانی فیلم‌های جنگ ستارگان را به شخص دیگر واگذار کند.

در مصاحبه‌ای که با جرج لوکاس انجام شده است، او از تصمیم حیاتی‌اش درباره فروختن کمپانی خود با نام Lucasfilm به دیزنی صحبت به میان آورد و همچنین در این مصاحبه مشخص کرد با وجود اینکه برای او بسیار سخت بوده است تا سکان هدایت این فرنچایز را رها کند ولی این تصمیمش از نظر او کار درستی بوده است تا او بتواند زندگی شخصی‌ خود را جزء اولویت‌های اصلی خود قرار دهد.

جرج لوکاس درباره تلاش‌ها و زحمات وقت‌گیری که جهت ساختن سه‌گانه جدیدی از این فرنچایز لازم بوده است توضیح داد:

در آن زمان من مشغول این بودم تا روند ساخت سه‌گانه بعدی این فرنچایز را آغاز کنم. من با بازیگرها صحبت کرده بودم و داشتم آماده می‌شدم تا شروع به کار کنم. علاوه بر این در همین زمان من و همسرم منتظر به دنیا آمده دخترمان بودیم. ۱۰ سال زمان لازم است تا سه‌گانه جدیدی از این فرنچایز خلق شود، زمان لازم برای تولید قسمت‌های Episodes I تا Episodes III از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۰۵ برای من طول کشیده است. اگر همین روند را ادامه می‌دادم، در سال ۲۰۱۲ و زمانی که ۶۹ سال سن داشتم در حال تولید قسمت IX این فرنچایز بودم؛ بنابراین در این زمان برای من مسئله این بود که آیا می‌خواهم این کار را تا زمانی که زنده هستم ادامه دهم یا خیر؟ آیا می‌خواهم که دوباره این روند طولانی را طی کنم؟ در انتها من تصمیم گرفتنم که ترجیح می‌دهم در ادامه زندگی و زمانی که در اختیار دارم دخترم را بزرگ کنم و از زندگی خود لذت ببرم.

او همچنین به صحبت‌هایش اضافه کرد:

در عین حال من می‌توانستم که کمپانی Lucasfilm خودم را نفروشم و کسی را استخدام کنم تا ادامه این فرنچایز را تولید کند ولی این کار به معنی بازنشسته شدن نبوده است. در طی روند تولید فیلم‌های The Empire Strikes Back و Return of the Jedi من سعی کردم که از روند ساخت این فیلم‌ها دور شوم ولی نتوانستم که موفق به انجام این کار شوم و از آن دوری کنم. من هر روز آنجا بوده‌ام. حتی با وجود اینکه خدمه ساخت این فیلم‌ها دوستان من بودند و کار بسیار خوبی را نیز انجام داده بوده‌اند با این حال نحوه کار آن‌ها مثل کاری که من در نظر داشته بودم و می‌خواستم آن را انجام دهم نبوده است. زمانی که من از روند ساخت این فیلم‌ها حذف شوم، می‌دانستم که این فیلم‌ها مثل فیلم‌های خودم نمی‌شود و این کار باعث کلافه شدن من می‌شد.

من یکی از کسانی هستم که دوست دارند تک‌تک کارهای ریزشان را خودشان مدیریت کنند؛ بنابراین پیش خودم فکر کردم که از این کار چشم‌پوشی کنم و از چیزهایی که در حال حاضر آن‌ها را دارم لذت ببرم و با اشتیاق منتظر این بمانم تا دخترم را بزرگ کنم. همچنین من دوست داشتم که موزه‌ای را نیز از دنیای این فیلم بسازم، چیزی که من همیشه به دنبال آن بوده‌ام؛ بنابراین من به این فکر کردم که اگر این کارها را الآن انجام ندهم دیگر هیچ‌وقت فرصت انجام دادن آن‌ها را نخواهم داشت.

علاوه بر این جرج لوکاس حدس و گمان‌های طرفداران مبنی بر خسته شدن او از این فرنچایز را رد کرده و اعتراف کرد همان‌طور که او در حال جدا شدن از ساخت سه‌گانه جدیدی از این فرنچایز بوده، در عین حال رها کردن دنیایی که او خلق کرده است برایش آسان نبوده و او برنامه‌ریزی کرده بود تا مقدار کمی نیز در فرایند خلق کردن فیلم‌های جدید این فرنچایز توسط دیزنی مشغول و درگیر باشد.

او در این باره گفت:

من بیشتر زمان زندگی‌ام را (۴۰ سال) صرف خلق کردن فرنچایز و دنیای جنگ ستارگان کرده‌ام و رها کردن آن برای من بسیار، بسیار دردناک و سخت بوده است ولی این انتخاب درستی برای من بود.

من فکر می‌کردم که درباره ساخت سه فیلم آینده این فرنچایز حرف‌های بیشتری برای گفتن به آن‌ها داشته باشم و در ساخت آن‌ها نیز بیشتر درگیر باشم چرا که من ایده این سه فیلم آینده را آغاز کرده بودم ولی آن‌ها (دیزنی) تصمیم گرفته بودند تا مسیر کاملاً متفاوتی را برای سه فیلم آینده این فرنچایز انتخاب کنند. چیزهایی که ما انتظار داریم همیشه همان‌طور که می‌خواهیم به وقوع نخواهند پیوست. زندگی همین است.

در سال ۲۰۱۲ دیزنی کمپانی Lucasfilm را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خود با مبلغی بیش از ۴ میلیارد دلار از جرج لوکاس خریداری کرده بود. از آن موقع به بعد آن‌ها تسلط و کنترل کاملی را نسبت به آینده این فرنچایز در اختیار داشته‌اند. علیرغم فروش بیش از ۴ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی برای سه‌گانه جدیدشان، این فیلم‌ها مورد علاقه طرفداران این فرنچایز نبوده است. با این حال با توجه به موفقیت سریال The Mandalorian به نظر می‌رسد که این روند در حال تغییر است.

منبع: کامینگ‌سون

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.