رکورد شکنی HBO Max و Disney+ در تعطیلات کریسمس

1 January 2021 - 13:44
دیزنی پلاس و اچ بی او مکس

درحالی‌که HBO Max طی تعطیلات آخر هفته‌ی کریسمس رکورد دانلود یک اپلیکیشن موبایل در یک روز را شکست اما نتوانست از دیگر رقیبش یعنی سرویس استریم جدید Disney+ در تعداد کل دانلودها پیشی بگیرد. هر دو سرویس طی روز کریسمس آثار بزرگ و مهمی را پخش کردند. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

HBO Max تازه‌ترین عنوان از فیلم‌های ساخته شده بر اساس شخصیت‌های دنیای داستان‌های مصور شرکت DC یعنی فیلم Wonder Woman 1984 که دنباله‌ای بر فیلم موفق محصول ۲۰۱۷ بود را پخش کرد. در همین حین Disney+ تازه‌ترین انیمیشن از استودیوی انیمیشن‌سازی تحسین‌شده‌ی Pixar یعنی عنوان Soul را به همراه پشت‌صحنه‌ای ویژه از ساخت فصل دوم یکی از دارایی‌های جنگ ستارگانی‌اش یعنی سریال محبوب The Mandalorian منتشر کرد.

به گزارش Bloomberg، سرویس استریمی HBO Max با پخش Wonder Woman 1984 رکورد دانلود یک اپلیکیشن موبایلی طی یک روز را شکست. طبق تخمین‌ها ۵۴۴,۰۰۰ کاربر در اپ این سرویس طی آخر هفته‌ی کریسمس از جمعه تا یکشنبه نام‌نویسی کرده‌اند که ۲۴۴,۰۰۰ دانلود تنها در روز یکشنبه صورت گرفته است. کمپانی Apptopia که یکی از فعالیت‌هایش مطالعه و تحقیق بر روی بازار اپلیکیشن‌هاست، این داده‌ها را تأیید کرده است.

به گفته‌ی Apptopia، سرویس HBO Max که هنوز در خارج از ایالات‌متحده در دسترس قرار نگرفته است، اکنون نزدیک به ۱۲ میلیون کاربر بر روی موبایل دارد.

طی تعطیلات کریسمس حدود ۲/۳ میلیون بار اپ موبایل Disney+ در سراسر دنیا نصب شده است. این رقم افزایشی ۲۸ درصدی نسبت به آخر هفته‌ی پیش از کریسمس را نشان می‌دهد. این داده‌ها توسط کمپانی Sensor Tower که بر روی بازار اپلیکیشن‌ها مطالعه می‌کند به تأیید رسیده‌اند.

انیمیشن Soul طی آخر هفته‌ی افتتاحیه‌اش رقم ۷/۶ میلیون دلار را در چین و سایر بازارهای بین‌المللی کسب کرده است.

با وجود دو سرویس استریمی متعلق به استودیوهایی بزرگ که فیلم‌های مهمی را در آخر هفته به پخش رساندند، کریسمس امسال بازی را برای صنعت سینما تغییر داد. Wonder Woman 1984 طی افتتاحیه‌اش رقم ۱۶/۷ میلیون دلار را در گیشه‌ی خانگی کسب کرد تا درآمد بین‌المللی این عنوان به ۸۵ میلیون دلار برسد. به گفته‌ی کمپانی مادر یعنی WarnerMedia، نزدیک به نیمی از تمام دارندگان اشتراک HBO Max فیلم Wonder Woman 1984 را در روز اول پخشش تماشا کرده‌اند.

در فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» شاهد دایانا در دهه‌ی ۸۰ میلادی هستیم. او اکنون ساکن واشنگتن دی. سی. است و در موزه کار می‌کند و درعین‌حال به‌صورت ناشناس قهرمان شهر است. ناگهان سروکله‌ی شیئی باستانی پیدا می‌شود که توانایی برآورده کردن آرزوها را دارد اما هیچ آرزویی بدون هزینه به اجابت نمی‌رسد. خیلی زود دایانا باید تمام قدرت، خرد و شجاعتش را جمع‌آوری کند تا با مکسول لرد و چیتا، خبیثی که توانایی‌ها و قدرت‌های فرا بشری پیدا کرده است، روبه‌رو شود.

انیمیشن Soul معلم موسیقی یک مدرسه‌ی راهنمایی به نام جو را دنبال می‌کند که زندگی‌اش آن‌طور که انتظار داشته، پیش نرفته است. موسیقی جز تمام اشتیاق و زندگی اوست و در آن واقعاً خوب است اما سفر ناگهانی‌اش به قلمرویی دیگر برای کمک به فردی دیگر برای پیدا کردن اشتیاقش موجب می‌شود تا او معنای حقیقی داشتن روح را درک کند.

Wonder Woman 1984 هم‌اکنون بر روی سرویس HBO Max در دسترس است. Soul نیز هم‌اکنون بر روی سرویس Disney+ در دسترس است.

منبع: Comic Book

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.