بلاک‌باسترهایی که قبل از پاییز در انتظارشان هستیم

20 April 2017 - 17:00

فصل تابستان به طور خاص یکی از فصول پر ترافیک برای اکران فیلم‌های مختلف است جایی که اکثر غول‌های فیلم‌سازی هالیوود، سعی دارند بهترین محصول ممکن را به مخاطب ارائه دهند. در چنین بازار شلوغی به طور قطع انتخاب فیلم مناسب برای تماشا توسط مخاطبان سینما کاری دشوار خواهد بود. درست است که به هیچ وجه نمی‌توان موفقیت یک فیلم را چه در گیشه و چه از نظر اقبال منتقدان قطعی دانست اما با توجه به آنچه از اخبار و تریلرهای مختلف به دست می‌آید، می‌توان تصویری کلی از آنچه باید انتظار داشت را به دست آورد.

در مقاله قبلی پیرامون فیلم‌های تابستانی، عناوین حاضر در لیست، فیلم‌های غیربلاک باستر با بودجه پایین بودند که نقدهای اولیه برای آنها در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف نشان دهنده محصولی با کیفیت برای مخاطبان بودند. حال در این مقاله قصد داریم به بلاک باسترهایی با بودجه‌های عظیم اشاره داشته‌باشیم که قرار است در فصل تابستان (و بهار) بر روی پرده نقره‌ای سینما قرار گیرند. با ما همراه باشید.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 «نگهبانان کهکشان شماره دوم»

[divider][/divider]

به طور قطع برای سینمادوستان و طرفداران ژانر ابرقهرمانی یکی از پر انتظارترین فیلم‌های سال دنباله‌ی رنگین کمانی جیمز گان بر فیلمی است که همگان را در زمان اکران خود شگفت‌زده کرد. دنباله نگهبانان کهکشان همانند فیلم اول قصد دارد از تکنیک مخصوص خود را پیشبرد روند داستان بهره ببرد و در این میان شخصیت‌های جدید را وارد بازی کند. در تریلرهای منتشر شده برای این فیلم دیدیم که تیم جدید چگونه رشد کرده و اعضای جدیدی را در خود می‌بیند. طنز یکی از ارکان مرکزی فیلم است که به نوعی موفقیت فیلم اول نیز مدیون آن است.

تریلر اول

تریلر دوم

تاریخ اکران: ۱۵ اردیبهشت

[divider][/divider]

King Arthur: Legend of the Sword «شاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر»

[divider][/divider]

هنگامی که فیلم The Man From U.N.C.L.E در فصل تابستان منتشر شد و به موفقیت دست یافت، بر همگان این موضوع اثبات شد که گای ریچی توانایی ساخت فیلم مناسب برای اکران تابستانی را دارد. علی رغم نگاه غیرمنصفانه منتقدان به آن فیلم، گای ریچی بار دیگر فرصت دارد با شاه آرتور به فصل تابستان بازگردد. چارلی هنام در این فیلم نقش شاه معروف، آرتور را بر عهده دارد و جود لا به عنوان شرور اصلی در مقابل او قرار خواهد داشت. تلفیق اکشن با جادو در این فیلم می‌تواند فاکتوری تاثیرگذار بر روی موفقیت آن باشد.

تریلر اول

تریلر دوم

تاریخ اکران: ۲۲ اردیبهشت

[divider][/divider]

Alien: Covenant «بیگانه: پیمان»

[divider][/divider]

کمی باعث تعجب است که ریدلی اسکات اطلاعات بسیار کمی را پیرامون این فیلم ارائه می‌دهد اما از یک موضوع مطمئن هستیم و آن این است که «پیمان» بستر را برای ماجراجویی‌های بیشتر در دنیای فیلم هموار خواهد کرد. داستان فیلم دنباله‌ای بر عنوان Prometheus خواهد بود که به طور موفقیت آمیز توانست این فرنچایز را به سینما بازگرداند و بار دیگر ریدلی اسکات را در سکان رهبری آن قرار دهد. در تریلرهای منتشر شده برای این فیلم شاهد اتفاقات و حوادثی بودیم که مخاطبان سینما را در زمان تولد این فرنچایز به خود شیفته کرد و آن، انزوا و وحشت در جای جای فضای فیلم است.

تریلر اول

تریلر دوم

تاریخ اکران: ۲۹ اردیبهشت

[divider][/divider]

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales «دزدان دریایی کارائیب: مردگان داستان نمی‌گویند»

[divider][/divider]

از زمان اعلام ساخت شماره جدید، بسیاری از طرفداران نگران این فیلم بودند. این نگرانی زمانی برطرف شد که تریلر اول فیلم انتشار یافت و داستان کلی فیلم شرح داده شد. در واقع تریلر توانست با ارائه فضایی درگیر کننده و نمایش گوشه‌ای از داستان جذاب فیلم، مخاطبان را مشتاق به مشاهده آن کند. «مردان مرده داستان نمی‌گویند» قصد دارد با بازگردان شخصیت ویل ترنر و پسرش هنری به داستان تمام خاطرات بدی را که طرفداران پس از مشاهده Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides تجربه کردند از ذهنشان پاک کند و فرنچایز را بار دیگر به اوج خود بازگرداند.

تریلر اول

تریلر دوم

تریلر سوم

تاریخ اکران: ۵ خرداد

[divider][/divider]

Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز»

[divider][/divider]

بر خلاف آن چیزی که بسیاری از مخاطبان عام سینما بدان باور دارند، منتقدان دوست دارند مارول و دی‌سی هر دو در پروژه‌های خود به موفقیت دست یابند. در واقع هر دو سمت دوست داشتنی هستند و در دل خود شخصیت‌هایی را پرورش داده‌اند که جدا شدن از آنها غیرممکن است. تا به این لحظه دی‌سی کیفیت مناسبی را در فیلم‌های خود ارائه نداده‌است اما این امید وجود دارد که واندر وومن بتواند اوضاع را تغییر داده و دی‌سی را بار دیگر به اوج بازگرداند. تریلرهای منتشر شده از فیلم مناسب بودند و چیزی را به نمایش می‌گذاشتند که مخاطبان مشتاق به تماشای آن هستند.

تریلر اول

تریلر دوم

تریلر پایانی

تاریخ اکران: ۱۲خرداد

[divider][/divider]

The Mummy «مومیایی»

[divider][/divider]

این روزها جهان‌های سینماتیک به طور پیوسته در حال گسترش و تولد هستند اما تعداد کمی از آنها جذابیت و کیفیت لازم و مطلوب را به منظور جذب مخاطب ارائه می‌دهند. هنگامی که این موضوع مشخص شد که جهان سینماتیک Universal Monsters قرار است بازسازی شود و در راس این بازسازی، بازیگرانی چون تام کروز، راسل کرو، جانی دپ و احتمالا خاویر باردم جزئی از آن باشند به طور قطع بسیاری از مخاطبان مجذوب این جهان سینماتیک و اتفاقات آن شدند. در فیلم پیش رو تام کروز و راسل کرو حضور دارند و طبیعتا قرار است تلفیقی آتشین از اکشن و عناصر ژانر وحشت را مشاهده کنیم که مجموعه فیلم‌های مومیایی در گذشته به نمایش گذاشتند با این تفاوت که این فیلم بزرگ‌تر خواهد و بستر را برای ادامه این جهان هموار خواهد کرد.

تریلر اول

تاریخ اکران: ۱۹ خرداد

[divider][/divider]

Cars 3 «ماشین‌ها ۳»

[divider][/divider]

باید اعتراف کرد که شماره دوم عنوان خودروها قدمی اشتباه نه تنها برای فرنچایز، بلکه برای استودیوی پیکسار و دیزنی بود. در نتیجه مشخصا شماره سوم فشار زیادی را برای بازگرداندن فرنچایز به چیزی که در فیلم اول به نمایش درآمد و فراموشی شماره دوم تحمل خواهد کرد. با مشخص شدن سقوط و بازگشت شخصیت لایتنینگ مک کوئین به عنوان درون مایه اصلی داستان و عدم نمایش شخصیت مَتِر (Mater) این امید وجود دارد که ماشین‌ها ۳ بتواند مهم‌تر، بهتر و بزرگ‌تر از دنباله‌ای باشد همگان را پس از نمایش خود نا امید کرد.

تیزر تریلر

تاریخ اکران: ۲۶ خرداد

[divider][/divider]

Transformers: The Last Knight «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه»

[divider][/divider]

شماره‌ی بعدیِ مجموعه‌ای از عناوین نا امید کننده‌ی یک فرنچایز، «آخرین شوالیه» است که از تمام ابزار و لوازم موجود برای ترغیب مخاطبان به تماشای خود و ایجاد امید دوباره برای فرنچایز استفاده می‌کند. ظاهرا استفاده از «تمام» ابزار تا به جایی پیش رفته‌است که شخصیت مرکزی، آپتیموس پرایم قرار است نقش منفی به خود بگیرد، بامبل‌بی قهرمانی پر رنگ‌تر باشد و مارک والبرگ در نقش کید ییگر بیشتر در مقابل دوربین قرار بگیرد. البته کماکان نگرانی‌هایی در مورد شخصیت ایزابلا سیلز و نقش به اصطلاح فمنیست گونه‌ی او و چگونگی مطابقتش با داستان فیلم وجود دارد.

تریلر اول

تریلر پایانی

تاریخ اکران: ۲ تیر

[divider][/divider]

Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳»

[divider][/divider]

فرنچایز من نفرت‌انگیز در شماره دوم خود نتوانست همان پیامی را منتقل کند که در شماره اول آن به نمایش درآمد و این روند در اسپین‌آف به شدت موفق اما ضعیف آن، مینیون‌ها بیشتر رو به وخامت گذاشت. اما تمام این اتفاقات اهمیت خود را از دست می‌دهند جایی که شماره سوم با معرفی برادر دوقلوی گرو، درو و شروری علاقمند به دهه ۸۰ با صدا پیشگی افسانه‌ی ساوث پارک، تری پارکر، تمام توجهات را به سمت خود روانه کرده‌است. و در کنار تمام این‌ها مینیون‌ها را دوباره خواهیم دید!!! ظاهرا بار دیگر این فیلم به فرمول موفقیت فرنچایز دست یافته‌است.

تریلر اول

تریلر دوم

تاریخ اکران: ۹ تیر

[divider][/divider]

Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»

[divider][/divider]

دوگانه‌ی The Amazing Spider-Man بسیاری از طرفداران را نامید کرد جایی که نه تنها بسیاری آن را ریبوتی غیرضروی قلمداد کردند، بلکه فیلم خود نیز نمی‌دانست که چه هدفی را دنبال می‌کند. تا اینکه مارول و سونی کینه‌های گذشته را کنار گذاشته و با همکاری خود تام هالند را به ما معرفی کردند که این موضوع باعث شد تمام خاطرات بد مخاطبان به فراموشی سپرده شده و تار انداز محبوب بار دیگر به عرصه رقابت بازگردد. بازگشت به خانه نقش داستان کلاسیک ریشه‌ای را نخواهد داشت اما چگونگی وارد شدن پیتر را به تیم ابرقهرمان به نمایش خواهد گذاشت جایی که تونی استارک در نقش مربی دلسوز او خواهد بود و در این مسیر او را راهنمایی خواهد کرد. و بی پرده باید گفت که این همان چیزی است همگان مشتاق آن هستند.

تریلر اول

تریلر دوم

تاریخ اکران: ۱۶ تیر

[divider][/divider]

War for the Planet of the Apes «جنگ برای سیاره میمون‌ها»

[divider][/divider]

هیچ فرنچایزی در ظهور دوباره خود به اوج همانند پیش درامدهای سیاره میمون‌ها غافل‌گیر کننده نبوده‌است. با کنار زدن تمام منفی بافی‌ها، دو شماره اول فیلم نه تنها توانستند دنیایی را خلق کنند که با عناوین کلاسیک قبلی در ارتباط بودند، بلکه توانسنتد بنیان داستان را مدرنیزه کرده و نفسی تازه بدان ببخشند. در نتیجه جنگ و خونریزی به نمایش در آمده در این فیلم به طور قطع ما را برای ماجراجویی جدید مت ریوز در این دنیای شبه آخرالزمانی هیجان زده کرده‌است. اگر نگاه خشمگین وودی هرلسون در این فیلم اندکی به واقعیت نزدیک باشد، باید بگوییم که این جنگ تلفاتی سنگین بر جای خواهد گذاشت.

تریلر اول

تریلر دوم

تاریخ اکران: ۲۳ تیر

[divider][/divider]

Dunkirk «دانکرک»

[divider][/divider]

از سفر به دنیای خیال تا میدان جنگ خونین، دانکرک بازگشت دوباره کریستوفر نولان به سینماست که در آن او برای اولین بار در دوران کاری خود نمایشی از اتفاقات واقعی را به تصویر خواهد کشید. با بازگشت به اکشنی واقع گرایانه‌تر، و موضوعی تاریخی که به طور همزمان پر اهمیت و ترسانک است، گویا بار دیگر رویداد تاریخی قاره اروپا از دیدگاهی جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته باید بگوییم کمی نگران این فیلم هستیم چرا که این سوال برای ما وجود دارد که چگونه فیلم در رده سنی بالای ۱۳ سال خواهد توانست یکی از پر تلفات‌ترین اتفاقات جنگ جهانی را به درستی به نمایش بگذارد.

تیزر تریلر اول

تریلر رسمی

داستان واقعی دانکرک

تاریخ اکران: ۳۰ تیر

[divider][/divider]

Valerian and The City of a Thousand Planets «والرین و شهر هزار سیاره»

[divider][/divider]

هیچگاه قرار نیست دنباله‌ای برای فیلم The Fifth Element را شاهد باشیم و صادقانه بگوییم که بدان نیازی نداریم. خوشبختانه به احتمال زیاد والرین همان چیزی است که طرفداران انتظارش را دارند چرا که فیلم در کنار پیشبرد اهداف خود به عنوان یک فرنچایز، دنیایی را به نمایش می‌گذارد که مهمترین و بیشترین‌ تاثیر را بر روی کارگردان، لوک بسون در ساخت عنوان کلاسیک دهه ۹۰ گذاشته‌است. جلوه‌های بصری فیلم خود به تنهایی کافی است که به تماشای آن بنشینیم و حاضر هستیم این اکشن پر هیجان را در مسیر سفرش همراهی کنیم.

تاریخ اکران: ۳۰ تیر

منبع: CinemaBlend

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Danialhhh says:

    مرسی از اقای قهرمانی بابت مقاله خسته نباشید
    فیلمایی که منتظرشونم مومیایی و قسمت جدید دزدان دریایی کاراییب و صد البته دانکرک و جفت انیمیشنا هم باید اثر جذابی باشن امسال کلا سال خوبی برای بلاک باستراست