حقوق بازیگران مطرح تلویزیون: ۲ میلیون دلار برای ۱ قسمت!

25 August 2021 - 20:00
حقوق بازیگران مطرح تلویزیون: 2 میلیون دلار برای 1 قسمت!

بازیگران مطرح هالیوود برای بازی در هر قسمت از مجموعه‌های تلویزیونی، به صورت میانگین نیم میلیون دلار حقوق دریافت می‌کنند!

روزی روزگاری، بازی در سریال‌های تلویزیونی برای بازیگران معمولی سینما نیز افت محسوب می‌شد اما اکنون و با افزایش کیفیت فنی مجموعه‌های تلویزیونی، بسیاری از بازیگران بزرگ سینما، به بازی در برنامه‌های مخصوص این جعبه جادویی روی آورده‌اند.

البته شاید دیگر جعبه جادویی کلمه درستی نباشد چرا که تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی، جای تلویزیون را مدتهاست که گرفته‌اند و اکثر مردم از این وسایل برای دیدن سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند.

این افزایش تقاضا و مخاطب در کنار افزایش کیفیت فنی باعث شده تا ستارگان سینما با دریافت حقوق‌های نجومی، قید حضور در فیلم‌های سینمایی را زده و حاضر شوند به مدت یک یا حتی چند سال، وقت خود را در اختیار یک مجموعه و یا سریال تلویزیونی دهند.

چند روز قبل از حقوق سنگینی که برخی از بزرگان سینما اخیرا برای بازی در فیلم‌های خود گرفته‌اند صحبت کردیم و اکنون می‌خواهیم به حقوق بازیگران مجموعه‌های تلویزیونی بپردازیم.

در اوایل هزاره سوم میلادی بود که بازیگران سریال دوستان (Friends) که در آن زمان بزرگ‌ترین سریال دنیا محسوب می‌شد، به شبکه سازنده این سریال یعنی شبکه NBC اعلام کردند که در صورتی که حقوق آن‌ها افزایش پیدا نکند، آن‌ها دیگر در این سریال بازی نخواهند کرد.

سریال دوستان (Friends)

مدیران این شبکه که نمی‌خواستند سریال پر درآمدی چون دوستان را از دست دهند، در نهایت حاضر شدند تا مبلغ ۱ میلیون دلار را برای هر قسمت، به ۶ بازیگر اصلی این مجموعه به عنوان حقوق، پرداخت کنند.

این رقم تا سال‌ها یک رقم جادویی محسوب می‌شد که کمتر بازیگری می‌توانست حتی نزدیک آن را برای بازی در یک قسمت از سریال دریافت کند اما این شرایط هم اکنون تغییر کرده است و میزان حقوق بازیگران تلویزیون کاملا در حال افزایش یافتن است.

در این بین، رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) ستاره مجموعه فیلم‌های عظیم انتقام‌جویان (The Avengers)، سردمدار این بازیگران است که گفته می‌شود برای بازی در سریال جدید همدرد (The Sympathizer) برای شبکه HBO، قرار است برای هر قسمت، حداقل ۲ میلیون دلار دستمزد دریافت کند!

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr)

در اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام شد که شبکه استریم آمازون، موفق شده است حق پخش و انتشار سریال The Terminal List با بازی کریس پرت (Chris Pratt) را به دست آورد. اما اکنون مشخص شده است که این شبکه برای هر قسمت از این سریال، باید ۱٫۴ میلیون دلار به وی دستمزد دهد!

جف بریجز (Jeff Bridges)؛ بازیگر مطرح و ۷۱ سال سینما نیز برای بازی در هر قسمت از سریال پیرمرد (The Old Man) ساخته شبکه FX، قرار است ۱ میلیون دلار دستمزد دریافت کند.

گرچه سایر افراد این لیست که توسط ورایتی منتشر شده‌اند، کمتر از ۱ میلیون دلار دریافت می‌کنند اما کماکان این اعداد بسیار بیشتر از حد نرمال چند سال قبل تلویزیون می‌باشند.

برایان کرانستون (Bryan Cranston) 65 ساله که خود به خاطر بازی در سریال محبوب بریکینگ بد (Breaking Bad) به شهرت جهانی رسید، برای بازی در مینی سریال نه چندان موفق عالیجناب (Your Honor) محصول شبکه شوتایم، ۷٫۵ میلیون دلار دریافت کرده است. در واقع با توجه به ۱۰ قسمتی بودن این سریال کوتاه، کرانستون برای بازی در هر قسمت آن، ۷۵۰ هزار دلار دستمزد گرفته است.

برایان کرانستون (Bryan Cranston)

سارا جسیکا پارکر (Sarah Jessica Parker) که وی نیز شهرت خود را مدیون بازی در سریال‌های تلویزیونی است، برای بازی در هر قسمت از سریال و به همین راحتی… (And Just Like That…)، بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار دلار حقوق دریافت کرده است.

کریستین دیویس (Kristin Davis) و سینتیا نیکسون (Cynthia Nixon)، دو بازیگر دیگر این سریال که از محصولات شبکه استریم HBO Max است نیز، دقیقا همین مقدار دستمزد را دریافت کرده‌اند.

شبکه HBO برای راضی کردن کیت وینسلت (Kate Winslet) برای حضور در سریال کوتاه میر اهل ایست‌تاون (Mare of Easttown‎)، مبلغ ۶۵۰ هزار دلار برای هر قسمت را به این ستاره مطرح سینما داده است.

کیت وینسلت (Kate Winslet)

سریال بانوی اول (The First Lady) محصول شبکه شوتایم که درباره همسران رؤسای جمهور آمریکا می‌باشد، به هر سه بازیگر نخست این سریال، یعنی وایولا دیویس (Viola Davis)، میشل فایفر (Michelle Pfeiffer) و جیلین اندرسون (Gillian Anderson)، مبلغ ۶۰۰ هزار دلار را برای هر قسمت، پرداخت کرده است.

پدرو پاسکال (Pedro Pascal) برای بازی در هر قسمت از سریال مورد انتظار آخرین بازمانده از ما (The Last of Us‎) محصول شبکه HBO که یکی از گران‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون محسوب می‌شود، مبلغ ۶۰۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرده است.

از آن سو شبکه استریم نتفلیکس برای آن که هنری کویل (Henry Cavill) را راضی کند تا قید بازی در نقش سوپرمن در سینما را زده و در نقش گرالت در سریال موفق ویچر (The Witcher) بازی کند، به ازای هر قسمت، به وی ۴۰۰ هزار دلار دستمزد داده است.

هنری کویل (Henry Cavill)

لیست کامل میزان حقوق بازیگران مطرح تلویزیون که ورایتی آن را منتشر کرده است، به شرح زیر است:

نام بازیگر
نام سریال
شبکه سازنده
حقوق برای هر قسمت
رابرت داونی جونیورThe SympathizerHBOحداقل ۲ میلیون دلار
کریس پرتThe Terminal ListAmazon۱٫۴ میلیون دلار
جف بریجزThe Old ManFX۱ میلیون دلار
برایان کرانستونYour HonorShowtime۷۵۰ هزار دلار
سارا جسیکا پارکرAnd Just Like ThatHBO Max۶۵۰-۷۵۰ هزار دلار
کریستین دیویسAnd Just Like ThatHBO Max۶۵۰-۷۵۰ هزار دلار
سینتیا نیکسونAnd Just Like ThatHBO Max۶۵۰-۷۵۰ هزار دلار
کیت وینسلتMare of EasttownHBO۶۵۰ هزار دلار
وایولا دیویسThe First LadyShowtime۶۰۰ هزار دلار
میشل فایفرThe First LadyShowtime۶۰۰ هزار دلار
جیلین اندرسونThe First LadyShowtime۶۰۰ هزار دلار
پدرو پاسکالThe Last of UsHBO۶۰۰ هزار دلار
استیو مارتینOnly Murders in the BuildingHulu۶۰۰ هزار دلار
مارتین شورتOnly Murders in the BuildingHulu۶۰۰ هزار دلار
الک بالدوینDr. DeathPeacock۵۷۵ هزار دلار
آنجلا باست۹-۱-۱Fox۴۵۰ هزار دلار
جود لاThe Third DayHBO۴۲۵ هزار دلار
برایان کاکسSuccessionHBO۴۰۰-۵۰۰ هزار دلار
جیسون سودیکیسفصل نخست Ted LassoApple۴۰۰ هزار دلار
هنری کویلThe WitcherNetflix۴۰۰ هزار دلار
تد دنسنMr. MayorNBC۴۰۰ هزار دلار
سارا گیلبرتThe ConnersABC۴۰۰ هزار دلار
جان گودمنThe ConnersABC۴۰۰ هزار دلار
لاری میت کالفThe ConnersABC۴۰۰ هزار دلار
دیوید هاربرStranger ThingsNetflix۳۵۰-۴۰۰ هزار دلار
وینونا رایدرStranger ThingsNetflix۳۵۰-۴۰۰ هزار دلار
کیرن کالکینSuccessionHBO۳۰۰-۳۵۰ هزار دلار
سارا اسنوکSuccessionHBO۳۰۰-۳۵۰ هزار دلار
جرمی استرانگSuccessionHBO۳۰۰-۳۵۰ هزار دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.